[winxp pro] 2 hdd's ,hoe laat ik die automatisch backuppen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

Topicstarter
ik heb hier 2hdd's , 1tje van 160 gb en eentje van 300 gb

nu wou ik een dual boot maken met op allebei de hdd's een bootpartitie van 15 gig, op eentje normale werkomgeving en op de andere een getweakte, game/3dmark omgeving so far so good

ik heb momenteel de 160 gb in gebruik en daar staat ook zo een 80 gb aan persoonlijk spullen op, die zou ik graag bij beide boots beschikking over willen hebben maar toch een kopie van elk op 1 hdd zodat mocht er 1 crashen ik toch nog de gegevens heb

dus op de 160gb versie een kopie van mijn data en op de 300 gb een regelrechte kopie.

maar ik zou graag als ik bijv de 160 hdd boot gebruik en ik wijzig daar iets in in mijn data dat dat ook automatisch word bijgewerkt op de andere hdd en visa versa,
maar dit mag natuurlijk niet gelden voor de bootpartitie zelf alleen voor de andere partities mogen bijgewerkt worden omdat de bootpartities andere doeleinden steunen

Mijn specs :

Asus a8v deluxe ( geen raid mogelijk op aanwezig)
ax800xt @ x800xt pe
Ahtlon 64 3500+ @ 3800+
wd1600 ( 160gb)
wd3000 (300 gb)
samsung dvd brander

For we are many

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Dan moet je beide partities gaan mirror'en. In de FAQ staat wel hoe je dit moet doen.

Hier kon uw advertentie staan

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

SyncBack Freeware V3.2.9 ;)

http://www.2brightsparks.com/downloads.html

Ik gebruik het ook en werkt perfect _/-\o_

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• michel_habets

michel_habets

For we are many

Topicstarter
Nitroglycerine schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:00:
Dan moet je beide partities gaan mirror'en. In de FAQ staat wel hoe je dit moet doen.
ik denk dat ik er in de faq overheen lees :S is het deze subforum faq?

For we are many

• michel_habets

michel_habets

For we are many

Topicstarter
oke ik heb nu uitgezocht hoe een striped volume werkt, so far so good maar stel je voor een hdd zou crashen zou dan die andere dan wel nog benaderbaar zijn of ook niet meer ? aangezien ik in partitiebeheer ook maar alleen beide kan verwijderen en niet 1tje?

For we are many

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

michel_habets schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:37:
oke ik heb nu uitgezocht hoe een striped volume werkt, so far so good maar stel je voor een hdd zou crashen zou dan die andere dan wel nog benaderbaar zijn of ook niet meer ? aangezien ik in partitiebeheer ook maar alleen beide kan verwijderen en niet 1tje?
Nee, als er 1 schijf in de stripeset kapot gaat, is je hele volume weg. Je moet ook geen striped volume gebruiken, maar een mirrored volume.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• michel_habets

michel_habets

For we are many

Topicstarter
en hoe fix ik zo een mirrored volume want in de faq kan ik het niet vinden

For we are many

Verwijderd

Volgens mij is hier een backup of synchronisatie programma een betere oplossing dan RAID.

Syncback wat al eerder genoemd wordt gebruik ikzelf ook wleens en lijkt me precies te doen wat de TS vraagt.

Verwijderd

Mirroren kan via Disk Management (LVM) dan werkt t wel alleen maar met windows.

Maar, als je mirrort heb je maar 160GB schijfruimte... "array capaciteit grootte van kleinste schijf" (RAID FAQ)

RAID FAQ

Dus misschien is het idd beter om dan naar een backup tooltje te kijken zoals keur al zei.

Edit:

Moet sneller typen ACAB was me voor

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 12:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:44:
Mirroren kan via Disk Management (LVM) dan werkt t wel alleen maar met windows.
Maar dat is geen backup, mirroren beschermt alleen tegen hardware falen. Niet het software falen. Het handigst is inderdaad zo programma die de schijven synchronisatie en bij het wissen van een bestand eerst om bevestiging vraagt voordat die werkelijk bestanden gaat wissen van de backup.

• michel_habets

michel_habets

For we are many

Topicstarter
ik moet iets hebben wat alles behalve de c partitie automatisch doet mirroren.....maar bij de disk manager staat alleen striping spanning en normal geen mirroring

For we are many

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:49
Ik stem ook voor Syncback! geweldig programma!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
razorhead schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:00:
Ik stem ook voor Syncback! geweldig programma!
En hier nog een tevreden gebruiker...

• michel_habets

michel_habets

For we are many

Topicstarter
heb het proggrie even getest en doet inderdaad wat ik nodig heb :) hulde aan jullie nu alleen nog even een crack zien te regelen ;) of een serial :p ga hem niet kopen O-)

For we are many

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mooi dan kan dit topic wel dicht, want warez en het patsen daarmee is iets wat we hier niet willen zien. Het algemeen beleid #security . Daarnaast is deze vraag al wel een paarhonderd keer voorgekomen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.