Toon posts:

[3ds max] Robots maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
Ik ben een paar weken geleden begonnen met het leren van 3ds max. Dus ik beheers de basis technieken nu wel. Op tweakers vond ik wat fijnen tutorials maar onder die tutorials stond dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/images/tuts/dome/012.jpg
en later zag ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Tutorial%20huis%20deel%203%20belichting/Huis%20belichting%2028.jpg

Dit is erg vet, maar hoe maak ik zoiets zelf? Is dat erg lastig? Welke technieken moet ik gebruiken? Weet iemand er een goede tutorial voor?

Ik heb dit al op meerdere forums gevraag, maar steeds kreeg ik een rot antwoord. Ik hoop hier meer suc6 te hebben.

Lector

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04 21:28
Ik denk niet dat je een tutorial zult vinden voor het maken van zo'm Mech of iets dergelijks. Je moet dit echt uit eigen kennis en inspiratie doen. Ik zou zeggen, probeer eerst het programma, de modifiers etc goed onder de knie te krijgen. Ik ben zelf een half jaar geleden begonnen en maak nu dingen die ik toen niet eens had gehoopt.

Verwijderd

Lynda.com heeft wel een aantal cursussen voor 3dmax, maar daar zul je toch eerst voor moeten aanmelden en betalen.

3dbuzz.com kun je je gratis aanmelden(althans naar mijn weten nog steeds) en die hebben ook een soort eLearning systeem. Opzich wordt daar je basis goed gelegt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie hulp, maar ik heb het nu zelf gevonden. Voor degenen die het zelfde probleem hebben; zie deze links:
http://www.3d-palace.com/
http://www.mil-net.net/articles/maxtuthome.cfm

Lector

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:22

Technicality

Vliegt rechtsom...

Volgens mij heeft pixel2life.com ook nog wel 3dmax tuts. Anders heb je altijd nog de tut van ons aller oogst (zie het post hier je 3d stuff topic).

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 16:42

Acid_Burn

uhuh

Zoek een car modeling tutorial en extrapoleer die kennis naar het gewenste model :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
imo kun je het beste leren hoe poly-moddeling werkt ( of mesh modeling )
meeste tutorialsgebruiken alleen maar een plain als basis, terwijl je bij een robot natuurlijk ook gewoon uit kunt gaan van boxen

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
He wat leuk, die tweede plaat, die ken ik ergens van... :P

Anyway, dit soort dingen zijn typisch combinaties van allerlei technieken. Zeker bij ingewikkeld gekromde objecten kan het nog flink puzzelen zijn om het goed te maken. De twee voorbeelden die je post, zijn echter juist erg eenvoudig te maken en snel te leren.

De belangrijkste techniek die je ervoor moet leren, is gewoon basic editing van boxes met een editable mesh of een editable poly. Die bovenste robot die je post, bestaat echt uit alleen maar simpele objecten en is heel gemakkelijk te maken. Als je zo'n robot wilt maken, heb je amper kennis van 3dsmax nodig, en wel een flinke bak creativiteit. :)

Een andere techniek die je veel tegenkomt in dit soort objecten is spline editing. Vooral het maken van een simpele spline en die dan renderable maken, dan kun je razendsnel bekabeling van zo'n robot maken. Ook dat is een simpele techniek die je snel onder de knie kunt krijgen.

Mocht je je robot willen animeren, dan wordt het lastiger, maar laat dat voorlopig sowieso maar even zitten, leer eerst dit soort dingen modellen en ga dan pas kijken naar animaties.

Wat betreft creativiteit en robots: er bestaat een erg mooi boek over het tekenen van mecha's (manga-robots). Dat boek gaat over traditioneel tekenen, maar is bijna net zo goed bruikbaar als ideeënboek voor vormen voor 3d-objecten. En volgens mij ligt het goedkoop in de uitverkoopbakken, want ik heb het ooit voor mijn verjaardag van een vriend gehad en die had vast geen bakken geld voor mij over. ;) De gegevens van dit boek:

Japans mechatekenen - robots, machines en ruimteschepen
door Christopher Hart
uitgeverij Librero
ISBN 90 5764 283 2

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 31-12-2005 14:37 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1