Toon posts:

NVIDIA Riva TNT/TNT2 Pro flikkert als een gek!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers-helden, help mij!
Heb net Windows opnieuw geïnstalleerd. Alles draait als een zonnetje, behalve mijn beeld, terwijl ik daar voorheen nooit last van heb gehad. Bij elke activiteit die ik onderneem (scrollen, typen en ga zo maar door) flikkert het beeld als een gek. Ik heb de nieuwste drivers, draai de nieuwste DirectX en ik loop al een dag alle fora af te zoeken, maar kom er niet uit. Iemand nog ideeën?

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 17:56
Hoe hoog staat je refreshrate? De laatste drivers van de nVidia website gebruikt?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoe flikkert het beeld precies? Alsof één venster heel langzaam opgebouwd wordt?
Of heb je de vernieuwingsfrequentie niet goed staan... zet 'm eens op 70Hz of hoger.

Probeer eens oudere drivers, 4x.xx serie ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 30-12-2005 10:21 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Refreshrate staat op 60 Hz: geen verschil als ik hem hoger zet.
Het beeld flikkert wanneer ik bijvoorbeeld aan het typen of aan het scrollen ben, en daarnaast standaard wanneer ik opstart. Ik ga nu even proberen oudere drivers te installeren.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 17:56
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:36:
Refreshrate staat op 60 Hz: geen verschil als ik hem hoger zet.
Het beeld flikkert wanneer ik bijvoorbeeld aan het typen of aan het scrollen ben, en daarnaast standaard wanneer ik opstart. Ik ga nu even proberen oudere drivers te installeren.
Sowieso is 60Hz wat laag. Ik zou toch proberen boven de 75Hz te gaan draaien. Stuk rustiger voor je ogen :)

Verwijderd

Topicstarter
Sodeju... waar vind ik oude drivers? (hallo wereld, hier is weer een newbie!) ;)

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij is driver 61.94 zo ongeveer de laatste die de TNT2U ondersteund (kan er naast zitten hoor :) ftp://download1.nvidia.com/Windows/61.94/ dus hopelijk bedoel je die dan met laaste driver en niet de 82.12 :). Maar misschien weet iemand hier meer van, want m'n TNT2U licht al een hele tijd in de kast :). Als je perse een WHQL versie wilt zak je gewoon ff in versie nr. bijv. ftp://download1.nvidia.com/Windows/61.76/.

[ Voor 18% gewijzigd door _XipHiaS_ op 30-12-2005 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net driver 43.45 geinstalleerd, en heb nu standaard aan de linkerkant van mijn beeldscherm een 4 cm brede zwartwitte balk staan. Zal nu de òude driver weer dëinstalleren en dan de nieuwste driver maar weer installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Door de refreshrate op 75 te zetten verdwijnt de zwartwitte balk, maar de flikkering in het beeld blijft...Nog meer?

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Probeer eens de drivers uit de 60 serie die ik hierboven post.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar de flikkering blijft...

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 11:03

Pimmuz

Roar

tijd voor nieuwe videokaart :)

hehe nee ff serieus... andere monitor al geprobeerd?

en wat is de rest van je systeem?

Verwijderd

Heb je de oude drivers wel eerst gediinstaleerd, want oude drivers eroverheen instaleren heeft weinig zin

• HaRdWaVe
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 22:30
Ik heb de zelfde kaart zitten in een oude pc die ik gebruik om te experimenteren.
Die is intussen wrs al 20 keer geformatteerd.
De flikkering bij scrollen en typen en bewegende beelden heb ik ook VOOR ik de drivers heb geïnstalleerd!
Op één of andere manier is er volgens mij iets fout gegaan bij het installeren van drivers.
Best via software er weer afgooien en dan nieuwe installeren!

==> HaRdWaVe <==

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu net oude drivers geinstalleerd (45.43 geloof ik, of andersom...), en daarnaast wat in mijn BIOS gekloot. Heb de 'performance' nu op fast gezet, en niet op turbo. Feit is dat de flikkering is verdwenen. Moet er nu alleen voor zorgen dat ik weer mijn TV-out functie aan de praat krijg, want die zit er in deze versie van de driver nog niet op. Hoe doe ik dat dan weer?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:00
Welk moederbord probeer je die kaart op te installeren? Of de kaart is gewoon dood, of het moederbord is nogal incompatible met die kaart (misschien eens AGP drivers installeren?). Ik heb eigenlijk nog nooit een TNT2 gezien die gek deed met de standaard drivers die door windows geinstalleerd worden.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm... Het ligt aan mijn moederbord. Wanneer ik de performance op ultra of turbo zet, lijkt hij het niet te trekken, en begint hij te flikkeren.

Mijn moederbordgegevens:

Afbeeldingslocatie: http://www.fanmeel.nl/drops/bios.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:48 ]

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:46
had ik ook bij 6600gt ws niet flikkeren maar dat het verplaatsen lang duurt.
dat komt omdat windows de divers niet had en maar iets emuleerde (voor 32bits kleuren).
kijk echt eens naar de drivers eb verwijder ook eens in aparaat beheer mischien dat dat helpt?

je kunt alles proberen

[ Voor 5% gewijzigd door Speeddragon op 30-12-2005 17:47 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1