Heb dus een game server maar met voip (dus onderling praten). Dedicated server crashed als geluidskaart niet geinstalleerd is. Dus heb mijn geluidskaart geinstalleerd. Maar ja zoals we weten wordt er behoorlijk wat crap mee geinstalleerd. Waar kan ik een driver vinden die alleen het nodige installeerd en verder geen rotzooi. Het gaat overigens om windows 64 bit.
Al eens geprobeerd om hem via de Device Manager te installeren? Dan pakt hij sowieso alleen maar de drivers en niet eventuele extra software.
Ja maar dan kun je niks aanvinken geen inf oid bestand. Je download een exe die je kunt uitpakken met winrar maar daarin staan alleen de installatie bestanden. Misschien in de cab bestanden maar die zijn niet te openen met winrar. Ik hoop toch van harte dat het mogelijk is.
Staan er *.inf bestanden bij?Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:55:
Ja maar dan kun je niks aanvinken geen inf oid bestand. Je download een exe die je kunt uitpakken met winrar maar daarin staan alleen de installatie bestanden. Misschien in de cab bestanden maar die zijn niet te openen met winrar. Ik hoop toch van harte dat het mogelijk is.
Geef anders eens een linkje naar de driver waar je het over hebt.
en het type geluidskaart...Genghis Khan schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:14:
[...]
Staan er *.inf bestanden bij?
Everybody happy??? I soon change that here we go...
ac'97 zoals topic titel vermeld. en driver is de welbekende van de realtek site
http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True
Waarom kan die voor Linux wel maar 2mb zijn.
Neen geen inf, alleen installatie bestanden en wat cab bestanden.Genghis Khan schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:14:
[...]
Staan er *.inf bestanden bij?
Het lezen van de Readme.txt doet in ieder geval al wonderenVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:20:
ac'97 zoals topic titel vermeld. en driver is de welbekende van de realtek site
Dit al geprobeerd?----------------
Setup for Manual
----------------
1. Double-click the "System" icon to open the "System Properties" dialog from Control Panel .
2. Choose "Hardware" tab and click the "Device Manager" button .
3. Please right-click mouse on "MultiMedia Audio Controller" and choose the "Properties" menu item
to show the driver details.
4. Click the "Driver" tab and then click the "Update Driver..." button for update.
5. Please follow the instructions of the "Upgrade Device Driver Wizard".
6. Choose "Search for a suitable driver for my device" and click the "Next" button.
7. Please specify the driver location/source and then click the "Next" button in this case,
"Specify a location" has been chosen.
8. If "Specify driver location" is chosen, the Wizard will ask for the path where the driver is located.
9. Click the "Next" button to install Audio Driver on "Driver Files Search Results".
10. If the "Digital Signature Not Found" dialog is opened, click the "Yes" button to continue
the Installation.
11. After completing the above steps, the drier has been installed into the system.
Please click "Finish" button to complete the installation.
Bij stap 8 browse je dus naar de locatie waar je met WinRAR de bestanden hebt uitgepakt.
[ Voor 16% gewijzigd door Genghis Khan op 30-12-2005 20:32 ]
Dat had ik gelezen, maar niet uitgeprobeerd. Vind het zo vreemd, hoe kan die nu wat bestanden uit zo een map halen, of vind hij de gegevens daarvoor in de exe of cab files? Maar ik ga het zometeen proberen, bedankt.
Die *.cab files van deze driver zijn waarschijnlijk van Installshield en doet Windows zelf dus ook weinig mee als je handmatig installeert. Die bestanden horen gewoon bij de installer (die jij dus niet gebruikt).Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:53:
Dat had ik gelezen, maar niet uitgeprobeerd. Vind het zo vreemd, hoe kan die nu wat bestanden uit zo een map halen, of vind hij de gegevens daarvoor in de exe of cab files? Maar ik ga het zometeen proberen, bedankt.
Waar het om gaat is dat de core driver bestanden wel aanwezig zijn, in de vorm van *.inf en *.cat bestanden, zoals je ziet in de map \WDM
Windows 64bit ken ik niet. XP Pro 64bit bedoel je? Dan kan dat o.a. in de topictitel gezet worden. Zie ook alle andere titels in Windows Operating Systems 
Een optie is wellicht het ergens installeren van het volledige ding, dan met driverbackup (zie de SA FAQ) de driver kopieren en dan op het doelsysteem alleen die installeren.
Een optie is wellicht het ergens installeren van het volledige ding, dan met driverbackup (zie de SA FAQ) de driver kopieren en dan op het doelsysteem alleen die installeren.
offtopic:
Dat al gelezen: zeg dat dan ook meteen in de topicstart. Scheelt de mensen die je willen helpen weer werk. En niet geprobeerd: waarom niet? Het lijkt me dat je zoiets wilt proberen voordat je de moeite neemt een vraag te stellen.
Dat al gelezen: zeg dat dan ook meteen in de topicstart. Scheelt de mensen die je willen helpen weer werk. En niet geprobeerd: waarom niet? Het lijkt me dat je zoiets wilt proberen voordat je de moeite neemt een vraag te stellen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Installshield kent ook extract switches waarmee je je files kan uitpakken.Genghis Khan schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:02:
[...]
Die *.cab files van deze driver zijn waarschijnlijk van Installshield en doet Windows zelf dus ook weinig mee als je handmatig installeert. Die bestanden horen gewoon bij de installer (die jij dus niet gebruikt).
installshieldsetup.exe /? doen.
En als je een linux doos hebt moet je eens unshield installeren
[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 31-12-2005 00:44 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik ken wel windows 64 bit. Het is w2k3 of xp en xp is op w2k3 gebaseerd dus om het simpel te houden zeg ik windows 64 bit. En verder is het eigenlijk niet eens relevant, want hetzelfde probleem had ik ook onder windows xp 32 bit. En verder heb het nog niet kunnen proberen want mijn windows 2003 64 bit is al na de kl*t* geholpenF_J_K schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:05:
Windows 64bit ken ik niet. XP Pro 64bit bedoel je? Dan kan dat o.a. in de topictitel gezet worden. Zie ook alle andere titels in Windows Operating Systems
offtopic:
Morgen eens opnieuw proberen.
Oh? Voor zover ik weet kwam Windows Server 2003 pas na Windows XP...Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:43:
[...]
Ik ken wel windows 64 bit. Het is w2k3 of xp en xp is op w2k3 gebaseerd dus om het simpel te houden zeg ik windows 64 bit. En verder is het eigenlijk niet eens relevant, want hetzelfde probleem had ik ook onder windows xp 32 bit. En verder heb het nog niet kunnen proberen want mijn windows 2003 64 bit is al na de kl*t* geholpen
Morgen eens opnieuw proberen.
Pagina: 1