Toon posts:

[XP] Onmogelijk maken PC af te sluiten? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een programmatje dat zorgt dat mijn pc niet kan uitgeschakeld worden zolang er geen paswoord ingegeven wordt of iets dergelijk. ( Ook niet door op de shut down knop te drukken van mijn computer zelf.) Bestaat zoiets?

Mvg,
Jinx :9

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

winXP?
"domein"-aanmeldingsscherm. Aanmelden met user+password, Locken en in je powermanagement uitzetten dat je pc uitschakelt als je power knop indrukt
Linux?
Shutdownbehaviour=>root only

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je dit niet kan vinden door even te zoeken? Anyways; ik verplaats je topic nog even naar het juiste subforum. Let hier in het vervolg zelf op en zoek ook gerust even voor je een topic opent :) Welk OS gebruik je?

Afsluit beveiliging > [] Onmogelijk maken PC af te sluiten? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sorry voor de verkeerde post.
Ik heb gezocht op google op "afsluitbeveiligining pc" "shut-down lock pc" ...
maar vond alleen websites met alarmsystemen voor huizen.
( mijn os is XP )

Mvg,
Jinx

Verwijderd

Misschien zoeken op "afsluitbeveiliging pc" misschien dan ipv "afsluitbeveiligining pc"

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dit kan volgens mij gewoonweg niet. Je kan misschien de windows afsluit functie beveiligen maar zodra ik de power knop 5sec ingedrukt houd gaat de pc altijd uit, maakt niet uit wat voor instellingen je hebt in windows.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
start > uitvoeren > gpedit.msc > computer configuratie > windows-instellingen > beveiligings instellingen > lokaal beleid > beveiligingsopties > Afsluiten: systeem kan zonder aanmelding worden afgesloten uitschakelen

[ Voor 10% gewijzigd door SierdW op 31-12-2005 10:42 . Reden: Niet goed gelezen ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Je kan in Windows XP Professional gewoon via de policy's regelen dat de knop voor het afsluiten niet in het aanmeldscherm verschijnt van Windows. Je kunt dan pas afsluiten als je ingelogd bent.
Dit in combinatie met het "locken" met behulp van Windowstoets + L lijkt mij wel een afdoende afsluitbeveiliging.

En zoals hier oven gezegd: zorg er dan ook voor dat de stroom er niet af gehaald kan worden. Dus bijvoorbeeld ide pc en stroomvoorziening in een kast zetten die op slot kan.

Edit:
Net iets te laat dus, hier boven staat het iets exacter en doorstreept.

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 31-12-2005 10:45 ]

Verwijderd

eerste vereiste lijkt me dat niemand dan ook bij de stekkers en kabels kan komen...
?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 22:07
JeroenM_tbs schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:44:
Je kan in Windows XP Professional gewoon via de policy's regelen dat de knop voor het afsluiten niet in het aanmeldscherm verschijnt van Windows. Je kunt dan pas afsluiten als je ingelogd bent.
Dit in combinatie met het "locken" met behulp van Windowstoets + L lijkt mij wel een afdoende afsluitbeveiliging.

En zoals hier oven gezegd: zorg er dan ook voor dat de stroom er niet af gehaald kan worden. Dus bijvoorbeeld ide pc en stroomvoorziening in een kast zetten die op slot kan.

Edit:
Net iets te laat dus, hier boven staat het iets exacter en doorstreept.
beetje uitkijken i.v.m. brandgevoeligheid? Je moet wel bij de stoppen kunnen en het kastje open kunnen maken als je de sleutel kwijt bent bijvoorbeeld.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:25

DropjesLover

Dit dus ->

wanneer heb je dit probleem gekregen (software geinstalleerd?) want bij een standaard windows installatie kan je altijd heb uitzetten.
wat gebeurt er als je hem opnieuw opstart, of als een programma hem opnieuw laat opstarten?
en wat gebeurt er als je de aan/uit knop 5 sec indrukt? of natuurlijk de powerknop van de voeding?

en als laatste:
uit het raam werkt altijd :Y)

editje:
en in de policy staat of je aub geen dingen als mvg, groeten, bedankt + "username" wil neerzetten. kan je beter neerzetten als het probleem verholpen is...

edit2
vraag compleet fout gelezen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door DropjesLover op 31-12-2005 10:56 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

lemming_nl schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:38:
Dit kan volgens mij gewoonweg niet. Je kan misschien de windows afsluit functie beveiligen maar zodra ik de power knop 5sec ingedrukt houd gaat de pc altijd uit, maakt niet uit wat voor instellingen je hebt in windows.
Daarom kun je ook gerust het kabeltje van de powerknop van je moederbord lostrekken. Dan gaat dat alvast niet meer werken. Als je ook nog eens de schakelaar op je voeding wilt disablen, zul je er wel even voor moeten schroeven en solderen. Je kunt je computer ook wel aan krijgen zonder powerknop, bijvoorbeeld als je op de spatiebalk drukt, een wachtwoord invoert, met de muis beweegt, etc.

Ik zou het alleen niet doen. Sommige mensen komen dan op het idee om dan maar de stekker eruit te trekken. En dát is dus echt wel het laatste dat je wilt.

Verwijderd

tja and the monkey flips the switch. ga je ook een slot op de meterkast zetten want als je de stop eruit knalt is ie ook uit. _/-\o_
Pagina: 1