Toon posts:

[2003] CPU Load Hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een klein beetje met mijn handen in het haar en wilde ietswat hulp vragen.. Mijn server is op dit moment wat raar aan het doen. De screenshot spreekt voor zich.. Extra Info :

- Ook na een herinstall
- Geen processen die de CPU usage gebruiken
- HDD read/write is achtelijk hoog
- Specs : Asus NCCH-DR, 3.2Ghz XEON, Raptor HDD
- 1e keer toen het gebeurde scanned op virri's en zooi wat er niet op hoord ( Niets gevonden )
- Andere mem geprobeert
- Performance in de gaten gehouden en ik kan echt niets vinden

http://home.planet.nl/~roeth019\tempo.jpg

Wat o wat is hier de oorzaak ? Ik ben echt kwijt waar ik moet zoeken. Als iemand mijn een hint geeft ben ik niet te beroerd om zelf te zoeken op google. Uiteraad al gezocht, maar weinig "hetzelfde" probleem. Alleen kijken waar de bottleneck zit met Performance.

Ik dank jullie alvast voor de reactie.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 13:15

Croga

The Unreasonable Man

De opgevraagde pagina is niet beschikbaar....

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
hoveel gebruikers zijne r aan het klooien op die bak (ik neem aan dat het een server is?)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Bepaalde drivers die dit veroorzaken?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:27:
De opgevraagde pagina is niet beschikbaar....
http://home.planet.nl/~roeth019/tempo.jpg

Hij is bij mijn wel beschikbaar.. En er zitten geen gebruikers op.. En de grafiek die je ziet is in IDLE mode..

Drivers zou kunnen ( wat ik betwijfel ), maar dus ook na een herinstall en zonder drivers precies hetzelfde.. Heeft altijd gedraaid.. Ineens was het zo, geen updates, geen drivers installed, geen apps installed niets...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:52
Kijk eens met Process Explorer waar precies het probleem in zit. Hiermee kan je in iedergeval meer info terug halen,

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Je CPU is wel wat aan de hoge kant voor een idle systeem, maar wat is idle ? Draaien er apps op ? Wat mij meer opvalt zijn je memory en disk counters. Ik zou zo zeggen dat je te weinig geheugen erin hebt zitten. Specs qua apps en mem zijn gewenst.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Topicstarter
buddhole schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:26:
Je CPU is wel wat aan de hoge kant voor een idle systeem, maar wat is idle ? Draaien er apps op ? Wat mij meer opvalt zijn je memory en disk counters. Ik zou zo zeggen dat je te weinig geheugen erin hebt zitten. Specs qua apps en mem zijn gewenst.
Er draaid niets op.. Heb een herinstall gedaan.. En er zit 1GB mem in..

Verwijderd

raar maar waar:

ik heb in mn laptop een kapotte voeding gehad: precies een voltage waarop de CPU zich ging terugklokken. Totdat ie teruggeklokt was: toen was de spanning weer hoog genoeg om weer omhoog te klokken! dus toen werd de spanning weer te laag, klokt ie zich ook omlaag!! enz enz natuurlijk

probeer eens uit te zoeken met Everest Ultimate Edition ofzo hoe het zit met de gezondheid van je spanningen....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok zomaar dat je PC zich aan het kapotswappen is - is er niet toevallig een geheugen moduletje uitgevallen ofzo waardoor de PC geheugen te kort heeft?

Kijk anders eens in je taskmanager zodat je een ruw idee krijgt van hoeveel 'physical memory' er nog beschikbaar is? :)
Pagina: 1