[Epox 5NVA+ SLI] Boot niet met Soundblaster X-Fi

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Ik heb van het weekend 6 pc's gebouwd met exact dezelfde setup maar geen van deze pc wou booten als ik er een Creative Soundblaster X-Fi fatal1ty in stak. Ik heb beide PCI sloten geprobeerd en ze gaven allebij hetzelfde probleem. Zonder de kaarten werken de pc's perfect (op het crappy onboard sound na dan ;)). Het moederbord geeft ook de errorcode 25 en de manual zegt over deze code "reserved" dus daar heb ik weinig aan :).

specs:

proc: Pentium D 840 s775
mem: 2x transcend 512mb ddr2
mobo: Epox 5NVA+ SLI
videokaart: XFX 7800gt
sound: Creative Soundblaster X-Fi fatal1ty
voeding: Coolermaster RealPower 450W

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je de onboard geluidskaart ook uitgeschakeld in het BIOS? Als deze nog ingeschakeld is kan ik mij voorstellen dat beide audio controllers dezelfde recources willen aanspreken, wat niet helemaal lekker gaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SICK
_Dune_ schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:50:
Heb je de onboard geluidskaart ook uitgeschakeld in het BIOS? Als deze nog ingeschakeld is kan ik mij voorstellen dat beide audio controllers dezelfde recources willen aanspreken, wat niet helemaal lekker gaat.
Ja dat heb ik ook gedaan (vergeten te melden :))

Het is volgens mij ook nog een getest met hetzelfde mobo alleen dan de non sli versie en daar deed de kaart het wel op :)

• SICK
Weet echt niemand hier een oplossing voor ?

Ik denk dat het dan gewoon wachten is op een bios update van epox. Ik heb al contact met ze opgenomen hier over.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Laatste BIOS er al opstaan? Niet toevallig het voedingsstekkertje van de X-Fi vergeten?

• SICK
Laaste bios staat er op maare voeding stekkertje van xfi ? :)

• SICK
Ok the story continues...
Vandaag even getest met een x-fi XtremeMusic en daarmee boot ie wel gewoon. Dus waarschijnlijk komt het alleen voor bij het fatal1ty model. Er is ook contact opgenomen met epox en die gaan het testen met exact dezelfde setup als ons.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ja je vergeet dus het voedingsstekkertje, dat je in de kaart moet stoppen. Kijk in de handleiding hoe dat moet.

• SICK
Ok ik heb het met en zonder voeding aangesloten geprobeerd nu maar het werkt beide niet. De kaart werkt wel gewoon in m'n andere pc zonder voeding aan te sluiten, gewoon kaart in een vrij pci slot en hij werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door SICK op 04-01-2006 10:36 ]

• SICK
Dat gaat volgens mij om de nforce4 voor amd, ik heb voor intel :). Er is jammer genoeg ook nog geen nieuwere bios uit voor dit bord :)
Pagina: 1