Toon posts:

BIOS wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, op het BIOS van een pc zit een supervisor wachtwoord waardoor ik niet in de setup kan komen. Ik weet helaas hier het wachtwoord niet van, maar ik moet toch WinXP er opnieuw op installeren. Ik moet dus op de een of andere manier of het wachtwoord te weten zien te komen of heb wachtwoord verwijderen.

Weet iemand hier hoe ik dit kan doen?

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:57
De kast open maken en het batterijtje verwijderen.... 1 minuut wachten (ofzo) en dan erin stoppen. Als het goed is staat er dan geen supervisor wachtwoord meer op.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:40
Type moederbord was handig geweest ;-)

Je kunt meestal op het moederbord een reset uitvoeren van de BIOS, hiermee is ook het wachtwoord weer gereset. Kijk eens op de site van de leverancier voor een FAQ of handleiding.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net op de site van ASUS gekeken maar kan er niets over vinden. Mijn moederbord is een ASUS P4S800.

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=48&model=206&modelmenu=1

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Uit de link die je vermeldde:
ASUS CrashFree BIOS2
The CrashFree BIOS 2 feature now includes the BIOS auto-recovery function in a support CD. Users can reboot their system through the support CD when a bootable disk is not available, and go through the simple BIOS auto-recovery process. The P4S800 now enables users to enjoy this protection feature without the need to pay for an optional ROM.
of

BIOS-passwords.doc

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:10:
Ik heb net op de site van ASUS gekeken maar kan er niets over vinden. Mijn moederbord is een ASUS P4S800.

http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=12&l3=48&model=206&modelmenu=1
Als je het bijbehorende boekje erop na slaat (of download via de link die jezelf al geeft) dan lees je op pag. 1-17 datgene wat jij wilt weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Goudvink, ik heb de jumpers veranderd en weer teruggezet en het wachtwoord is eraf.. Nu winxp nog opnieuw erop!

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=bios wachtwoord]
[google=bios wachtwoord]

Sja, dit was wel érg makkelijk te vinden ;) En dat soort research wordt hier op GoT echt wel van je verwacht. Besteed daar de volgende keer eens meer aandacht aan. Zie ook de [faq=forumgedraga.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.