speedtouch 546 en poorten door sturen

Pagina: 1
Acties:

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Ben sinds vandaag in het bezit van ADSL met een speedtouch 546i Modem.Nu wil ik op de modem een aantal poorten door sturen naar mijn server. poort 80 en 2255.

Als ik in het stukje NAPT de volgende regel aanmaak:

Inside ip:192.168.0.3
Inside poort: 80
Outside ip: 81.XX.XX.XX
Outsite Poort: 80

als ik deze gemaakt heb staat deze netjes op de status LISTEN
als er dan iemand verbinding probeert te maken krijgt hij/zij geen site en de status verandert in SYN_RECV.

Nu ben ik aan het zoeken geslagen en kwam op de optie om de volgende regel te maken:

Inside ip:192.168.0.3
Inside poort: 80
Outside ip: 0.0.0.0
Outsite Poort: 80

Nu blijft de status op NONE staan van deze regel. Dit heeft als gevolg dat hij/zij van buiten af nog steeds mijn server niet kan benaderen.

Hier nog wat meer gegevens van mijn modem

Product Name
SpeedTouch 546

Software Release
5.2.7.19.0

Board Name
BANT-J

Serial Number
0536CHAN1

Product Code
35837550

Meer optie's kom ik eigenlijk niet tegen. Kan iemand mij vertellen wat de juiste in stellingen zouden moeten zijn??

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
State zal ook op none blijven staan.
Maar je 546 zit toch in de 10.0.x.x range?
(die van mij igg wel)
Dan moet je bij inside ip 10.0.0.1 invullen en geen outside ip! dus outside op 0.0.0.0 laten staan.

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
heb mijn ip adres van de modem verandert in 192.168.0.250

okee dus de state blijft op NONE staan hoe kan het dan dat de server nog steeds niet te benaderen is?

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:42

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik weet dat dit een ouder topic is, maar ik heb PRECIES hetzelfde probleem. Ik heb thuis een server draaien dus wil graag dit allemaal weer zo snel mogelijk werkend krijgen. Heb dit modem nu door overstap van provider.

Daarom zou ik de vraag aan Nelisje willen stellen, of hij al een oplossing heeft gevonden, heb je anders een mail-adres?

(PM-en kan niet he, ik heb me helemaal rotgezocht maar kan het nergens vinden)