asus a8n sli, microfoon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ylluks
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02-2009
Hey allemaal,

Ik heb een Asus a8n sli Mobo. De onboard geluidskaart is geinstalleerd en er kom ook geluid uit.
Echter werkt m'n microfoon van m'n headset niet. in geen enkel programma krijg ik iets te horen.

De instellingen van geluid staan open, mic is niet gedempt.
micboost staat aan.
de microfoon werkt wel op m'n p4 systeem.

ik heb de laatste drivers van de asus site gebruikt.

een ander probleem wat ik heb is dat het mobo m'n sb live en m'n andere c-media pci geluids kaart niet herkent. in het scherm voor het opstarten van windows staan ze niet in de lijst van aangelsoten apparaten. in windows krijg ik alleen een onbekend apparaat te zien wat niet met de drivers te installeren is.

heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik kan je zo niet helpen met je mic problemen, maar als je een andere geluidskaart wilt installeren raad ik je aan de onboard geluidskaart uit te schakelen in het BIOS.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Ylluks
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02-2009
bij het plaatsen van de pci geluids kaarten heb ik de onboard uit gezet in de bios. ( had ik er ff bij moeten zetten )

bios is geupgrade naar 1013

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 18:55
Ik heb dat ook gehad,
was een instelling in windows geluid (of nvidia sound programma) dat je mic uitgaan voor 7.1 geluid wordt gebruikt. Daar moest ik toen het vinkje uitzetten.

edit: ik gebruikte wel onboard sound, dus misschien geld dit niet voor jouw. maar je kan het altijd even checken :)

[ Voor 26% gewijzigd door Gremen op 30-12-2005 14:01 ]