Toon posts:

The quest for an AGP Video Card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ongeveer iets meer dan een maand geleden mijn zoektocht begonnen naar de:

nVidia GeForce 6 Serie / Asus GeForce 6800 XT 128MB (AGP, DVI) N6800XT/TD/128M

Heb hem al bij meerdere bedrijven besteld maar bij allemaal is de status nu opeens naar onbekend. Dit is toch niet te geloven, ik weet dat het een verouderde techniek is maar dan nog zou dit geen reden moeten zijn om ons AGP gebruikers lam te leggen.

Ik heb de 6600GT zit over wegen maar ik denk toch dat ik dan teveel aan performance inlever :(

Is er iemand die nog een lokatie weet waar deze kaart wel te krijgen is? Of misschien een beter alternatief?

Alvast bedankt!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Waar wil je de 6800 XT voor gaan gebruiken??? :?
Als je wilt gamen moet je NIET de XT hebben... :/

want bij ATI is XT (een van) de snelste maar bij nVidia is de GT juist een van de snelste.....
(de 6800 XT is dus slomer dan de 6800 GT)

just my 2 cent... ;)

edit: zie nu dat je de 6600GT bedoelt :7

[ Voor 18% gewijzigd door Greyh0und op 30-12-2005 11:25 ]

Greyh0und

Verwijderd

Pricewatch, pricewatch: Asus GeForce 6800 XT 128MB (AGP, DVI) N6800XT/TD/128M

Kun je de leveranciers niet e-mailen of ze hem hebben liggen oid.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar er is helaas nog geen GT versie van de 6800 voor AGP, daarnaast wat ik in tests gezien heb kwam hij niet slecht ten opzichte van de 6600 GT eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ben al die leveranciers al afgegaan helaas :(

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Steeds meer leveranciers droppen de AGP kaarten totaal. Misschien is dat de reden voor de wijziging naar "status onbekend"? Worden deze kaarten uberhaubt nog wel gemaakt? Zou me niets verbazen als dat niet zo is namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:24:
Ja maar er is helaas nog geen GT versie van de 6800 voor AGP, daarnaast wat ik in tests gezien heb kwam hij niet slecht ten opzichte van de 6600 GT eruit.
Geen 6800GT??? Volgens mij was de een van de eerste van de 6xxx reeks die uitkwam!
mischien kan je beter wachten tot de 6800 GS uitkomt voor AGP. Die scheen wat zuiniger te zijn....

Verder moet je even kijken of die 2 a 3 tientjes het waard zijn tegenover de extra performance ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Greyh0und op 30-12-2005 11:31 ]

Greyh0und

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Sorry, maar de 6800GT voor de AGP bestaat al langer dan een jaar.
Kijk maar eens in de pricewatch. Ik heb er zelf ook eentje.
De Asus V9999 GT (6800GT)

www.ping-win.nl

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
sorry hoor maar een 6800gt agp hjeb ik een een jaar geleden al in systemen gebouwt bv. van Aopen en wat d8 je van de 6800 gt van asus net als de 6800 gamers edition

1337

Verwijderd

XFX GeForce 6800 XT 128Mb, DVI, TVout, AGP, Retail Artikelnr: 501311 Partnr: PVT40DNAF7 Garantie: 24 maanden € 187,00 Bergschenhoek ruim voorradig

Bij informatique staat deze er nog in, ik weet niet wat je bij de rest betaald natuurlijk

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

idd. lastig om die 6800gt nog ergens te krijgen.
Af en toe hebben ze ze nog bij www.alternate.nl (zoeken op 6800)

Maar alternatieven zijn er natuurlijk wel, de Ati X850 in verschillende uitvoeringen.
Ook deze zijn te vinden bij www.alternate.nl (zoeken op 850).

Maar misschien dat de pricewatch je nog kan helpen bij het zoeken naar die Ati x850's.....

Verder hebben zowel Ati als nVidia aangekondigd dat ze van hun nieuwe videokaarten ook een AGP-versie op de markt zullen brengen, maar daar zul je nog een tijdje op moeten wachten.

En natuurlijk vraag en aanbod op tweakers, wellicht dat iemand nog van zijn 'oude' AGP-kaart af wil.

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Verwijderd

Topicstarter
Dank je !

Ik heb op alternate een leuke agp kaart gevonden. Levertijd 48 uur, laten we hopen dat dit ook echt zo is ;)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-08 16:59

Dark

who tweaked the light?

Agp is dood ... hoe jammer ook, je ontkomt er niet aan.

Het zwaartepunt van de markt is verschoven naar pci-e kaarten en (bijna) niemand gaat meer een high-end agp kaart kopen, omdat het een doodlopende weg is, en omdat een zelfde type kaart in pci-e uitvoering vaak goedkoper is dan zijn agp broertje, zelfs zoveel goedkoper dat je van het verschil een pci-e bordje kan kopen, waar nog wel toekomst in zit.

Voor een weinig meer dan een top agp kaart heb je dus een pci-e bordje + zo'n kaart, en de mensen die dat geld aan een kaart uitgeven kijken dan niet verder en upgraden de plank dan ook gelijk. Met 1 of 2 honderd euro erbij en het verkopen van de 'oude' cpu heb je dan al een heel redelijk a64 setje, waar je wel weer ff mee voort kan hobbelen.

Het is een bestwel vervelend dilemma waar ik zelf ook tegenaan gelopen ben, mijn fijne p4c800e-dlx/p4-2.4c northwood @ 3.4ghz heb ik namelijk ook vaarwel moeten zeggen, ondanks dat het opzich nog een prima setje was, was de ati 9700pro was wel aan een upgrade toe. Spellen als fear en cod2 maakten dat wel duidelijk, dan moest ik de resolutie terugbrengen naar 800x600, wat natuurlijk niet echt mooi is op een 22"... omdat ik dan natuurlijk wel een behoorlijke verbetering wilde ging ik ook kijken naar 6800u's en x850xtpe's, maar omdat die types ook al niet helemaal de top meer zijn is het niet echt verantwoord daar nog zoveel geld in te steken.

Uiteindelijk gewoon de knoop doorgehakt en besloten te gaan upgraden, asus a8n bordje met een opteron erop en een 7800gtx pci-e :P , geheugen, schijven en de rest van het spul kon gewoon mee... de hele upgrade kostte me na verkoop van de oude grafische kaart, het oude bord en de cpu ong. 200 meer dan enkel de grafische kaart in pci-e, dus dat was wel te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb eens een beetje rond zitten kijken om de complete bak te verbouwen, maar daar moet wel heel wat meer geld bij dan dat ik gewoon mijn video kaart vervang.

Aangezien ik voor de rest nog geen last heb van traagheid buiten mijn video kaart om, blijf ik erbij om toch nog 1 maal een agp kaart te kopen.
Pagina: 1