Ik heb hier een paar dagen geleden mijn netwerk geupgrade. Van 10Mbit naar 100Mbit.
Hiervoor heb ik een 100Mbit Sweex switch gebruikt (Ja, ik weet het
).
Als ik een groot bestand naar mijn server stuur vanaf mijn eigen PC, dan gaat dat maar ~3Mb/s.
Als ik een file vanaf mijn server naar mijn workstation kopieer dan gaat dat ~8Mb/s.
Wat ik erg raar vind is dat kopieren van mijn PC naar de server maar met 3Mb/s gaat, en andersom 8MB/s
Ik heb handmatig de netwerk kaart op 100Mbit Full Duplex en Hald Duplex gezet, maar dat wil niks helpen
Als ik een andere bekabeling gebruik, dan zijn de snelheden gewoon hetzelfde.
Aan die Switch zou het niet kunnen liggen, want anders zou ik niet aan die 8Mb/s moeten kunnen komen bij een file kopieren vanaf mijn server
Ik gebruik geen DHCP. PC heeft vast IP adres.
Ik heb gezocht hier met de search, maar geen werkende oplossing gevonden
Iemand die mij zou kunnen helpen?
EDIT:
Ik heb zojuist gekeken wat er gebeurd als ik een file kopieer naar de server via FTP. Dan gaat het met ~6Mb/s

de specs:
Server:
processor = AMD Athlon XP 2400+
moederbord = Abit KV7 (2 dagen geleden vervangen. Oude bord was kapot).
geheugen = 512Mb PC2100
hd = 120Gb Maxtor DM9 2Mb cache IDE
netwerkkaart = Onboard. (Geloof dat het een realtek kaart is, die moeite hebben met hoge snelheden? )
OS = Windows 2k3 Enterprise
Workstation:
processor = AMD 64 3200+ S939
mobo = Asus A8N-SLI Deluxe
geheugen = 512Mb PC3200
hd = 120Gb Maxtor DM9 2Mb IDE
netwerkkaart = Onboard
OS = Windows XP Pro
Hiervoor heb ik een 100Mbit Sweex switch gebruikt (Ja, ik weet het
Als ik een groot bestand naar mijn server stuur vanaf mijn eigen PC, dan gaat dat maar ~3Mb/s.
Als ik een file vanaf mijn server naar mijn workstation kopieer dan gaat dat ~8Mb/s.
Wat ik erg raar vind is dat kopieren van mijn PC naar de server maar met 3Mb/s gaat, en andersom 8MB/s
Ik heb handmatig de netwerk kaart op 100Mbit Full Duplex en Hald Duplex gezet, maar dat wil niks helpen
Als ik een andere bekabeling gebruik, dan zijn de snelheden gewoon hetzelfde.
Aan die Switch zou het niet kunnen liggen, want anders zou ik niet aan die 8Mb/s moeten kunnen komen bij een file kopieren vanaf mijn server
Ik gebruik geen DHCP. PC heeft vast IP adres.
Ik heb gezocht hier met de search, maar geen werkende oplossing gevonden
Iemand die mij zou kunnen helpen?
EDIT:
Ik heb zojuist gekeken wat er gebeurd als ik een file kopieer naar de server via FTP. Dan gaat het met ~6Mb/s
de specs:
Server:
processor = AMD Athlon XP 2400+
moederbord = Abit KV7 (2 dagen geleden vervangen. Oude bord was kapot).
geheugen = 512Mb PC2100
hd = 120Gb Maxtor DM9 2Mb cache IDE
netwerkkaart = Onboard. (Geloof dat het een realtek kaart is, die moeite hebben met hoge snelheden? )
OS = Windows 2k3 Enterprise
Workstation:
processor = AMD 64 3200+ S939
mobo = Asus A8N-SLI Deluxe
geheugen = 512Mb PC3200
hd = 120Gb Maxtor DM9 2Mb IDE
netwerkkaart = Onboard
OS = Windows XP Pro
[ Voor 26% gewijzigd door AMDathlonxp op 30-12-2005 17:09 ]