Nieuwe Maxtor Diamondmax plus 9 aan DFI Lanparty UT Ultra-D

Pagina: 1
Acties:

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik lees hier http://www.nordichardware.com/news,2571.html dat er compatibiliteits problemen zijn tussen Maxtor's diamondmax 9/10 schijven en de DFI Lanparty UT Ultra-D nforce 4 chipset. Over de problemen met de diamondmax 10 schijven vindt ik een oplossing (die firmware update), maar over de diamondmax 9 schijven vindt ik erg weinig terug, en geen oplossing. Nu heb ik juist zo een diamondmax 9 schijf (6Y250M0STD), die niet werkt op mijn moederbord. Is er dan geen andere mogelijkheid dan een nieuwe te kopen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is exact het probleem en wat heb je al gedaan? Wordt de schijf bijvoorbeeld ook gezien door het BIOS of IDE/S-ATA controller? Probeer je misschien Windows XP te installeren en wordt de schijf niet herkent door de setup. Heeft je moederbord ook de laatste BIOS versie?

Even iets meer info. geven, niet elk probleem is namelijk het zelfde.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
ik heb een DFI ultra-D en diamond max 9 schijfen en nergens last van eigenlijk.

ze werken zowel in RAID als gewoon lost.
ze worden gewoon herkend door de bios.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• shadowrazor
Ja ik heb de laatste officiele versie geïnstalleerd. Maar de pc wil niet verder gaan dan de bios, hij blijft steken bij "detecting IDE drives" alhoewel er geen inzitten :? Met IDE drives lukt het ook niet

[ Voor 17% gewijzigd door shadowrazor op 30-12-2005 13:33 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:15

sapphire

Die-hard pruts0r

dat er met de DM10 problemen zijn wist ik, amar emt de DM 9 ook?

Nooit wat van gemerkt en k heb al aardig wat bakjes gezien en gemaakt emt DM 9's en nF4 bordjes erin.
Ik draai zelf trouwens ook een DFI nF4 ultra-D en een Dm 9 en k heb er nooit wat van gemerkt, heeft altijd prima gewerkt :)

Gabriël AM5

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
hoe lang blijft hij "hangen" daar? hoe lang heb je hem al laten staan?

en je hebt er geen ide cd-roms eraan hangen?

[ Voor 32% gewijzigd door Countess op 30-12-2005 13:33 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59
Je bedoelt detecting IDE drives ip drivers?

• shadowrazor
Ik heb die wel onlangs "refurbished" gekocht maar ik denk dat dat geen probleem is.

Ow ja die drivers moeten drives zijn :z

[ Voor 27% gewijzigd door shadowrazor op 30-12-2005 13:33 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gaat het hier nu om de S-ATA uitvoering van de schijf of de IDE uitvoering?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• shadowrazor
Countess schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:32:
hoe lang blijft hij "hangen" daar? hoe lang heb je hem al laten staan?

en je hebt er geen ide cd-roms eraan hangen?
Ik heb hem er eens zonder hardware een kwartiertje aangehangen, maar hij blijft steken bij: "detecting ide drives". Ik heb het dan ook eens met een ide harde schijf geprobeerd, maar hij blijft weer steken bij: "detecting ide drives"
_Dune_ schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:44:
Gaat het hier nu om de S-ATA uitvoering van de schijf of de IDE uitvoering?
Het gaat hier om sata om precies te zijn: de diamondmax plus 9 6Y250M0STD sata

[ Voor 95% gewijzigd door shadowrazor op 30-12-2005 14:18 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Oke, in principe heeft de detectie van de IDE drives dus weinig te maken met de S-ATA schijf. Overigens kan dit detecteren over het algemeen wel even duren helemaal als er geen devices aan hangen.

Jouw schijf is dus een S-ATA schijf kijk eens in het BIOS of er ook een optie is om de S-ATA controller in- en uit te schakelen. Heeft de controller nog RAID functionaliteit?

• shadowrazor
Ja, ik kan raid aanzetten, maar ik laat dat toch best uit want ik heb maar één harde schijf.
Maar de sata controller kan ik niet uitschakelen, maar ik weet zeker dat hij werkt want ik heb het al met een andere harde schijf geprobeerd.
Pagina: 1