Geen draadloze verbinding tussen Zyxel 2602HW en Belkin 7001

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 18:10
Gisteren van Tiscali een draadloze modem/router gekregen: De Zyxel 2602HW. Aangezien ik nog geen draadloze netwerkkaart in mijn computer had, heb ik een Belkin F5D7001 gekocht.
Nu is het probleem, dat er geen goede draadloze verbinding mogelijk is tussen deze twee apparaten. Zodra ik het WLAN aanzet op de modem, dan kan ik deze in Windows zien (met het netwerkbeheerprogramma van Belkin of het ingebouwde programma van Windows XP SP2).
Ik kan er ook op klikken om te connecten. Gevolg:
- Met DHCP aan op de netwerkkaart: Een 'beperkte verbinding' komt er tot stand met de router.
- Met DHCP uit op de netwerkkaart: Er komt een, volgens Windows, normale verbinding tot stand.

Bij het laatste geval dacht ik dus dat het werkte, maar internet deed het niet. Ik kon niet eens de router pingen. Volgens mij hebben de problemen ook niet met beveiligingen te maken, want ook als ik een onbeveiligde WLAN opzet (ja, ik weet het, dat mag niet 8) ) krijg ik geen verbinding.

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Voor de duidelijkheid: Beide apparaten hebben nergens anders hun diensten bewezen, ze zouden dus stuk kunnen zijn. De Belkin heeft 'zelfdiagnostiek', waarbij 'Besturingsregisters', 'Validatie van SPROM-indeling', 'Geheugentests', 'Test onderbreken', 'Loopback-test' en 'LED-test' worden doorlopen. Hierbij rapporteered hij dat alles okee was.

Update: het signaal is goed, volgens Windows. De apparaten staan op 30 cm van elkaar, dus dat geloof ik ook wel.

[ Voor 13% gewijzigd door PipelineNoise op 30-12-2005 13:10 ]

• PipelineNoise
Heeft iemand nog een idee?

• PipelineNoise
Ik ben er inmiddels uit dat het probleem bij de netwerkkaart van Belkin zit (of in Windows); de laptop van mijn moeder connect probleemloos naar de router.
Ik heb gezocht op internet naar de foutmelding: 'Beperkte of geen verbindingsmodelijkheden':

- Ik kwam ergens uit waar NOD32 de schuld was. Dit programma heb ik ooit op mijn computer gehad, maar er weer af gegooid. Geen idee of de reden NOD32 is.
- De tip gevinden die zei dat vaak firewalls (de mijne is Look 'n Stop) en antivirusprogramma's (AVG Free) de schuldige zijn. Beide uitgezet, maar geen verbetering.
- Ik heb geprobeerd om met mijn niet-draadloze netwerkkaart met DHCP naar dezelfde router te connecten. Dit lukte.
- Iemand adviseerde om het programma Winsocketfix te draaien. Dit zou foute en msisende registersleutels herstellen, maar het had geen resultaat

Heeft iemand tips wat ik nog meer kan doen om toch gewoon een verbinding te maken met internet? Alvast bedankt!

(Kan een mod de titel veranderen?)

[ Voor 4% gewijzigd door PipelineNoise op 02-01-2006 23:57 ]