Op zoek naar DVD speler met HDMI, DTS en resume functie

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 00:37
Ik ben in het bezit van een Sanyo PLV-Z3 (1280x720 16:9 beamer) en een Pioneer DVD speler DV-360. Deze DVD speler heeft geen HDMI aansluiting welke de beamer wel heeft. Ik heb al een redelijke HDMI kabel gekocht (7.5 meter van Oehlbach).

Op dit moment is de beamer met s-vhs aangesloten. Bij de leverancier waar ik de beamer gekocht heb zag ik duidelijk een beter resultaat met HDMI t.o.v. composite en helemaal met s-vhs. Ik ben dus op zoek naar een andere dvd speler. Op het moment van aanschaf van de beamer was het enige alternatief bij Pioneer een dvd speler die 899,- kostte. Dit vind ik te duur. Helemaal aangezien mijn eerste dvd speler 600 euro heeft gekost en weer vervangen werd door de DV 360 van 160 euro omdat de eerste genoemde geen DVD-R of DVD+R goed kon afspelen. Ook de dvd speler die ik nu wil aanschaffen mag niet al te duur zijn aangezien ik op termijn deze ga vervangen door een dvd/hdd recorder en/of een HD-DVD of Blu-Ray speler.

Ik zag een Philips DVP5900 met HDMI maar deze schijnt geen DTS te ondersteunen. Daarnaast ben ik inmiddels gewend aan de resume functie van m'n Pioneer en ik weet niet of Philips dit ook heeft.

Kortom ik ben op zoek naar een voordelige dvd speler met HDMI, DTS en resume functie.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij hebben alle DVD spelers resume en DTS, dat zijn echt basic functionaliteiten (mijn philips, denon, panasonic en pioneer dvd speler hadden dat allemaal in elk geval :)). Als die hdmi aansluiting zo'n verbetering oplevert, zou ik me daar lekker op focussen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:20
Ik denk dat TS een DVD-speler met interne DTS decoder bedoelt en die zijn wat zeldzamer met een HDMI aansluiting.
Misschien kan de Samsung HD950 het aangezien deze ook een 5.1 uitgang heeft voor SACD en anders kom je terecht bij de duurdere spelers (Denon heeft een model met DTS decoder en HDMI)

• Loewe
Wat ik bedoel is als ik op de Philips site ga kijken bij de specs van de DVP5900 dan staat er bij Compressieformaat ;Dolby Digital, MP3, PCM, Windows Media (TM) Audio en bij de DVP 9000 (duurder); Dolby Digital, DTS, MP3, Meerkanaals MPEG2, PCM.

http://www.consumer.phili...%3DDVP5900_12_NL_CONSUMER

Ik wil gewoon een DTS dvd in mijn speler kunnen afdraaien. Mijn Yamaha versterker (DSP-A2) heeft een DTS decoder ingebouwd. Kan iedere dvd speler/recorder dit ?

Verwijderd

Loewe schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 14:08:
heb zag ik duidelijk een beter resultaat met HDMI t.o.v. composite en helemaal met s-vhs.
ik denk dat je svideo bedoelt
svideo > composiet

• Loewe
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:13:
[...]

ik denk dat je svideo bedoelt
svideo > composiet
Ik dacht dat svideo, svhs en Hosiden alledrie hetzelfde waren. Voor mijn gevoel was svhs het meest gebruikt van deze drie termen dus vandaar.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 08:32
Loewe schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:09:
Wat ik bedoel is als ik op de Philips site ga kijken bij de specs van de DVP5900 dan staat er bij Compressieformaat ;Dolby Digital, MP3, PCM, Windows Media (TM) Audio en bij de DVP 9000 (duurder); Dolby Digital, DTS, MP3, Meerkanaals MPEG2, PCM.

Ik wil gewoon een DTS dvd in mijn speler kunnen afdraaien. Mijn Yamaha versterker (DSP-A2) heeft een DTS decoder ingebouwd. Kan iedere dvd speler/recorder dit ?
Ja.

Denons 1920 heeft ook een HDMI uitgang geloof ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

even tussendoor, hoelang duurt het nog voordat dat blue ray of hd dvd spelers uitgebreid op de markt te vinden zijn?. Ik denk er namelijk ook aan een andere (duurdere) dvd speler te kopen omdat mijn huidige geen dvd-r/cd-r kan afspelen. Wachten of gewoon aanschaffen? :/

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:20
Loewe schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:09:
De DVP9000 heeft een interne DTS decoder en kan het signaal in 5.1 analoog aan je receiver aanbieden (Het is namelijk ook een SACD en die hebben vaak decoders voor DD/DTS aanboord). De DVP5900 kan alleen digitaal DTS aan je reciever aanbieden zoals elke dvd-speler dat kan.

Ja

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:22
Heeft je projector geen 'normale' HD composiet component (thx Guido) aansluitingen (die drie tulpen)?

[ Voor 22% gewijzigd door zeroxcool op 31-12-2005 01:46 ]

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

component (YPrPb) :?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Is een HTPCtje geen optie?

- Je kan je DVDtjes via VGA/DVI (weet niet wat je beamer allemaal heeft)
- Je PC kun je laten scalen, ipv je projector. Ik weet niet wat voor chipset je projector heeft, maar best kans dat een PCtje t beter kan.
- Je kan HDTV afspelen, aangezien je beamer een 720p resolutie heeft is dat erg :9~
- Meer andere voordelen enz ;)

• Loewe
ZeRoXcOoL schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:16:
Heeft je projector geen 'normale' HD composiet component (thx Guido) aansluitingen (die drie tulpen)?
Ja dat heeft m'n projector wel (Video aansluitingen : HDMi 19 pin x 1,RCA type 1x (video),
RCA type ( Y, Pb/Cb, Pr/Cr) x2, Mini DIN 4-pin x1 (S-video)). Maar ik heb het verschil gezien met dezelfde projector die ik heb zowel aangesloten via component als via HDMI op dezelfde dvd speler maar ik vond HDMI duidelijk mooier.

• Loewe
DJSmiley schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:34:
Is een HTPCtje geen optie?

- Je kan je DVDtjes via VGA/DVI (weet niet wat je beamer allemaal heeft)
- Je PC kun je laten scalen, ipv je projector. Ik weet niet wat voor chipset je projector heeft, maar best kans dat een PCtje t beter kan.
- Je kan HDTV afspelen, aangezien je beamer een 720p resolutie heeft is dat erg :9~
- Meer andere voordelen enz ;)
Ik heb een HTPC te leen gehad, maar daar vond ik de dvd kwaliteit slechter van dan die van m'n huidige Pioneer dvd speler. Dus vandaar dat ik deze (duurdere) oplossing achterwege heb gelaten.

Het is me nu in ieder geval duidelijker geworden voor wat betreft dat DTS verhaal. Dit is niet voor mij van toepassing aangezien ik een decoder in mijn versterker heb zitten. Bedankt voor deze uitleg allemaal !

Verwijderd

dan ligt het toch echt aan de software die de computer draait. Een HTPC kan beter weergeven dan bijne elke andere dvd speler als het om upscaling etc gaat.

• Loewe
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:42:
dan ligt het toch echt aan de software die de computer draait. Een HTPC kan beter weergeven dan bijne elke andere dvd speler als het om upscaling etc gaat.
En waar zou dat zich in uiten dat beter weergeven ? In speciale 1080i of 720p dvd's ? Of zou je dat upscaling ook met gewone dvd's moeten zien ?

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 07:26

Obi

Als we het dan toch over HTPC's hebben; Er is een beetje de verwachting dat in januari een nieuwe MAC Mini komt met goede multimedia-mogelijkheden.. Zou een heel erg interessante 'dvd-speler' kunnen worden... En als je ziet wat een Mac Mini nu kost, wordt het ook niet een heel duur geintje...

Verwijderd

Loewe schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:10:
[...]

En waar zou dat zich in uiten dat beter weergeven ? In speciale 1080i of 720p dvd's ? Of zou je dat upscaling ook met gewone dvd's moeten zien ?
juist alleen met gewone dvd's. 1080i of 720 moet je nl downscalen (of je moet een hd-compliant beamer hebben met een 720p paneel)

edit: heb je dus, 1080i scaled hij down, native = 720p

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 17:56 ]

Pagina: 1