Modem Wave Driver wil niet

Pagina: 1
Acties:

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 23:11
Gegroet,

Ik heb onder Win XP Pro SP2 een Dynalink 1456UR USB voice/fax-modem aangesloten.
Ik wil deze gebruiken als antwoordapparaat en heb daar geschikte software voor gevonden.

Ik heb de drivers gebruikt van de Dynalink site en tot in zoverre werkt het: ik kan met het modem bellen en het modem kan de telefoon opnemen, alleen het geluid gaat via mijn geluidskaart en niet zoals het hoort via het modem.
Dit betekent dat degene die mij belt en het antwoordapparaat te horen moet krijgen niets hoort.

Modem zelf werkt dus prima, alleen het probleem zit hem in het volgende:

In de device manager onder Sound, video and game controllers staat een Unimodem Full-duplex Audio Device. Als ik deze open zie ik:

This device is working properly.

If you are having problems with this device, click Troubleshoot to start the troubleshooter.

maar onder Properties staat weer:

Modem Wave Driver > Status: Driver is enabled but not functioning properly

Dan 2 radio buttons waarvan de bovenste aan staat maar er staat geen tekst bij...
Daaronder een vinkje DO NOT MAP THROUGH THIS DEVICE maar dat staat uit.

In het antwoordapparaatprogramma kan ik kiezen door welk audio device ik wil laten spelen, maar je raadt het al: het modem staat hier niet tussen.

De Modem Wave Driver is van Microsoft zelf, dus lijkt mij geen Dynalink driver probleem.

Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad en/of weet iemand wat te doen om dit op te lossen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Je kan geen andere modem wave driver installeren (wel van Dynalink)? Wellicht dat daar het probleem zit, hij functineerd verder immers goed. Standaard Windows drivers kunnen af en toe problemen opleveren, hoewel het meestal goed gaat.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini