Voor een installatie van Windows 2003 Small Business Server heb ik een systeem tot mijn beschikking met een Gigabyte GA-8N-SLI Pro moederbord.
http://global.giga-byte.c...ducts_GA-8N-SLI%20Pro.htm
Deze heeft een 4-poort S-ATA controller met RAID ondersteuning onboard.
Het is de bedoeling om hier 4 schijven in Raid-5 op te draaien.
Tijdens de installatie van Windows installeer ik de drivers middels een diskette.
Op het moment dat Windows Setup alle drivers heeft geladen en normaliter doorgaat naar het scherm met de licentievoorwaarden blijft hij hangen met linksonder de melding 'Windows wordt gestart'.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid verder.
Als ik niet met F6 de drivers installeer, dan gaat setup wel verder maar ziet dan alleen 4 losse schijven.
Mijn vraag:
1. Weet iemand hoe ik tijdens Setup toch de drivers kan installeren
2. Of anders: kan ik Windows op 1 losse schijf installeren, en dan achteraf alsnog een Raid-5 array maken? Hiervoor zit een conversietool bij het moederbord maar deze vindt geen schijven
Twijfel überhaupt of zo'n conversie wel goed werkt...
http://global.giga-byte.c...ducts_GA-8N-SLI%20Pro.htm
Deze heeft een 4-poort S-ATA controller met RAID ondersteuning onboard.
Het is de bedoeling om hier 4 schijven in Raid-5 op te draaien.
Tijdens de installatie van Windows installeer ik de drivers middels een diskette.
Op het moment dat Windows Setup alle drivers heeft geladen en normaliter doorgaat naar het scherm met de licentievoorwaarden blijft hij hangen met linksonder de melding 'Windows wordt gestart'.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid verder.
Als ik niet met F6 de drivers installeer, dan gaat setup wel verder maar ziet dan alleen 4 losse schijven.
Mijn vraag:
1. Weet iemand hoe ik tijdens Setup toch de drivers kan installeren
2. Of anders: kan ik Windows op 1 losse schijf installeren, en dan achteraf alsnog een Raid-5 array maken? Hiervoor zit een conversietool bij het moederbord maar deze vindt geen schijven
Twijfel überhaupt of zo'n conversie wel goed werkt...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 13:14 ]