Heb het volgende probleem.
Op een formulier staan 64 knoppen, die al dan niet zichtbaar moeten worden gemaakt en moeten worden voorzien van een Caption.
De tekst moet uit 2 verschillende array's worden gehaald. Allebei de array's bevatten 8 waarden.
De knoppen hebben de namen
Nu dacht ik, om niet 64 keer voor elke knop de code te schrijven, een for-loop te maken, maar dat wil nog niet echt lukken.
Dit is de bedoeling:
Alleen het probleem is dus om de waarde van de i en de x in de naam van de knop te krijgen. Heb al gezocht, maar is me niet echt duidelijk geworden. Heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar het mocht niet baten. Bijvoorbeeld:
K & format(i) & c & format(x)
Misschien kan iemand van jullie me helpen.
Het gaat dus puur om de namen van de knoppen k1c1 t/m k8c8.
Op een formulier staan 64 knoppen, die al dan niet zichtbaar moeten worden gemaakt en moeten worden voorzien van een Caption.
De tekst moet uit 2 verschillende array's worden gehaald. Allebei de array's bevatten 8 waarden.
code:
1
2
| dim k$(8) dim c$(8) |
De knoppen hebben de namen
code:
1
2
3
4
5
| k1c1, k1c2 ------- k1c8 k2c1, k2c2-------- k2c8 | | k8c1, k8c2------- k8c8 |
Nu dacht ik, om niet 64 keer voor elke knop de code te schrijven, een for-loop te maken, maar dat wil nog niet echt lukken.
Dit is de bedoeling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| For i = 1 To 8 Step 1
For x = 1 To 8 Step 1
test = k$(i)
kicx.Caption = (test)
kicx.Visible = True
Next
Next |
Alleen het probleem is dus om de waarde van de i en de x in de naam van de knop te krijgen. Heb al gezocht, maar is me niet echt duidelijk geworden. Heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar het mocht niet baten. Bijvoorbeeld:
K & format(i) & c & format(x)
Misschien kan iemand van jullie me helpen.
Het gaat dus puur om de namen van de knoppen k1c1 t/m k8c8.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 20:28 ]