Toon posts:

hoe apache en nvidia network access manager laten draaien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord waar een nforce network controller op zit. Net tijdens installatie van de nforce drivers vroeg die of ik nvidia webbassed acces manager wou installeren. Ja dat leek me wel wat en bevalt me ook prima. Maar het is een server en er draait ook apache 2.0.55 op. Maar de nforce installatie heeft deze ook (misschien aangepaste versie??) geinstalleerd. Dus nu heb ik apache.exe meerdere keren (4x) draaien in de taskmanager.

Ze draaien beide op een andere port, 3874 en port 80 voor internet verkeer. Kan ik het beste gewoon apache 2x laten draaien op port 80 en 3874 ivm veiligheid want als ik die access manager op poort 80 laat draaien is die vanaf buiten redelijk toegankelijk kan het nog wel blocken maar toch.

Graag advies gevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
kick

Iemand die het me kan vertellen of het wat uitmaakt als 2x apache loopt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De vraag is dus vooral of twee instanties een probleem zijn? Zorg middels firewall / NAT dat alleen de zaken die echt vanaf bukten bereikbaar moeten zijn, dat ook zijn. En houd die versie natuurlijk uptodate en stel die goed in. Dan lijkt twee instanties mij geen enkel probleem (afgezien van evt. performance).

Maar dit heeft weinig van doen met Windows als OS, dus verplaats ik je topic WOS ->SA

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)