RMA; Doa. Zelfde mobo terug gekregen.

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 16:57
Het volgende probleem gaat over een asus A8N-Sli premium mobo.

Ik wil graag uitsluitsel want ik zit met een probleem. Ik heb een moedebordje rma terug naar een niet nader te noemen winkel gestuurd vanwege een Doa. Hij was niet dood, maar hij deed niet wat hij moest doen.
Voordat ik deze mobo ingeleverd heb ik hem nog van bios versie 1002 naar 1009 geflashed om te kijken of dit de problemen verhielp. Dit was niet het geval en ik heb het bordje dus met bios versie 1009 ingeleverd bij het verkoop adres.

Nu heb ik netjes 2 dagen later een nieuw bordje gekregen, echter blijkt dat op dit bordje bios versie 1009 staat. Terwijl het bordje volgens hun nieuw is en dus naar mijn weten bios versie 1002 zou moeten hebben.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat ik exact dezelfde plank terug gekregen heb als ik in 1ste instantie ingeleverd had. Ik wil alleen weten hoe sterk ik sta met die bios versie, want ik weet bv al niet of alle mobo's standaard met versie 1002 worden gemaakt. Of dat het normaal is dat een nieuw plankje bios versie 1009 bezit?

(En ja het was verstandiger geweest om gewoon ergens met stift ene klein kruisje op het in te leveren plankje te zetten, maar dit heb ik helaas niet gedaan)

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 06:39
Wat mij belangrijker lijkt; doet deze het wel !?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het moderbord niet deed dat het had moeten doen.

Verder: ik noteer meestal serienummers van mijn spullen, zeker als ik ze opstuur ter reparatie.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Staat op de originele bon niet het serienummer? Ik ken een aantal winkels die dit standaard doen bij oa mobo's en harde schijven :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• 418O2
  • Laatst online: 10:17
doet hij het? Lijkt me niet onbelangrijk

* 418O2 teh sloom

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 30-12-2005 15:21 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Is het niet gewoon een kwestie van proberen of het moederbord dezelfde problemen heeft als die wat je hebt ingeleverd?

edit:
Spuit 1111

[ Voor 11% gewijzigd door .daan op 30-12-2005 15:21 ]

public void ik()

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Pandemic schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:19:
(En ja het was verstandiger geweest om gewoon ergens met stift ene klein kruisje op het in te leveren plankje te zetten, maar dit heb ik helaas niet gedaan)
Op meeste mobo's, en zeker die van Asus, zitten stickertjes waar een serienummer opstaat.
Dat nummer staat ook op een sticker aan de buitenkant van de doos.

Misschien lees ik er overheen, maar werkt nu wel alles? Zo ja, let it snow go.
Zo nee, lever het opnieuw in, en noteer dat serienummer vantevoren, of nog beter, maak er een foto van.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Man je moet niet gelijk zo heftig doen. Zoek eerst zelfs eens.

Ik heb vroeger ook moederbordjes RMA gedaan, kreeg ik op een gegeven moment 1 terug met een ander CPU klik hendeltje, die ik had gehad was plastic en bruin, ik kreeg 1 die was van metaal!

Zelfs dezelfde revisie kan al een ander bios hebben, die met verschillende revisies (v1.01, v1.1, v.1.2 etc) meestal wel. Tuurlijk als er op een gegeven moment nieuwere betere biossen uitkomen, en de plankjes worden nog gemaakt, dan zetten ze dat bios erop.

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 30-12-2005 15:28 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Moederbord niet dood is per definitie geen Dead On Arrival. En waarom vraag je het de winkel niet, misschien is het moederbord voor je getest om je niet weer teleur te stellen en is toen meteen de BIOS geupdate. Niet altijd van het negatieve uitgaan, en allerbelangrijkst, doet ie t nou?

edit:
ToFast doet zijn naam eer aan :+

[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 30-12-2005 15:28 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Pandemic
Ik verdenk de winkel niet, ik wil gewoon weten of het een mogelijkheid is.
Tot nu toe lijkt het alsof de problemen verdwenen zijn, de computer was met het rma bordje heel erg onstabiel en liep om haverklap vast en boot niet normaal. Dat lijkt nu niet meer het geval te zijn. Dus wat dat betreft ben ik tevreden.

Het ging mij meer om de mogelijkheid tot, ik ben niet echt van plan om terug naar die winkel te stappen.

Tijdens het typen van deze reply:

Gvd ik ben echt een monogool, sorry. Ik heb net mn kast opengedaan om die serial te checken en nu zie ik op mijn bios-chip gewoon staan; A8np7 1009.

Dus hierbij is mijn vraag beantwoord. Dank voor de snelle reacties....

[ Voor 6% gewijzigd door Pandemic op 30-12-2005 15:33 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Tuurlijk is het onmogelijk (nou ja, voor 99% dan). Hoe stom moet zon winkel zijn om jou hetzelfde bordje terug te geven? En als ze dit met opzet doen, dan zijn ze nog stommer, omdat ze jou natuurlijk als klant willen houden.

Je eerste mobo kon best een lading ouder zijn geweest, die gewoon nog niet verkocht was en deze was van de volgende lading met standaard de nieuwe bios. Of ze hebben een ander mobo gepakt en idd voor jou de bios erop geflasht om geen problemen te krijgen, zoals iemand al zei.

• Pandemic
Nu, nieuwe mobo of niet. Hij blijkt nu na een dagje gebruik nogsteeds instabiel te zijn.
Chrashte tijdens laden map COD2, chraste bij eerste 10 sec in het spel zitten bij heroes of ww2.
En vervolgens knalde hij in windows tijdens browsen spontaan naar een zwart scherm, de pc zelf bleef lopen ik had gewoon geen beeld meer.

Ik begin redelijk depressief te worden, ik houdt nu zelf 2 dingen over; mn gpu is gaar of mijn voeding is gaar. Mijn voeding zijn voltages zijn ok, dat heb ik al 10x geprobeerd. En mijn systeem presteert ook normaal in bv 3d mark en FEAR/HL2/COD2.
Heb notabene vanmiddag nog 3 uur COD2 gespeelt zonder problemen :( en dan krijg ik alsnog dit.
Ik begon bijna te hopen dat ik van t probleem af was.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:18

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Pandemic schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:44:
Ik begin redelijk depressief te worden, ik houdt nu zelf 2 dingen over; mn gpu is gaar of mijn voeding is gaar.
Heb je er al aan gedacht dat het geheugen ook gaar kan zijn. Rot geheugen geeft meestal hele vreemde en onverklaarbare errors...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

B_O_S_S schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:48:
[...]

Heb je er al aan gedacht dat het geheugen ook gaar kan zijn. Rot geheugen geeft meestal hele vreemde en onverklaarbare errors...
Een voeding kan ook errors geven, een hardeschijf ook. Zelfs een klein HDD LEDje kan een PC onstabiel maken.

De PC van de topicstarter moet getroubleshoot worden. Begin daarvoor bij de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en controleer alles goed voordat je dingen gaat RMA'en en onnodig kosten maakt voor zowel jouwzelf als het bedrijf ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Pandemic
Nou, mn geheugen heb ik al een x een uurtje getest met memtest (van boot cd af) en die vond toen niks eigenlijk. Dus ik niet dat t probleem daar ligt.

Het is irritant probleem omdat hij spontaan vastloopt. Ik heb al verschillende bios instellingen geprobeerd bv maar dan moet ik een dag gebruik maken van mijn pc om te kijken of hij nu wel stabiel is. Het duurt nml soms echt uren voordat hij weer vatsknalt om dan vervolgens in 10 min 3x vast te lopen (zoals dus net het geval was).

Dit probleem komt nogal vaak trg in mn eventviewer, misschien zelfs wel bij 90% van de chrashes:
The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was C0000005 from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error.
D: is mijn dvd-rom speler. Ik ga deze eens uitzetten en dan kijken naar stabiliteit.

Deze een enkele keer maar hier liep mn pc muurvast door;
Faulting application hl2.exe, version 0.0.0.0, faulting module datacache.dll, version 0.0.0.0, fault address 0x00008a27.

[ Voor 44% gewijzigd door Pandemic op 30-12-2005 20:11 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22
Of jij een hetzelfde mainboard hebt terug gekregen kan ik niet oordelen, wel kan ik iets vertellen over bios versies.

Na het produceren van een mainboard (waar ook de laatste bios erop wordt gedaan) dient het nog getest te worden, verpakt te worden en dan is het klaar om naar europa gestuurd te worden. Dit kan op 2 manieren; per boot en per vliegtuig. Op dit moment is het peak season, shortages en vanaf bv Shanghai zijn de transportkosten by air per mainboard op dit moment vanwege de drukte iets meer dan 5$. Een maand geleden was dit zelfs 7$. Daardoor worden de meeste mainboards per boot verstuurd, iets dat maar 1$ per mainboard kost. Daarbij duurt het versturen per container / boot ongeveer tussen de 4 en 5 weken. Dan dient de shipment nog ingeklaard te worden, vervoerd naar een centraal warehouse in nederland. Daar kan het in het warehouse van Asus ook nog eens 2 tot 4 weken op stock staan. Dan wordt het verkocht aan een distributeur, deze verkoopt het aan jou dealer. En ondertussen wordt die BIOS versie NIET meer gewijzigd.

Dus het is normaal dat er in de winkel nieuwe mainboards verkocht worden die ongeveer 2 tot 3 maanden geleden geproduceerd zijn. Ondertussen kunnen er veel nieuwe bios versies uitkomen.

• WingsOfFury
Wat zijn je temps, voltages en overige specs?

[ Voor 3% gewijzigd door WingsOfFury op 30-12-2005 22:29 ]

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 23:24
Euh ... Asus bord is het hè ?

Ik heb al met een aantal Asus borden gehad dat ze onder flinke belasting instabiel waren (Battlefield 2 spelen bijv.) en in al die gevallen viel me op dat het moederboard een te lage core spanning instelde (alle settings op automatisch). Ik heb toen de core spanning in het bios handmatig ingesteld (en bij sommige moest ik zelfs één stapje naar boven instellen) om de juiste core spanning te krijgen. Vervolgens nooit problemen meer gezien, superstabiel daarna. Het is me bij een bord of 5 overkomen. Je kunt het allicht eens proberen.

Verwijderd

Staat er geen SN op de oude factuur ?

Heb je goede airflow ? Deze mobo wordt passief gekoeld dus is een goede airflow belangrijk, kijk even anderes hoe warm je mobo en andere onderdelen worden ( Asus Probe voor mobo)

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
ikzelf heb ook al eens een mobo ter rma aangeboeden en kreeg het terug met de laatste nieuwe bios
had wel een ander serienummer

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Pandemic
V.core is volgens mij, uit mijn hoofd 1.392 volt ? Ik durf niet te zeggen of dit te hoog of te laag is ?

De temps zijn;
Cpu idle 27 stressed 34.
Ram: stressed max 29
Gpu stressed zon 50 graden.

Dit lijkt me allemaal ruim binnen de grenzen ?

De overige voltages liggen ruim binnen de grenzen:
11.96 op 12 volt lijn
3.312 op 3 volt lijn
4.999 op 5 volt lijn.
en zoals boven al gezegd 1.392 op V-core.

Specs verder staan in mijn sig!

Ik heb verscheidene malen aan die heatpipe gevoeld en deze is niet te heet; ik kan mijn vinger er zo lang opleggen als ik wil. Dit geld ook voor de koeler van de cpu, deze word bij lange na niet zo heet als die van mijn athlonxp2700+......

[ Voor 22% gewijzigd door Pandemic op 31-12-2005 12:07 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
kun je geen voeding lenen om te testen?

• Pandemic
Dat is dus het probleem, ik heb zat vrienden met die dat wel zouden willen doen. Alleen al die pc's zijn ouder en hebben voedingen die neit toereikend zijn wat stekkertjes en wattage betreft (Niemand zit boven de 300/350w)

En die persoon die een 350w van een redelijk merk heeft is weigert zijn pc open te schroeven omdat hij er ontzettend veel problemen mee gehad heeft en hij nu stabiel is.

Dus ik denk dat ik maar eens iemand die 24/7 achter zn pc zit ga bellen en ga vragen oftie een dagje mijn voeding wil gebruiken?

Edit: Mijn voeding zit op het moment bij iemand anders in zijn pc, we zullens eens kijken hoe die het daar doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Pandemic op 31-12-2005 14:13 ]

Verwijderd

[Quote]Dus ik denk dat ik maar eens iemand die 24/7 achter zn pc zit ga bellen en ga vragen oftie een dagje mijn voeding wil gebruiken?[/Quote}

ik wens je veel success als je iemand vraagt 24/7 achter zijn pc zit, grooooooooooooooote kans dat hij zegt: " moie ik zit 24/7 achter mijn pc en ik ga hem voor jou OOK niet uitzetten "

btw... just kidding

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:02
Pandemic schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:22:Dus ik denk dat ik maar eens iemand die 24/7 achter zn pc zit ga bellen en ga vragen oftie een dagje mijn voeding wil gebruiken?

Edit: Mijn voeding zit op het moment bij iemand anders in zijn pc, we zullens eens kijken hoe die het daar doet.
Tja, als die persoon er ook problemen mee heeft zegt dat wel iets, maar als je voeding bij hem goed functioneerd zegt dat juist weer niets. Misschien is jouw voeding voor jouw systeem te zwak, maar voor dat andere systeem weer prima in orde. Andere voeding in jouw eigen systeem is eigenlijk de beste test.

• Pandemic
Ik weet niet of je mijn sig gelezen hebt vanaalten, maar ik heb een 550w coolermaster voeding in mijn pc zitten. Een voeding die wat wattage betreft zeker voldoet voor mijn systeem, en in verschillende testen komt hij ook nog eens vrij goed uit de hoek.

Maar het is inderdaad zo dat die persoon geen problemen heeft ondervonden met mijn voeding tot nu toe :( . Morgen hebben we lan, ik ga eens kijken of ik daar ergens een voedingkje kan charteren :)!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Pandemic schreef op zondag 01 januari 2006 @ 11:36:
Een voeding die wat wattage betreft zeker voldoet voor mijn systeem, en in verschillende testen komt hij ook nog eens vrij goed uit de hoek.
Wattages zeggen niet alles ;)

Je kunt bijvoorbeeld wel een leuke 55W voeding hebben, maar jouw sig zegt dat je een realpower 550W hebt. Ik denk dat een minder krachtige, maar kwalitatief betere voeding een stukje beter werkt. Misschien kun je het met een ~400W voeding van een merk met een goede reputatie qua kwaliteit proberen?

• WingsOfFury
adyta schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:43:
[...]

Wattages zeggen niet alles ;)

Je kunt bijvoorbeeld wel een leuke 55W voeding hebben, maar jouw sig zegt dat je een realpower 550W hebt. Ik denk dat een minder krachtige, maar kwalitatief betere voeding een stukje beter werkt. Misschien kun je het met een ~400W voeding van een merk met een goede reputatie qua kwaliteit proberen?
Is coolermaster geen a-merk? Een maat van mij heeft ook die 550w realpower en hij kostte maar 110, dit vond ik wel erg goedkoop voor een a-merk 550w, aangezien mijn 420w van Tagan al 90 kostte... Maar ik dacht dat coolermaster ook in het a-merk rijtje stond?

• Pandemic
Off-topic: Niet echt of t erom gaat ofzo, maar lees de reviews van deze voeding maar eens op bv tomshardware en je zult zien dat het helemaal geen slecht voeding is en de prestaties levert die hij zou moeten leveren. Ik zal proberen om een andere voeding te pakken te krijgen om mee te testen, maar zoals ik al gezegd heb ik dit voor mij neit eenvoudig....

Maarja, ik heb mijn voeding dus terug. De persoon die hum nu 1.5 dag gebruikt heeft heeft er geen enkel probleem mee gehad.

Ik heb net beetje zitten benchmarken met de hl2 lost coast video stress test. De eerste 3 x liep hij vast, 2x bevroor het beeld en bij de derde x reboote de pc met als gevolg een serious error pop-up bij rebooten (Error code 100000ea, parameter1 863c5da8, parameter2 86339120, parameter3 f78c2cb4, parameter4 00000001.)

Nu heb ik weer 3x die stress test gedraait en chraste hij 3 x niet :(.

De max gpu temperatuur tijdens deze benche's is zon 65 graden. Cpu 38 graden en ram 29.

Ik heb ondertussen wel alle overbodige dingen losgekoppeld (cd/dvd-brander en floppy ding). Dus alle bovenstaande dingen zijn gedraaid op een kaal systeem van mobo,cpu,gpu,hd,ram.

Ik heb ook nog memtest nog een x gedraaid, ben gestopt na 20 passes van de 6 test's zonder fouten.

Ik was van plan om die lostcoast stress test nog een x te draaien op 640x480 met alles op low, dit om te kijken of hij dan niet chrasht (oftewel dat gpu te heet werd), maar aangezien hij bij de laatste 3 testen op max ook niet chraste leek mij dit een redelijk nutteloze bezigheid.

Ik ben dus nogsteeds niks wijzer wat het zou kunnen zijn, maar iemand hierboven zegt dat ik mn Vcore maar iets omhoog moet gooien (naar 1.50v bijvoorbeeld) ik heb een beetje rondgekeken in mijn bios maar zie hier nergens de mogelijkheid toe? En voltmodden lijkt me niet echt een optie?

Kan topictitel veranderd worden naar: Random chrashes in games en tijdens browsen?

• WingsOfFury
Haha! Je hebt een a64 3700+ @ 1.392 staan. Die hoort op 1.55 te draaien ;) Hierdoor zal je cpu in ieder geval stabiel draaien.

Wat je moet doen:
Ga naar X (is het tweede "tabblad", of derde?) -> Jumperfree X (Configuration, dacht ik) -> CPU Overlock staat op Auto, moet naar Manual -> Vcore staat op Auto, moet naar 1.55
Je kunt ook nog ff je speed "vast" zetten, ipv Auto. Moet je ff X (weet niet hoe het heet) op 220 Mhz en multiplier 10 zetten (denk ik) -> dit kun je beter eerst ff opzoeken met bijv Everest, het is ook niet echt nodig.
Sorry voor de halve uitleg, maar kan het met niet helemaal herinneren hoe het moest, probeer het zo, lukt het niet, post dan ff en ik zoek het wel ff helemaal op.

Als het is gelukt, draai dan die ene test + 3Dmark05 een keer of 3-5. En als je tijd hebt allebei 10 keer :P Allemaal stabiel: probleem is gefixed :)

[ Voor 17% gewijzigd door WingsOfFury op 02-01-2006 05:35 ]

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

WingsOfFury schreef op maandag 02 januari 2006 @ 05:33:
Haha! Je hebt een a64 3700+ @ 1.392 staan. Die hoort op 1.55 te draaien ;) Hierdoor zal je cpu in ieder geval stabiel draaien.

Wat je moet doen:
Ga naar X (is het tweede "tabblad", of derde?) -> Jumperfree X (Configuration, dacht ik) -> CPU Overlock staat op Auto, moet naar Manual -> Vcore staat op Auto, moet naar 1.55
Je kunt ook nog ff je speed "vast" zetten, ipv Auto. Moet je ff X (weet niet hoe het heet) op 220 Mhz en multiplier 10 zetten (denk ik) -> dit kun je beter eerst ff opzoeken met bijv Everest, het is ook niet echt nodig.
Sorry voor de halve uitleg, maar kan het met niet helemaal herinneren hoe het moest, probeer het zo, lukt het niet, post dan ff en ik zoek het wel ff helemaal op.

Als het is gelukt, draai dan die ene test + 3Dmark05 een keer of 3-5. En als je tijd hebt allebei 10 keer :P Allemaal stabiel: probleem is gefixed :)
Niet echt hij heeft een s939 bord + cpu. En de s754 moet ook maar op 1.50v. Dus 1.35-1.40v is gewoon ok.

offtopic:
Ik zie trouwens nog een aantal onzin posts van je, is het misschien niet handig eerst wat meer te leren voor anderen van niet correct advies te voorzien?

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 02-01-2006 06:14 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Pandemic
Ik kan kiezen tussen 1.5 v of 1.6 v.... 1.6 lijkt me een beetje teveel dus laat hem gewoon netjes staan op 1.5!

Verder begint hij nu ook spontaan te rebooten in windows, bv bij het browsen.... Dit lijkt me toch een voedingsprobleem ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Reboot on error uitzetten, dan heb je wat info in je blue-screen.

• Pandemic
Ja dat heb ik dus net uitgezet.

Maar deze error code komt echt vrijwel altijd voor bij een chrash volgens mij:
The COM+ Event System detected a bad return code during its internal processing. HRESULT was C0000005 from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp. Please contact Microsoft Product Support Services to report this error.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Echter als ik mn D schijf (dvd speler) ontkoppel krijg ik deze errors nogsteeds.....

Na wat zoeken op google vind ik wel dat veel mensen met sp2 deze error krijgen, maar niet echt een oplossing ?

Anyone ?

[ Voor 11% gewijzigd door Pandemic op 02-01-2006 15:47 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Pandemic schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:30:
Ik kan kiezen tussen 1.5 v of 1.6 v.... 1.6 lijkt me een beetje teveel dus laat hem gewoon netjes staan op 1.5!

Verder begint hij nu ook spontaan te rebooten in windows, bv bij het browsen.... Dit lijkt me toch een voedingsprobleem ?
1.4 is het correcte voltage. STOP C0000005 is trouwens een melding die je vaak ziet bij een defecte HD.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 02-01-2006 15:50 ]

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

peer

oeps

niet heel toevallig logitech drivers geladen??

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Pandemic
Niet dat ik weet, ik heb wel een logitech muis. Maar die software heb ik niet geinstalleerd...

Verder is er echt geen optie om het voltage op 1.4 te zetten! T is of 1.5 of 1.6 .

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 26-05 15:35

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Pandemic schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:42:HRESULT was C0000005 from line 44 of d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp.
Die d: is de drive waar de orginele bronbestanden hebben gestaan toen het geheel bij Microsoft gecompileerd werd. Dat heeft dus niks met jouw D: te maken.

This footer is intentionally left blank

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
pfuuuuhhh hel probleem.

effe samen vatten dan maar.. wat ik tot nu toe begrijp is...het volgende.

1) gare mobo... terug voor rma.
2) nieuwe mobo... nog steeds onstabiel...
3) temps.. OK
4) voeding... OK
5) ram... OK

wat ik zit te denken.. heb je een reinstall gedaan van je windows...na je mobo vervanging?
misschien effe een totale format van je HDD en dan effe scandisken voor je er windows op gooit..
installeer geen onnodige shit..
daarnaast wat voor vidcard drivers gebruik je? modded orgineel welke versie?? welke videokaart heb je??

heb je de chipset drivers voor je mobo geinstalleerd?

allemaal kleine dingen maar kunnen ergirritante problemen veroorzaken.

ik zou je het volgende aanraden.

kijk effe of je cool en quit uitstaat (kan soms ook problemmen geven) in de bios en de bios settings effe op fail safe settings zetten. scandisk effe je HDD in windows... geen problemen met je hdd dan zou ik formatteren en een clean isntall doen.
download en installeer e laatste chipset drivers voor je mobo en GPU. installeer eventueel de AMD 64 driver voor cool en quit. en check dan effe wat er gebeurd.

trouwens ik had zel laatst een heel vaag probleem dat waarschijnlijk te danen had aan starforce3 en daemon tool4 dus daar meot je ook eme opassen.

• WingsOfFury
sWORDs schreef op maandag 02 januari 2006 @ 06:09:
[...]
Niet echt hij heeft een s939 bord + cpu. En de s754 moet ook maar op 1.50v. Dus 1.35-1.40v is gewoon ok.

offtopic:
Ik zie trouwens nog een aantal onzin posts van je, is het misschien niet handig eerst wat meer te leren voor anderen van niet correct advies te voorzien?
Bij alternate staat 1.55 volt, en daar had ik ff op gekeken.
offtopic:
Onzin posts van mij? En niet correct advies? Geef maar wat voobeelden dan. Ik ga ervan uit dat Alternate klopt, sorry dat ik een leven heb en niet 10 sites ga opzoeken om te kijken of ze allemaal 1.55 volt aanraden.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

WingsOfFury schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:02:
[...]

offtopic:
Onzin posts van mij? En niet correct advies? Geef maar wat voobeelden dan. Ik ga ervan uit dat Alternate klopt, sorry dat ik een leven heb en niet 10 sites ga opzoeken om te kijken of ze allemaal 1.55 volt aanraden.
Menig computerwinkel/online-shop heeft irrelevante en inconsistente gegevens op hun site staan. Ik kijk dan ook liever bij de fabrikant zelf of in geval van processoren op de site van BalusC.
Daar staan lijsten van processoren met specificaties en dergelijke. Er zit uiteraard ook een zoekfunctie bij ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Pandemic
Ik heb al 2x clean install gedaan, hd heb ik nog niet gescand.

Ik zit op t moment op een lan met wat maten, en ik ga em nu niet leeggooien dat doe ik dan morgen wel als ik thuis ben. Dan probeer ik gelijk een anderw indows uit!

Ik heb cool 'n quiet al uitstaan vanaf mn 2de reinstall dus dat maakt niet veel uit.

Verder heb ik alleen de nieuwste drivers geinstalleerd voor zowel mobo als gpu. Alles in 1x goed gienstalleerd! Heb net drivers van cpu hd enz proberen te updaten maar die hadden al nieuwste versie.

Heb nu al een uptime van 2.5 uur waarvan 1.5 uur ss2 2 spelend op max en 1 uur cs dus hij kan ook niet chrashen :(.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

WingsOfFury schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:02:
[...]

offtopic:
offtopic:
Way of topic, maar goed als je het dan allemaal wil weten:
- Videokaarten mogen wel degelijk 120 graden worden.
- De laagste processor uit een serie is meestal de beste overklokker.
- De max klok van je geheugen staat los van de klok van je processor.
- Wattages van een voeding zijn niet zo heel erg belangrijk, het gaat erom dat de voltages hoog blijven onder full load. Een super goede 250 Watt voeding doet het beter bij een 230 Watt load dan een matige 350 Watt.
- Bij asus borden heb je weldegelijk asus drivers nodig en niet alleen die van nvidia, anders wordt je ATK acpi device niet meegenomen.
En dat zijn dan alleen de topics die ik gezien heb

• WingsOfFury
sWORDs schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:11:
offtopic:
Way of topic, maar goed als je het dan allemaal wil weten:
- Videokaarten mogen wel degelijk 120 graden worden.
- De laagste processor uit een serie is meestal de beste overklokker.
- De max klok van je geheugen staat los van de klok van je processor.
- Wattages van een voeding zijn niet zo heel erg belangrijk, het gaat erom dat de voltages hoog blijven onder full load. Een super goede 250 Watt voeding doet het beter bij een 230 Watt load dan een matige 350 Watt.
- Bij asus borden heb je weldegelijk asus drivers nodig en niet alleen die van nvidia, anders wordt je ATK acpi device niet meegenomen.
En dat zijn dan alleen de topics die ik gezien heb
offtopic:
:Z
- 120 graden? Dat houd hij nog geen 2 uurtjes vol. Wil jij je kaart @ 120 graden hebben voor 24/7? Lijkt me niet.
- Meestal is dus niet altijd, elke cpu is anders, dit kun je onmogelijk voorspellen. Het komt mss vaak zo uit, maar is geen garantie.
- Nee hoor, waarom zegt anders IEDEREEN hier op GoT dat als je je cpu gaat overklokken je eerst je geheugen moet verlagen naar bijv 200, ipv 400?
- A-merk vs a-merk, dan kun je ervan uitgaan dat meer watt ook beter is. Geen garantie, maar wel te verwachten. Je moet je wel qualiteit met qualiteit vergelijken...
- Het ging hier om de CHIPSET drivers, die zijn van nVidia en alleen van nV nodig. Asus heeft hier niks mee te maken. Bij mijn Asus bord niet tenminste, of heb ik dan een unieke?
Nog meer onzin te melden? 5-0 voor mij Laten we het hierbij laten en ontopic gaan :)
Pandemic schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:58:
Ik heb al 2x clean install gedaan, hd heb ik nog niet gescand.

Ik zit op t moment op een lan met wat maten, en ik ga em nu niet leeggooien dat doe ik dan morgen wel als ik thuis ben. Dan probeer ik gelijk een anderw indows uit!

Ik heb cool 'n quiet al uitstaan vanaf mn 2de reinstall dus dat maakt niet veel uit.

Verder heb ik alleen de nieuwste drivers geinstalleerd voor zowel mobo als gpu. Alles in 1x goed gienstalleerd! Heb net drivers van cpu hd enz proberen te updaten maar die hadden al nieuwste versie.

Heb nu al een uptime van 2.5 uur waarvan 1.5 uur ss2 2 spelend op max en 1 uur cs dus hij kan ook niet chrashen :(.
Huh? Hij doet het 2,5 uur stabiel, zonder crash en dan typ je een :( ? Dit is een beetje onduidelijk...

Heb je trouwens al GEPROBEERD om wat extra volties er doorheen te blazen? 1.5 moet dus wel genoeg zijn, 1.6 zou je nog kunnen proberen, maar dat blijkt dus duidelijk te veel.

[ Voor 24% gewijzigd door WingsOfFury op 03-01-2006 06:08 ]

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
Het lijkt een heel klein beetje hierop: http://64.233.183.104/sea...000005+from+line+44&hl=nl
Dan zou het dus een worm zijn. Maar het is natuurlijk niet exact hetzelfde.

http://www.planetamd64.com/index.php?showtopic=9505
Hier zou het de schuld van MSN 7.1 zijn. Deze lijkt ook al iets meer op de error die jij krijgt.

http://eventid.net/displa...ource=EventSystem&phase=1
Dit is ook wel interessant denkik. Er staat ook iemand tussen die zegt dat het aan MSN 7.5 lag bij hem. Maar er zijn er ook veel die iets totaal anders zeggen...

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Bij een DOA krijg je als het goed is direct een ander (nieuw) MB mee. Dit hoeft niet een compleet board te zijn, maar kan ook al als blijkt dat bij eerste installatie bijv. je USB niet werkt door een fout in het MB. Vaak kan dit alleen binnen 15 of 30 dagen naar aankoop. Daarna wordt het board ter reparatie (RMA) naar Asus opgestuurd (waar bij reparatie standaard de nieuwste BIOS erop gezet wordt). Aangezien je board dan nooit binnen twee dagen terug kan zijn, heb je dus of een nieuw board teruggekregen, of je eigen board met nieuwe BIOS. Enige manier om dat te checken is inderdaad het serienummer.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Pandemic
84n44n schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:28:

http://eventid.net/displa...ource=EventSystem&phase=1
Dit is ook wel interessant denkik. Er staat ook iemand tussen die zegt dat het aan MSN 7.5 lag bij hem. Maar er zijn er ook veel die iets totaal anders zeggen...
Het zou wel eens aan msn kunnen liggen, ik heb hier op de lan nu bewust al bijna 17 uur msn uit staan en sindsdien geen chrash meer gehad. Maarja, dat is ook maar speculatief...

En dat ik een :( smiley typ bij als ik zeg dat ik em 2.5 uur zonder chrash gehad heb ( nu immiddels zon 17 uur maarja) komt omdat ik weet dat t probleem niet opgelost is. En ik vind het zeer frustrerend dat hij af en toe stabiel is en dan weer niet. Ik heb liever dat hij helemaal niks doet met een duidelijk definieerbaar probleem als dit.....

Edit: Ik weet niet hoe het mogelijk ik heb nu al een uptime van bijna 24 uur op de lan waar ik aanwezig ben. Als hij het zo blijft ben ik tevreden.....

[ Voor 10% gewijzigd door Pandemic op 03-01-2006 17:56 ]

• WingsOfFury
Pandemic schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:51:
[...]

Het zou wel eens aan msn kunnen liggen, ik heb hier op de lan nu bewust al bijna 17 uur msn uit staan en sindsdien geen chrash meer gehad. Maarja, dat is ook maar speculatief...

En dat ik een :( smiley typ bij als ik zeg dat ik em 2.5 uur zonder chrash gehad heb ( nu immiddels zon 17 uur maarja) komt omdat ik weet dat t probleem niet opgelost is. En ik vind het zeer frustrerend dat hij af en toe stabiel is en dan weer niet. Ik heb liever dat hij helemaal niks doet met een duidelijk definieerbaar probleem als dit.....

Edit: Ik weet niet hoe het mogelijk ik heb nu al een uptime van bijna 24 uur op de lan waar ik aanwezig ben. Als hij het zo blijft ben ik tevreden.....
Ff msn verwijderen en een weke testen. Gewoon windows messenge gebruiken, of een oude versie erop knallen. Dan weet je waaraan het lag (ff wachten op msn 7.6) en dan weet je zeker hij voortaan stabiel loopt.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 10:46
Pandemic schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:30:

Aangezien je nu al een paar posts verder bent is een reactie op deze post misschien niet heel relevant maar toch maar ff:

Ik heb ook een dergelijk probleem gehad (computer rebootte zichzelf spontaan ook al gaf ie alleen maar desktop weer op random tijdstippen). Toendertijd verdacht ik ook zwaar de voeding maar een vriend kwam langs met een karrevracht hardware (extra geheugen, extra voeding, extra hdd etc).
Het enige dat hij niet had was mobo+cpu, mijn problemen bleven met al zijn onderdelen bestaan. Uiteindelijk bleven ofwel cpu ofwel mobo (waarschijnlijk mobo maar goed) over....toen heb ik zowel een nieuwe cpu als mobo gekocht en nooit meer problemen gehad.

• Pandemic
HIj is iig niet meer gechrasht sinds ik msn niet meer aanzet. Maar het opstartprobleem is wel gebleven en lijkt erger te worden. Bij een cold-start gaat alles aan maar boot hij niet op. Vervolgens enkele malen op reset knop drukken resulteert alsnog in een boot met de in windows pop-uppende error:
C:\DOCUME~1\Dragonic\LOCALS~1\Temp\WER6535.dir00\Mini010206-02.dmp
C:\DOCUME~1\Dragonic\LOCALS~1\Temp\WER6535.dir00\sysdata.xml

BCCode : 9c BCP1 : 00000004 BCP2 : 80545FF0 BCP3 : B2000000
BCP4 : 00070F0F OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

Dit blijkt na enig zoekwerk toch waarschijnlijk mijn ram-geugen te zijn. Ik heb dit al meerdere malen getest maar er lijkt zo niks mis mee te zijn. Ik ga komend weekend naar mijn kamer in maastricht alwaar ik een pc heb staan met 2x pc3200 512 mb die al 2 jaar perfect funktioneert. Ik denk dat ik die reepjes maar eens ga oversteken.
Pagina: 1