Speedtouch 546 steeds down/up

Pagina: 1
Acties:
  • 994 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
Vandaag nieuw modem omntvangen voor ADSL2. Via Xs4all gratuit gekregen, en meteen testen. Maar nu zit ik met een vreemd probleempje, de afgelopen tijd heeft hij al 3 keer de lijn gereset of iets dergelijks, en krijg ik in m'n log steeds deze meldingen:

code:
1
2
3
4
5
01:42:17 PPP link up (PPPoA_1) [80.126.185.211]
01:42:17 PPP PAP Authenticate Ack received
01:42:17 PPP PAP Authenticate Request sent
01:42:03 xDSL linestate up (downstream: 11646 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s)
01:41:46 xDSL linestate down

om het half uur ofzo, best irritant, en hiervoor deed hij het perfect op m'n zyxel 650R (maar die had geen adsl2 support).

Het is een SpeedTouch 546, met als software versie 5.2.7.19.0

|>

• simon
code:
1
2
3
4
5
6
            Statistics
            Loss of signal (local/remote) = 0 / 0
            Loss of power (local/remote) = 0 / 0
            Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
            Errored Seconds (local/remote) = 1397 / 0
            Loss of link (remote) = 0

zie ik in m'n router diagnostics... volgens mij is die errored seconds niet echt zoals 't hoort.

|>

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

K-Jay

Klaas Jan

Is je bekabeling in orde? Heb je dit ook als je het modem zonder splitter direct op het IS/RA-punt aansluit?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Verwijderd

Het valt mij ergens wel op de veel modems van de 5x6 reeks opvallend veel klachten vertonen in de trend van wegvallen van de verbinding om de haverklap. Zelf heb ik er ook last van, maar soms ook dagen niet. Bij het IS/RA punt aangesloten dezelfde problemen, en ook voor de upgrade had ik er al last van met de 5x6, hiervoor een STHome en nooit 1x connection loss. Blijft een beetje vreemd.

Lijkt ook of het weer van invloed is, misschien vergezocht, maar hoe vochtiger het is buiten, hoe meer connection loss ik heb. Nu weet ik toevallig dat de muren waar het IS/RA in zit, behoorlijk vochtig zijn, dus dat de relatie misschien al snel te leggen is. Maar goed, ik ken het probleem wel. Misschien heeft het gewoon nog te maken met de upgrades die gaande zijn en dat zodra het werk aan de centrales/profielen e.d. is afgerond, we weer een stabiele lijn terug krijgen. Maar dat de 5x6 gevoelig is, is inderdaad zeker waar.

Zou het misschien ook iets met stroom fluctuaties in het stroomnet en/of de stekkers geaard zijn enzo?

• simon
K-Jay schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:19:
Is je bekabeling in orde? Heb je dit ook als je het modem zonder splitter direct op het IS/RA-punt aansluit?
helaas kan ik dat niet proberen, wij zijn nogal afhankelijk van de telefoon, ook voor werk rond deze tijd... Maar hij deed het altijd goed met m'n Zyxel, nooit gezeur gehad. Bekabeling is niet anders...

|>

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 10:49
Ik lijk ongeveer hetzelfde probleem te hebben (Speedtouch 516 / BBned, onstabiele verbinding)

Ik heb het modem zojuist aan de praat gekregen, dus het werkt pas een paar uurtjes...
Tut nu toe heeft hij het ongeveer een half uur goed, en dan krijgt hij weer time outs.

Ik heb een speedtouch 516 Modem/router.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb hetzelfde met een Speedtouch 716v5WL. Het rare is dat de disconnects bijna allemaal liggen tussen 1700 en 0700 uur. Overdag is hij zeer stabiel.

Do as I say, don't do as I do.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dan zullen ze wel in de wijkcentrale aan het klooien zijn, of de servers kunnen het atm niet helemaal aan... :) Ligt niet aan het modem lijkt me dan... :?

Goedkoop bellen via VoIP

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 14:20

Snow_King

Konijn is stoer!

Niet een direct antwoord, maar ik heb hier een ADSL2+ lijn via BBned met een Speedtouch 546, nooit problemen mee.

Lijn is zo stabiel als het maar kan en speeds zijn perfect.

Ik zit 1km van de centrale af in Amersfoort (misschien handige informatie).

Maar ik heb geen PPoA/PPoE zoals ze bij XS4All hebben.

Verwijderd

Volgens de site van speedtouch ondersteund een speedtouch 546 met firmware 5.2 geen adsl2
Zou alleen werken met V5.3.
Probeer hem eens te upgraden , misschien helpt dat
Dit geld trouwens alleen voor de isdn versies, weet niet of je die hebt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 22:41 ]

• simon
Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:38:
Volgens de site van speedtouch ondersteund een speedtouch 546 met firmware 5.2 geen adsl2
Zou alleen werken met V5.3.
Probeer hem eens te upgraden , misschien helpt dat
Dit geld trouwens alleen voor de isdn versies, weet niet of je die hebt
Op de doos stond Speedtouch 546i, for adsl2+ en hij gaat keurig op 12mbit. Hij is vandaag geen problemen gehad, soms wel, soms niet. Ben er wel aan gewend.

|>

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Simon schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:51:
[...]

Op de doos stond Speedtouch 546i, for adsl2+ en hij gaat keurig op 12mbit. Hij is vandaag geen problemen gehad, soms wel, soms niet. Ben er wel aan gewend.
Dus de centrale? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
hmm al meer bekend over dit probleem? Lijkt erop dat mijn nieuwe ST 546 (fw 5.4.0.14) precies hetzelfde probleem heeft..hij traint geregeld opnieuw in.

En wat ik ook heb, wat heel storend is, tijdens het online gamen krijg ik om de paar minuten een klein 'schokje' waarbij het lijkt alsof hij even geen verbinding heeft.

Hetzelfde probleem had ik echter ook op mn copperjet 816-2p op verschillende pc's

Ik begin mn ADSL2+ BBned SpeedXs lijn te verdenken..

Dit heb ik ook geprobeerd: [rml][ 546 Speedtouch] Trage internet verbinding met 5.4.0.14?[/rml]

Maar hielp niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Magnolia op 27-03-2006 23:39 ]

Ontspan.

• simon
ik heb nieuwste (recent gelanceerde) firmware erop gezet en probleem is opgelost.

|>

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
5.4.0.14 ?

Ontspan.

• simon

|>

Verwijderd

*Topickick*

Mocht er na het upgraden van de firmware nog steeds problemen zijn met een trage/wegvallende verbinding, dan zou je eventueel dit kunnen proberen in Telnet (het heeft bij mij geholpen):

1. Start > Uitvoeren > CMD
2. Telnet + Modem ip (bijv. Telnet 192.168.1.254)
3. Username en eventueel wachtwoord invoeren.
4. {Administrator}=>adsl config opermode multimode
5. Telnet afsluiten.
6. In je browser: http://speedtouch.lan, en even op het kopje connect drukken (staat bij de recente firmwares onder "Broadband Connection" om de internetverbinding weer te starten

Speedtouch 546 werkt normaal gesproken vanuit de opermode multi_adsl2 ofzoiets dergelijks.Bij ADSL2 word minder output power gebruikt als de lijn minder actief is, waardoor het modem opnieuw gaat intrainen en ook lagere downloadsnelheden veroorzaakt.
Door stap 4 in te voeren in Telnet zet je de opermode naar "multimode" wat de standaard opermode voor ADSL is. Je haalt nu gewoon de maximum snelheden en je verbinding klapt niet meer om de paar minuten weg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 10:24 ]

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:15:
*Topickick*

Mocht er na het upgraden van de firmware nog steeds problemen zijn met een trage/wegvallende verbinding, dan zou je eventueel dit kunnen proberen in Telnet (het heeft bij mij geholpen):

1. Start > Uitvoeren > CMD
2. Telnet + Modem ip (bijv. Telnet 192.168.1.254)
3. Username en eventueel wachtwoord invoeren.
4. {Administrator}=>adsl config opermode multimode
5. Telnet afsluiten.
6. In je browser: http://speedtouch.lan, en even op het kopje connect drukken (staat bij de recente firmwares onder "Broadband Connection" om de internetverbinding weer te starten

Speedtouch 546 werkt normaal gesproken vanuit de opermode multi_adsl2 ofzoiets dergelijks.Bij ADSL2 word minder output power gebruikt als de lijn minder actief is, waardoor het modem opnieuw gaat intrainen en ook lagere downloadsnelheden veroorzaakt.
Door stap 4 in te voeren in Telnet zet je de opermode naar "multimode" wat de standaard opermode voor ADSL is. Je haalt nu gewoon de maximum snelheden en je verbinding klapt niet meer om de paar minuten weg.
Ik heb met de laatste firmware van de speedtouch 546 ook deze problemen.
Errors lopen op en verbinding valt steeds weg.

Als ik hem op multimode zet zet hij mn modem op 10mbit en niet op 18 ( zoals in multi_adsl2plus mode)

Ik heb me modem direct op ISRA en nog steeds deze problemen.
Tiscali heeft de lijn gemeten op afstand en zegt dat ze geen "problemen" onderweg tegenkomen.
Ik verdenk echt het modem.. Heb speedtouch maar gemaild. Eens zien wat er van komt!

• simon
Probleem is hier overigens opgelost na een firmware update

|>

Pagina: 1