Toon posts:

verschil tussen 2 videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier en daar te lezen over video kaarten de 7800 gtx. Nu zou ik die van msi nemen maar zie bij de winkel een aanbieding voor de zelfde kaart maar met ander merk club3d. Ik zit bij specificatie te kijken van die winkel en die daar staan dat van msi 400mhz ramdac's heeft en bij club3d 2x ramdac's.

Ik heb ook al gezocht hier en paar andere plaatsen maar kan niet achter komen wat ramdac's precies is.

Dus mijn vraag is maak dit de kaart veel sneller omdat er 2x ramdac's op die van club3d staat en als je naar de kaart in het algemeen kijkt zijn er dan kwalitatief verschil tussen msi en club3d. (bv de koeling).

alvast bedankt.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Je zou kunnen kijken naar verschillende benchmarks van andere merken kaarten , en kijken of er verschil is.

En het lijkt me sterk dat je Ramdac niet zou kunnen vinden.

http://www.rolec.nl/watiswat.htm#VGA

Verwijderd

Topicstarter
misschien verkeerd in getikt dan. zal gelijk kijken. inderdaad horde geen s erachter.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 10:39 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

RAMDAC's maken de kaart niet sneller. ze stellen je alleen in staat om meerdere schermen tegelijk te gebruiken. 1 RAMDAC = 1 scherm. 2 RAMDAC's = 2 schermen.

edit: DAC staat voor Digital Analog Converter, oftewel: het zet digitale signalen om naar analoge VGA signalen, vanuit data uit het Random Access Memory van de videokaart.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 30-12-2005 10:39 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:16

Woohooo

Smilie, James Smilie

Opzich maken die merken van kaarten naar mij mening geen drol uit.

NVidia of ATi stuurt die fabrikanten gewoon allemaal dezelfde chipset toe.
Fabrikanten zoals MSI, Asus, Club3d of wie dan ook maakt er dan zelf iets moois/leuks van in combinatie met koeling of extra games en tools die je erbij krijgt.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Woohooo schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:38:
Opzich maken die merken van kaarten naar mij mening geen drol uit.

NVidia of ATi stuurt die fabrikanten gewoon allemaal dezelfde chipset toe.
Fabrikanten zoals MSI, Asus, Club3d of wie dan ook maakt er dan zelf iets moois/leuks van in combinatie met koeling of extra games en tools die je erbij krijgt.
toch zit er wel verschil in.. niet elke fabrikant gebruikt hetzelfde geheugen clocking s en dergelijke.. tis geen GROOT verschil maar verschil kan er zeker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al wat duidelijk nu. heb niet echt 2 schermen nodig. Dus nu is de vraag nog is verder alles goed met kaart kwa ven enz. ik las net iets over club3d in de forum dat bij club3d wel eens voor komt dat ven niet goed gemonteerd was en dat je dus artifact krijgt te zien. is dit veel voorkomend of is dat gewoon plaatselijk?

Verwijderd

als je even naar www.club-3d.nl en www.msi.com.tw surft dan kom je al heel snel tot de conclusie dat beide kaarten vrijwel identiek zijn. zelfde ramdacs en koeler.....alleen t stickertje erop verschilt.

en bij club-3d krijg je Colin McRae erbij terwijl je bij MSI chronicles of riddick krijgt. Niet echt boeiend verschil lijkt mij. Als je lokale winkel een aanbieding heeft met een Club-3D kaart dan ga je daar gewoon voor.

ps. afgezien van t feit dat je vraag binnen 1 minuut te beantwoorden is als je even de info opzoekt op de bovengenoemde websites staat je vraag in t verkeerde forum. > videoplanken en beeldkanonnen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 10:51 ]

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:16

Woohooo

Smilie, James Smilie

andreict schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:40:
[...]

toch zit er wel verschil in.. niet elke fabrikant gebruikt hetzelfde geheugen clocking s en dergelijke.. tis geen GROOT verschil maar verschil kan er zeker zijn.
Dat zeg ik :)
"in combinatie met koeling etc.."

Maar even naar de TS gericht die niet al te veel naar koeling hier en koeling daar kijkt of extra games erbij is gewoon die aanbieding van Club3D de beste keuze :)

[ Voor 3% gewijzigd door Woohooo op 30-12-2005 10:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ohh zie het ja. zal voortaan wat beter opletten. toch bedankt voor jullie hulp.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
PMG -> V&B :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 13:19
Ik heb hem net ingebouwd, de CLUB3D, alleen wat problemen met de DualView, verders werkt hij oppie-toppie! Enige 7800GTX die hogere scores krijgt zijn die Asus extreme kaarten, die hebben hogere frequentie e.d..

Overigens als echte tweakers kan je hem zelf ook sneller maken, als je CoolBits installed, kan je heel gemakkelijk overclocken, staat de kaart niet toe om ver over te clocken? Haal dan zo een mooie Zalman Fatality GPU cooler

[ Voor 62% gewijzigd door astute op 30-12-2005 20:15 ]

Pickle Rick!

Verwijderd

Topicstarter
astute schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:13:
Ik heb hem net ingebouwd, de CLUB3D, alleen wat problemen met de DualView, verders werkt hij oppie-toppie! Enige 7800GTX die hogere scores krijgt zijn die Asus extreme kaarten, die hebben hogere frequentie e.d..

Overigens als echte tweakers kan je hem zelf ook sneller maken, als je CoolBits installed, kan je heel gemakkelijk overclocken, staat de kaart niet toe om ver over te clocken? Haal dan zo een mooie Zalman Fatality GPU cooler
Heb tijdje geen internet gehad daarom zo laat nog een vraag. Hoe zit het met de koeling? Is deze stil of hoor je hem toch wel goed? De pc komt namelijk in mijn kamer te staan dus stil is wel handig.
Pagina: 1