[Word]macro laten uitvoeren als bladwijzers zijn ingevuld

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik ben op het moment bezig met het maken van templates (sjablonen). De bladwijzers die in de templates staan worden automatisch ingevuld door een relatiebeheerprogramma. Nu zit ik met het probleem dat in sommige briefen een bladwijzer moet beginnen met een kleine letter in plaats van een hoofdletter. Er is de opthie om in een bladwijzer bij het verlaten van het veld (Macro uitvoeren bij ---> Verlaten veld:) een macro te laten uitvoeren.

Nu heb ik dus een test macro gemaakt die de tekst bold maakt (dit moet dus later een andere macro worden) deze macro werkt op zich prima maar niet als ik het bij de bladwijzer zo instel dat deze macro word uitgevoerd als het veld word verlaten. Wat ik dus doe ik maak een nieuw document met het relatiebeheerprogramma die vervolgens de bladwijzers invult maar de macro niet uitvoert terwijl ik dit wel heb ingesteld (ook als ik een optie bij Opmaak selecteer word deze genegeerd). Als oplossing voor dit probleem dacht ik een een macro die automatisch word uitgevoerd als het relatiebeheerprogramma de bladwijzers heeft ingevuld, naar mijn idee moet dit wel werken (deze macro zoek naar de bladwijzer en voort dan een code uit die ervoor zorgd dat de beginhoofdletter in een kleine letter veranderd).

Dus ik vraag me af hoe je ervoor kan zorgen dat een macro (aan het einde van een document) pas word uitgevoerd als alle bladwijzers automatisch zijn ingevuld.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 17:41
Op je vraag over hoe je de macro kan uitvoeren weet ik niet zo snel een antwoord (knopje voor maken?), maar als je probleem alleen bij de beginhoofdletters zit: Gebruik je in de template kruisverwijzingen naar de bladwijzers? Als dat zo is, kan je de veldcode \* lower toevoegen (met spatie ervoor en erachter; bijvoorbeeld: {REF naam \* lower } ) aan de kruisverwijzingen, zodat de hele kruisverwijzing in kleine letters wordt geschreven. Miscchien dat dit je probleem al oplost?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03-2025
Ja zou via knop kunnen maar dat is niet de bedoeling. Van kruisverwijzingen maak ik geen gebruik. Ik voer een tekstvak in via de werkbalk formulier en daar kan ik helaas niet mee in de code kijken. (btw niet alle letters moeten klein alleen de beginletter).

Had nu ook het volgende geprobeerd:
als je bij template projcten gaat kijken in de Microsoft VB (alt+f11 in word) vind je ook het object ThisDocument en daar kan je dan een methode (neem aan dat dit een methode is... ben java gewend) Private Sub Document_New() toevoegen waar je dan weer je opdrachten in zet die moeten uitgevoerd worden als je een nieuwe document maakt van de template. Bij mij staat er nu dit (let niet op bold dat moet later nog anders) maar dat werkt helaas niet:
code:
1
2
3
4
Private Sub Document_New()
    Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="tav"
    Selection.Font.Bold = True
End Sub