(XP) Windows ziet HD als removable hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-03 20:42
Sinds een week heb ik nu mijn nieuwe pc (zie sig) en al die tijd staat mijn harde schijf als 'safely remove hardware'. hier een screen:

Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/7654/vaag4ma.th.jpg

Hij werkt verder wel goed, zonder problemen, maar ik vind het nog al apart dat hij als een usb(?) wordt gezien door windows.

Ben ik gelijk bij m'n volgende probleem ;) . Mijn systeem werkt perfect, totdat ik service pack 2 installeer. Problemen die ik al heb gehad: vanzelf rebooten (met voorafgaand blauwe schermen), audio device dat opeens weg was (en ik niet meer terugkreeg totdat ik sp2 weghaalde), network connections die vanzelf verdwenen.
Vanmiddag sp2 weggehaald en drivers opnieuw geinstalleerd, en nu weer nergens last van gehad :? Het komt erop neer dat zodra ik sp2 installeer, mijn systeem gekke dingen gaat doen.

Heeft er iemand een antwoord op deze problemen?

• Leviathan_nl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 15:08
Volgens mij is het een s-ata harddisk. toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathan_nl op 30-12-2005 16:01 ]

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

• Sander H
Leviathan_nl schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:01:
Volgens mij is het een s-ata harddisk. toch?
klopt :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Het eerste is simpel; je hebt nu een S-ATA harde schijf en die is hot pluggable en heeft dus een icoontje "safely remove hardware"

Het tweede kan vanaleles en nog wat zijn; je omschrijving is wat vaag. alleszins kan je eens kijken of er geen bios-update voor je systeem is!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 12:14
Er lijken problemen te zijn met niweuwe WD em ,axtor schijven. Ik heb zelf een DM10 Sata schijf en daarmee had ik de zelfde symptonen, dus dat kan de oorzaak zijn van beide problemen.

LinkedIn
BlackIntel

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Dat die HD als removeble wordt gezien komt door het feit dat je de IDE drivers hebt geinstalleerd inplaats van de "gewone" windows drivers te gebruiken....en dat kan ook aan de basis liggen van al de andere problemen die je hebt.Staat niet in je post vermeld,maar ik denk dat het om nforce drivers gaat?

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Sander H
survivor schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:17:
Dat die HD als removeble wordt gezien komt door het feit dat je de IDE drivers hebt geinstalleerd inplaats van de "gewone" windows drivers te gebruiken....en dat kan ook aan de basis liggen van al de andere problemen die je hebt.Staat niet in je post vermeld,maar ik denk dat het om nforce drivers gaat?
nforce ja, ik zal de ide drivers weghalen, kijken of het helpt
EDIT: IDE drivers zijn NIET geinstalleerd :?

[ Voor 7% gewijzigd door Sander H op 30-12-2005 16:21 ]

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb wel de IDE drivers geinstalleerd....
Nu ziet mijn pc ook de sata hd als een removable hardware...
nu is het zo dat de pc niet alleen van mij is...strx drukt iemand per ongeluk die "stop" button...

Hoe kan ik die IDE drivers verwijderen, en de XP drivers weer krijgen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

chunyu,

Het lijkt me verstandiger als je zelf een nieuw topic opent voor jouw vraag.
Een topic van anderhalf jaar oud omhooghalen met onduidelijke toevoeging is niet echt handig.

Geef daarbij alleen wel meer info dan je nu hebt gedaan, zoals we ook vragen in Windows Clients - Policy .

Wees specifieker, met name de onderdelen van je systeem zijn handig om te weten.

Deze gaat dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.