Ik heb alle profielen inclusief 'my documents' op een windows xp home pc staan. We willen die 'my documents' op alle pc's toegankelijk hebben. Maar dan wel achter een paswoord. De beste oplossing is om het via XP Professional te doen. Sinds je Home niet kan upgraden naar Professional, heb ik een andere pc (wél XP Professional) waar alle profielen terecht kunnen komen en die we uitgeven achter een paswoord.
Nu moeten dat roaming profiles zijn, omdat we (natuurlijk) overal bij de eigen bestanden willen komen. Maar dit kan ik niet aanvinken op de bewuste pc met XP Professional (het is grijsgemaakt en onaanklikbaar). Ik denk dat dat komt omdat we in een werkgroep zitten, en dat we dat om moeten zetten naar een domein.
Klopt dit ? En ben ik zo goed bezig?
Daanaast begrijp ik niet zo hoe ik nu dat domein aan moet maken. Ik kan alleen mijzelf toevoegen tot een bepaald domein. Maar een domein beginnen, dat is niet een van de opties. Hoe zit dit?
(Ik kon niet echt iets vinden met de zoekfunctie, dus vandaar mijn topic maar.)
Nu moeten dat roaming profiles zijn, omdat we (natuurlijk) overal bij de eigen bestanden willen komen. Maar dit kan ik niet aanvinken op de bewuste pc met XP Professional (het is grijsgemaakt en onaanklikbaar). Ik denk dat dat komt omdat we in een werkgroep zitten, en dat we dat om moeten zetten naar een domein.
Klopt dit ? En ben ik zo goed bezig?
Daanaast begrijp ik niet zo hoe ik nu dat domein aan moet maken. Ik kan alleen mijzelf toevoegen tot een bepaald domein. Maar een domein beginnen, dat is niet een van de opties. Hoe zit dit?
(Ik kon niet echt iets vinden met de zoekfunctie, dus vandaar mijn topic maar.)