Toon posts:

Vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies waar dit onderwerp hoort, maar het leek me het beste om het hier te plaatsen. Vergeef me als het in het verkeerde forum staat :)

Sinds vandaag heb ik een vrij irritant probleem met mijn PC. Nadat ik mijn PC heb terug gezet naar de fabrieksinstellingen, en ik hem opnieuw opstart gaat het tijdelijk zonder problemen. Na een minuut of 5 beginnen de problemen. Als ik een nieuwe site intyp met Firefox is er geen reactie (IE ook geprobeerd, zelfde probleem). Een nieuw Firefox scherm aanmaken helpt niet, want de boel is gewoon vast gelopen. Ook taakbeheer en Opnieuw Opstarten werken niet meer...

Ik heb Windows update (Windows XP)gedaan, de PC gescanned op spyware met Spybot S&D en Ad-Aware en een viruscheck gedaan met AVG, alles volledig geupdate.
Wat ik wel vreemd vind is dat als ik mijn modem uit zet ik nergens last van heb, maar als ik hem weer aanzet beginnen de problemen weer...

Af en toe krijg ik ook deze foutmelding.
Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/3531/melding0ir.jpg
Na die minuut sluit het systeem gewoon vanzelf af.
Hopelijk kan iemand met mijn probleem helpen. Als er verdere informatie nodig is zal ik het uiteraard posten ;)

-edit-
Misschien had het beter hier gekund maar ja...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:47 ]

Verwijderd

Virus.
geen SP2.
genoeg topics te vinden
blaster of sasser... 1 van de 2.. tis te lang geleden dat ik het nog precies weet.

Sasser
http://securityresponse.s....sasser.removal.tool.html

en
Blaster
http://securityresponse.s...ata/w32.blaster.worm.html

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:55 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Inderdaad een virus. Update je Windows.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Windows geupdate, removal tools gedraaid en die melding is nu weg. De vastlopers zijn er nog, misschien een andere oorzaak?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:25

breinonline

Are you afraid to be known?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Sp2 installeren

Verwijderd

Topicstarter
Heb die link van breinonline even doorgespit, en op wat andere fora gekeken en het probleem is nu opgelost (voor nu iig >.<).

Hartstikke bedankt! <3 you!

Verwijderd

voor een tijdige oplossing:

start-Run(uitvoeren)-cmd-shutdown-s

als het goed is is ie dan tijdig gefixt tot de volgende winboot

Verwijderd

breinonline schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:52:
Inderdaad een virus. Update je Windows.
zal ik zeker doen maar eerst AVG free downloaden ;)

sorry verkeerd gelezen... AVG niet meer nodig :P
wel blijven updaten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 18:59 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:16

TommyGun

Stik er maar in!

Nergens voor nodig. SP2 wil echt niet zeggen dat 't daarmee allemaal opgelost is of beter zou zijn. Draai op al mijn systemen Windows XP met SP1 en nog nooit problemen mee gehad. Automatische updates ook uit zodat 't niet stiekem binnen kan komen. Kritieke updates download ik wel via site's van derden.

[ Voor 56% gewijzigd door TommyGun op 30-12-2005 19:32 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Een systeem zonder SP2 is inmiddels vragen om problemen.
Er is geen enkele reden om deze niet te instaleren. Tenzij je het doet om bepaalde redenen.

En ik gaf al eerder in dit topic een aantal oplossingen/tips.
Als Sjabba, tommygun, dat ook even lezen :)

en aangezien de topic starter niet echt thuis is in windows. Is het beter dat hij wel sp2 installeerd en de kans vrij klein is dat hij een bepaalde reden zou hebben het niet te doen.

Voorkomen is beter dan genezen.

Patch voor blaster/sasser waren er al voordat de shit de fan raakte.

Wil nog net niet zeggen... koop windows ... :X
Pagina: 1