Dit systeem in andere kast??

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoi, ik ben van plan om een leuk pctje te kopen

Linkje: http://www.computerstunt.nl/refurbished/15364 Nou vind ik alleen die Compaq kast er afschuwelijk uitzien. Dus mijn vraag is: Kan deze PC ook in een andere (ATX) kast?

Bijvoorbeeld deze: Coolermaster Centurion 5

Bedankt

Verwijderd

Waarschijnlijk kan dat wel. Ik heb laatst een ander Compaq systeempje omgebouwd.
De voeding paste niet in de nieuwe kast, de resetknop en de front-USB poorten kon niet worden aangesloten maar het werkte prima.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Dat kan wel eens lastig worden. Vooral die oude compaq borden volgen niet helemaal de standaard ATX. Dit soort oude machines heeft vaak alles onboard zitten en dan past het toch niet helemaal in zo'n centurion kast. Maar, als je zo'n nieuwe kast erom heen maakt dan is die nieuwe kast bijna net zo duur als de pc die je gaat kopen. Wat ga je ermee doen ???
Als hij niet in het zicht staat, wat maakt het uit :)

En idd de voeding kan nog wel eens problemen opleveren met de ombouw. Ook hier is compaq vaak net even anders als de standaard.

Anders spuit je de kast toch gewoon zwart/zilver ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bonus op 30-12-2005 13:08 ]

Atari 4 ff'r 😊

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
is het dan niet slim om gewoon een upgrade setje te kopen en dat te monteren in de kast van jou wens? Want compaq onderdelen hebben wel zo hun eigenaardigheden.....

Verwijderd

Als je met een decoupeerzaag, boormachine + aluminiumplaat aan de gang gaat dan past het prima. Anders is het net makkelijk om gewoon de verfkwast/roller erbij te pakken voor een mooier uiterlijk.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Oke ik weet genoeg, dus dat gaat waarschijnlijk niet passen??

En met een decoupeerzaag en aluminium aan de gang gaan heb ik niet zo'n zin in

Dan toch maar de verf erbij pakken

Bedankt jongens

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

De oude compaq's hebben andere componenten dan standaard computers.
Het is in de meeste gevallen zelfs zo dat er niet eens andere randapparatuur op aangesloten kan worden (cdrom spelers etc) zonder problemen te krijgen.

computer voor alle werkzaamheden

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Nou, een standaard cdr of zo wil nog wel lukken zolang het gewoon IDE is. Maar ze hebben zo hun "eigen" dingen om spul aan te sluiten. Dell kan er ook wat van.

Maar 1 spuitbus primer, 1 zilver en 1 zwart, moet je een heel eind komen en dat is goedkoper dan 59,95 voor de Centurion kast. Wel goed de stalen kast schuren, daar zit een moffel coating op die als je hem niet goed schuurt andere verf niet laat hechten !!! Laagje primer en aflaken die hap. Succes met je project.

Atari 4 ff'r 😊

Pagina: 1