Dvd spelers 'kieskeurig'

Pagina: 1
Acties:

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 00:24
Ik heb beetje een raar probleem. Ik heb 2 dvd drivers in mn pc, 1 is een wat oudere hitachi dvd-rom en 1 een AOpen 1608 dvd bakker.

Paar dgen geleden een schone XP installatie gedaan. Daarna de drives gebruikt om dingen te installeren, dat ging gewoon. Maar sinds vandaag heb ik het volgende probleem: dvd'r s die ik met deze brander gebrand heb wil ie niet meer lezen. Door andere brander gebrande dvd's (zijn wel schijfjes van ander merk) pakt ie wel, en originele cd-roms en dvd's zijn ook geen probleem.

Heb een kopie gemaakt met de brander van een originele cd. Dat kopieren werkt goed, maar daarna vertikt ie het gewoon weer om hem te lezen. Stop ik de dvd in mn laptop, werkt ie meteen.

omdat dit bij zowel de dvdrom als de dvdbrander is moet het wel een driver/softwareprobleem zijn. Ik heb nieuwe firmware van AOpen erop gezet, de ASPI drivers opnieuw geinstalleerd (hij gaf aan dat die ineens niet meer aanwezig waren). Tevens heb ik een nieuwe ATA kabel gebruikt en ze in een ander ATA slot op t MOBO gedaan. Zonder resultaat.

Iemand die mij kan helpen?

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je de (nieuwste) drivers geinstalleerd van je moederbord en dergelijke?

• B-Buster
Jep, ook die drivers (nforce 2 mobo, nml asus a7n8x-e deluxe) zijn geupdate. Heb via apparaatbeheer de IDE controller tevens even verwijderd, vervolgens nieuwe hardware laten herkennen. Dit had ik ook almet de dvd drives gedaan maar in beide gevallen geen resultaat.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:51
Ik heb hetzelfde met mijn drives:
- LiteON 52246S
- NEC 2510
- Pioneer 120S
evenals mijn 'tv-dvd-speler' Pioneer DV-454S. Deze speelde mijn recordable dvd's/cd's altijd goed af, maar nu haperen alle gebrande mp3 cd's en sommige gebrande dvd's geven op het laatst veel blokjes. Dat geldt voor zowel recent gebrande schijfjes als voor die die het altijd goed deden (2,5 jaar oud).

Omdat ook mijn oude discman en stereo hieronder lijden lijkt het wel gewoon ouderdom van die dingen. Soms wil het, soms niet, maar het komt steeds vaker voor. Tot een maand geleden dacht ik dat mijn 3 jaar oude LiteON de enige was die het nog redelijk volhield, maar deze begon laatst ook al kuren te vertonen...

Nu maar hopen dat mijn laptop geen problemen geeft, want de drive daarvan is niet vervangbaar (ultra-portable laptop).

[ Voor 20% gewijzigd door gertvdijk op 30-12-2005 17:06 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• B-Buster
Het is niet zozeer een probleem van de dvdtjes denk ik. Lijkt me in ieder geval sterk als ze in mijn laptop wel direct herkent en ook afgespeeld kunnen worden. Daarbij is dit plots dat het niet meer lekker werkt. Heeft verder nooit problemen opgeleverd.

Wel heel raar dat ze eigelijk alleen problemen vertoont met mn Platinum dvdr 's. En dan dus alleen met deze schijfjes in déze pc....

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:11
Verwijder eens je IDE/opslagdrivers van NVidia, die geven namelijk veel problemen en je kan prima zonder :).

• B-Buster
Heb zoals ik eerder al postte in apparaatbeheer die hele controller verwijderd gehad. Daarna eerst zonder de drivers weer laten herkennen, daarna geupdate drivers van NVidia gedownload. Helpt helaas niets..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
kijk eens op www.cdfreaks.com hoe je moet testen, of de dvd goed gebrand is.
probeer eens andere dvd's.
installeer alles opnieuw.
hang 1 apparaat aan de ide kabel waar de brander aan zit.

• B-Buster
Met 1 brander aan de IDE kabel werkt het nog altijd niet goed.

Ik heb DVD Identifier gedownload van www.cdfreaks.com en die geeft aan dat de dvd'tjes goed zijn.

Andere schijfjes werken ook niet, heb andere van philips gebruikt en hij ziet er geen data op.

• gertvdijk
Ik denk ook niet dat het aan de schijfjes ligt... zoals ik al zei. Als ze gewoon afspeelbaar zijn in andere spelers dan worden jouw drives, net als de mijne steeds kieskeuriger.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• B-Buster
OK ja heb een windows herstelinstallatie gedaan. Geen hele format omdat ik even geen dingen kwijt kan raken. Mocht niet baten, hij moet die platinums nog steeds niet.

Maargoed, dat 1 drive ze niet zou moeten daar zou ik nog in kunnen komen. Maar alletwee willen ze niet. Dan wordt het toch wel wat vreemder.

• gertvdijk
B-Buster schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:28:
...dat 1 drive ze niet zou moeten daar zou ik nog in kunnen komen. Maar alletwee willen ze niet. Dan wordt het toch wel wat vreemder.
Yep... Toch krijg ik de indruk dat alle cd/dvd spelers na een tijdje steeds slechter gaan presteren. Je moet wel bedenken dat het mechanische onderdelen bevat, zoals een harde schijf. Het is gewoon iets van ervaring... je moest eens weten hoeveel mensen ik heb gehad en horen klagen over hun drive. Na vervanging was (tot nu toe) altijd alles prima. (gebaseerd op ongeveer 10 tot 12 pc's)

• B-Buster
Ja dat is waar, maarja die AOpen is net een jaartje oud. Uiteraard net buiten de garantie :( De andere al wel 4jr dus als die de geest geeft vind ik dat nog wel logisch. Maar die kan de dvd's iig nog wel openen. De AOpen ziet in de platinum dvdtjes helemaal niets, in de verkenner klik ik erop en dan een wit scherm waar de bestanden horen te staan. In de oude hitachi krijg ik nog wel de inhoud te zien, en soms wil ie ze nog volledig lezen ook.

Maarja wat ik al meerdere keren zei: de originele cd's / dvd's lezen ze allemaal. cd'tje voor mn monitordrivers, voor de printer, voor office.. alles werkt gewoon normaal. Gebrande cd-r's ook allemaal.

Ik snap d'r gewoon ff helemaal nix meer van :|

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tjah, ik denk dat die Aopen speler kapot gaat. Mijn broek en ik hebben op hetzelfde een Aopen cd-romspeler gekoht, en beide gingen na ongeveer een jaar stuk. Voor mij geen Aopen meer...

• B-Buster
Hmm ok. Bedankt voor de info. Ga morgen nog even testen met een andere, philips, dvd brander van een maat van me. Maar eens zien of het tijd wordt voor een nieuwe plextor brander of dat t toch softwareproblem is.

Pagina: 1