Toon posts:

[PVR 150 MCE] win XP ziet m niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijd lang de PVR 150 MCE onder winxp laten draaien, maar aangezien dit mn hoofd-pc was heb ik m nu in een P3 866 ingebouwd. Alleen: windows XP pro NL sp2 ziet m niet! hij staat niet in apparaatbeheer en als ik de drivers wil installeren zegt ie "no compatible hardware found".
zowiezo snap ik t niet helemaal: ik kan nergens windows XP drivers voor de 150MCE vinden. ik wil m nou eenmaal niet in winxp MCE laten draaien, aangezien ik dat besturingssysteem niet heb!

ditzelfde probleem had ik met een vorige pc, een amd350. zelfde probleem: helemaal niet zichtbaar, alsof het pci-slot gewoon defect is.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:22
De PVR 150(500) drivers voor MCE en XP zijn dezelfde.

En voor drivers:
http://www.hauppauge.tv/sup/framesup.htm

Op het SHSPVR forum kun je eventueel ook een compleet install pakket downloaden:
http://www.shspvr.com/smf/index.php?topic=9026.0

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Staat-ie helemaal niet in apparaarbeheer? Ook niet als een andere kaart ofzo? Mijn 150MCE staat ook niet in app beheer onder die naam, maar als iets anders.

Heb je al een ander PCI slot geprobeerd?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

helemaal niet zichtbaar, alsof het pci-slot gewoon defect is.
Zet in je BIOS "Reset CMOS data" of "Clear NVRAM" oid eens op YES. Dat wil soms nog wel eens helpen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Misschien trekt-ie teveel stroom. Ik heb hier een PC die niet op wil starten met de volgende nieuwe hardware allemaal erin:

- XP 1700+ Thouroughbred op een K7S5A
- 768 MB DDR
- Q-tec S-ata controller
- S-ata harddisk WD 250 GB
- Radeon 9250
- PVR 150 MCE
- Harddisk IDE 120 GB Maxtor

(Verder netwerkkaart etc.) De voeding is een 300W Aopen.

Ik moet dan bijv. één van de harddisks verwijderen, dan start-ie op.

Het kan ook zijn dat je een PCI-slot van een te lage versie hebt (2.0 in plaats van 2.1 of zoiets) --- dit in verband met een oude PC.

Overigens werd die TV-kaart wel herkend op een P3 moederbordje bij mij.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eens op zoek gaan naar een nieuwe bios, en evt die bios setting zoeken die net genoemd werd. heb er even naar gekeken maar kon m echt niet vinden. waar zou ik dat moeten zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bios geflashed maar helaas geen verbetering...
ik heb nergens iets kunnen vinden over welk type PCI-slot het is, en welke de kaart vereist.
zal nog eens proberen wat cd-roms en een hardeschijf uit te schakelen, en anders misschien op zoek naar een gare ouwe voeding...

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
de tvkaarten van hauppage zijn niet bepaald compatible met een aantal moederborden. mizzchien als je die combinatie intyped op google dat je de antwoorden vind :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Misschien is er wat te vinden op het Hauppauge forum......

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Niet stom bedoelt maar een PVR 150 MCE.... is bedoelt voor Windows MCE, je kunt deze dus moeilijk aan de gang krijgen onder XP omdat XP ziet dat dit een goedkope (en hardware matig andere) PVR 150 MCE is. Je zult dus waarschijnlijk de MCE drivers moeten zoeken en gebruiken, of linux installeren want daar werkt hij wel direct op.Of natuurlijk MCE

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• The_Doman
Koenzie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:58:
Niet stom bedoelt maar een PVR 150 MCE.... is bedoelt voor Windows MCE, je kunt deze dus moeilijk aan de gang krijgen onder XP omdat XP ziet dat dit een goedkope (en hardware matig andere) PVR 150 MCE is. Je zult dus waarschijnlijk de MCE drivers moeten zoeken en gebruiken, of linux installeren want daar werkt hij wel direct op.Of natuurlijk MCE
Zoals ik al eerder heb gezegd, de PVR150(retail) en 150MCE zijn vrijwel gelijk aan elkaar en werken gewoon onder XP of MCE.
Ook de drivers voor MCE/XP zijn hetzelfde.
(Ik heb hier 2 150MCE's in 2 PC's met gewoon XP draaien,op een P4 en P3)

@knuppelhout:
Als je de kaart in in een (ander) PCI slot plaatst moet er toch iets van nieuwe hardware gedetecteerd worden ?
Als dit al niet het geval is lijkt mij de kaart gewoon defect.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

The_Doman schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:52:
[...]

Zoals ik al eerder heb gezegd, de PVR150(retail) en 150MCE zijn vrijwel gelijk aan elkaar en werken gewoon onder XP of MCE.
Ook de drivers voor MCE/XP zijn hetzelfde.
(Ik heb hier 2 150MCE's in 2 PC's met gewoon XP draaien,op een P4 en P3)

@knuppelhout:
Als je de kaart in in een (ander) PCI slot plaatst moet er toch iets van nieuwe hardware gedetecteerd worden ?
Als dit al niet het geval is lijkt mij de kaart gewoon defect.
Ik heb het hier even nagekeken en de MCE en Retail naast elkaar gelegd en ze zien er toch heel anders uit. Microsoft geeft ons ook expliciet de aanwijzing om geen MCE in een XP machine te zetten om problemen te voorkomen.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• The_Doman
Koenzie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:47:
Ik heb het hier even nagekeken en de MCE en Retail naast elkaar gelegd en ze zien er toch heel anders uit. Microsoft geeft ons ook expliciet de aanwijzing om geen MCE in een XP machine te zetten om problemen te voorkomen.
Zoals gezegd er zijn enkele subtiele verschillen, het basisontwerp is gewoon hetzelfde.
(Zelfs de 500MCE gebruikt dezelfde drivers als de PVR150)

De verschillen zijn:
De PVR150 MCE heeft een radio tuner aan boord, de PVR150 retail heeft dat niet
De PVR150 MCE gebruikt tulp/cinch pluggen voor de audio in, De PVR150 retail gebruikt hiervoor een minijack.
De PVR150 MCE heeft GEEN infrarood aansluiting, De PVR150 retail heeft deze wel!
(Dit kan dus inderdaad een probleem geven in een niet MCE machine)
Ik gebruik deze kaartjes nu al een jaar in gewone XP machines met diverse driverversies, dit werkt gewoon zonder problemen.

Helaas laten de drivers nog steeds te wensen over.. :(
Pvr-150/mce Geluidsopname Niveau In Te Stellen?
Drivers Zonder Afgeknepen Geluid En Kleurstrepen
Open Letter to Hauppauge Driver Engineers re. PVR-150 audio clipping issue.

Verwijderd

Topicstarter
heb m nu maar weer eens in mn eerste pc gezet en nou blijkt ie het ook daar niet meer te doen. het kastje op de kaart waar de tuner in zit wordt wel warm, maar de pc ziet geen nieuwe hardware. ik heb dat ding nog geen jaar en ik snap er echt niks van, hoe kan dat ding nou zomaar overleden zijn? heb er toch echt niks raars mee gedaan ofzo.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:07
Koenzie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:58:
Wel stom bedoelt zelfs Hauppauge zegt dat ze identiek zijn behalve de aansluitingen op de kaart. Zelfs de MCE drivers werken onder normaal XP.

Ik bedoel het niet zo hard. Alleen jij bent ook zo stellig.
PS Ik heb een PVR350 (met PVR250MCE drivers draaien) en een PVR500MCE (met PVR150 XP drivers) op één PC

[ Voor 19% gewijzigd door leonbong op 02-01-2006 23:25 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Als ik me niet vergis, werkt deze kaart alleen op Pentium 4 (of AMD equivalent)... En al zou hij al werken op de Pentium 3, waarschijnlijk is het beeld dan nogal traag omdat deze kaart mogelijk veel softwarematig rekenwerk vraagt. :)

Nederlander in België

• The_Doman
Elektronicanet schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:08:
Als ik me niet vergis, werkt deze kaart alleen op Pentium 4 (of AMD equivalent)... En al zou hij al werken op de Pentium 3, waarschijnlijk is het beeld dan nogal traag omdat deze kaart mogelijk veel softwarematig rekenwerk vraagt. :)
Je vergist je inderdaad behoorlijk..... :) .,dat heeft er helemaal niets mee te maken.

Verwijderd

Topicstarter
het leuke van deze kaart is juist dat er een mpeg-2 encoder chip op zit, die juist veel rekenwerk uit handen van de CPU neemt.
en hij doet t ook niet op mn amd 1700+, waar ie t voorheen wel deed!
misschien iets met de pci connectortjes te maken oid?

• leonbong
Elektronicanet schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:08:
Ik heb een pvr500 (Dit is 2x pvr150) en een pvr350 gelijktijdig werkend gehad op p3-450Mhz ging prima. Dus ja je vergist je.

Verwijderd

Topicstarter
dan ligt t misschien aan t feit dat t een asus boardje is (VIA chipset), of (meest wrsch) aan de kaart zelf

• leonbong
Welk Asus bord precies want op dit moment heb ik mijn pvr's draaien op een ASUS A7V400-MX (Via KM400A).
Dus het kan wel op via borden.

Verwijderd

Topicstarter
een Asus cuv4x-e.
maar ook op mn andere pc doetie t niet. ligt vast aan t kaartje dus

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Koenzie schreef op Monday 02 January 2006 @ 11:47:
[...]

Verschillende kaarten inderdaad. Ook verschillende drivers

Voor de 'MCE' 150: http://hauppauge.lightpath.net/software/mce/mce_cd_29.zip

Verder kreeg ik het advies om de codec van PowerDVD 6 te installeren. Mgoed, dat komt pas na de drivers uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door WFvN op 07-01-2006 21:49 ]

Pagina: 1