Voordeel Hauppauge 500MCE t.o.v. 150MCE

Pagina: 1
Acties:

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben momenteel zelf een MCE systeem in elkaar aan het knutselen en twijfel over de TV kaart.
Ik ben aan het twijfelen tussen de Hauppauge 500 MCE en de 150MCE.

De eerste heeft een Dual tuner, wat ervoor zorgt dat je iets kan opnemen en tegelijk een andere zender kan bekijken. De 150MCE heeft geen dual tuner.
Op het eerste gezicht leek me de 500MCE beter, aangezien het prijsverschil niet super groot is (ongeveer 55 euro). Maar is het niet zo dat als je iets via de 150MCE opneemt, je alsnog via je tv (zoals je zonder tv kaart kijkt) een andere zender kan bekijken?
Dan zou toch het grootste voordeel van de 500MCE weg zijn, of zie ik iets over het hoofd?

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:39

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Met de PVR500 kun je ook 2 programma's tegelijk opnemen en dan nog op je tv iets kijken (die heeft idd ook een tuner)

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kan ook 2 keer een Hauppauge PVR 150MCE in je computer zetten. Het voordeel van een 500MCE is gewoon dat het maar 1 PCI slot in beslag neemt.

Let wel op: de 500MCE kan problemen veroorzaken. Ik heb bijvoorbeeld mijn PVR 500MCE verkocht en 2 keer een 150MCE gekocht, omdat hij niet werkte met mijn VIA chipset.

[ Voor 4% gewijzigd door smooky op 30-12-2005 16:29 ]

• Rene85
  • Niet online
bedankt voor de reacties!

Ik moet er zelf nog even over nadenken of ik het er voor over heb om ruim 50 euro extra uit te geven, om ipv 1 op 2 zenders tegelijk op te nemen.
Beetje jammer als zo'n kaart problemen met je systeem geeft. Ik hoop dat dat bij mij niet zal gebeuren. Mocht iemand die dit leest problemen ondervonden hebben met dezelfde config als ik, zou ik dankbaar zijn als dit gepost wordt _/-\o_

Mijn MCE systeem:
A7N8X-X
Athlon 2800 xp
Radeon 9800 Pro @ XT
Seagate 160GB ATA HD
2x 512 Corsair C2 3200 modules

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:49
Ik had een pvr250 en heb er nu een pvr500 in zetten, puur om 2 programmas tegelijk op te kunnen nemen/ of op te nemen en te kijken. Dat kan met de normale pvr150/250 oid dus niet, dan is het OF kijken OF opnemen.

Ik heb dit alles inmiddels goed werkend op een intel pIV 2.4ghz met 512ram met een PVR500mce

[ Voor 19% gewijzigd door stfn345 op 30-12-2005 17:02 ]

• Rene85
  • Niet online
razorhead schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:01:
... 2 programmas tegelijk op te kunnen nemen/ of op te nemen en te kijken. Dat kan met de normale pvr150/250 oid dus niet, dan is het OF kijken OF opnemen.
Je kan bij een 150 oid inderdaad niet via de kaart opnemen en kijken tegelijk, MAAR toch wel opnemen en kijken via de tv (zoals je zonder tv kaart en pc zou doen) zoals hierboven gezegd !?!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
Maar als je er weer 2 inzet kan het wel weer :)

Join the club

Verwijderd

Powermage schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:22:
Maar als je er weer 2 inzet kan het wel weer :)
Mjah, ik heb gewoon de 500- werkt perfect dat ding... lijkt me ook netter en wellicht minder belastend dan 2 losse kaarten

leuke icon :+

as voor dat voordeel, MCE is niet alleen voor normale TVs bedoeld.. mijn beamert heeft geen tuner- dan is een dual tuner toch wel erg prettig

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:39 ]

• Rene85
  • Niet online
Het volgende bericht slaat niet helemaal op de topic titel, maar ik vond het overbodig om hiervoor een nieuw topic te starten.

Ik heb inmiddels mijn tv aangesloten op mijn pc dmv een s-video kabel en een scart-blok.
Windows media center is geinstalleerd en ik heb de nieuwste omega drivers geinstalleerd.

Nu het probleem. Ik heb een 17 inch TFT en het liefst heb ik hierop een resolutie van 1280 x 1024. Als ik het beeld door stuur via configuratie scherm en ATI control panel, krijg ik alleen mijn achtergrond op mijn tv te zien (dus zonder snelkoppelingen, taakbalk etc)
Als ik het door stuur via ATI Tray Tools, bij display settings krijg ik wel gewoon mijn volledige desktop op de tv te zien, maar het beeld is te groot voor mijn tv. Je ziet een deel zegmaar niet en als je de muis naar de randen gaat kan je het scherm verplaatsen zodat een ander deel op de tv te zien is. Dit werkt dus ook niet lekker.

Als ik de resolutie op mijn tft scherm op 1024 x 768 zet en dan via ATI Tray Tools het beeld naar tv breng is dit perfect in beeld (zowel op tft als tv). Via configuratie panel krijg ik nog steeds alleen de achtergrond te zien.

Is het zo dat steeds als ik beeld op mijn tv wil, ik eerst de resolutie op mijn tft moet aanpassen?
Zijn er misschien andere opties / programma's waarmee dit niet hoeft?

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:39

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Rene85 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:40:Is het zo dat steeds als ik beeld op mijn tv wil, ik eerst de resolutie op mijn tft moet aanpassen?
ja wel als je hetzelfde beeld op je tft en monitor wilt (clone mode), anders niet (extend)
Zijn er misschien andere opties / programma's waarmee dit niet hoeft?
nee, voor clone mode moet je op beide schermen dezelfde resolutie hebben

succes! (google eens, dit is al 1000+ keer besproken....)
Pagina: 1