Toon posts:

dvd's uit thailand en de douane

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Op dit moment loop ik stage in Bangkok voor vier maanden. Ze verkopen hier op elke straathoek voor
een appel en een ei dvd films. Alle topfilms voor 2 euro. Dit is natuurlijk illegaal. Ik heb mijn laptop bij
en films kijken is een leuke invulling voor de avond. Ik heb er dus al een aantal gekocht. Laten we zeggen rond de 60 films.
Nou is me laatst binnengeschoten dat de douane in NL hier niet blij mee zal zijn als ik ze mee terug neem naar Nederland. Heeft iemand ervaring met het meenemen van dvd's uit Thailand.
Hoe streng controleerd de douane? Want zijn de risico's die ik neem? Hoeveel kan ik er maximaal meenemen zonder straf te riskeren?

alvast bedankt voor de reacties

groet tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Zeker bij dat soort landen is de douane gehoorlijk actief met controleren van de bagage. Zelfs als ze maar 1 van dit soort DVDs bij je ontdekken nemen ze hem in en riskeer je een boete. Voor 2 euro per stuk zou ik het, als ik jou was, gewoon zien als een goedkope videotheek: Dump die dingen gewoon voor je terug gaat naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Klopt. Ben in Taiwan geweest en bij de douane werkt specifief gevraagd naar eventuele CD/DVD's in mijn bagage. DIE had ik niet bij me ;) Collega van we werd vorige maand gepakt. Dikke boete en inbeslagname van een aantal spullen. Zou dus maar erg voorzichting zijn!

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik kwam uit Hong Kong, maar omdat ik uit doorreis wat vanuit Auckland hebben ze me niet gecontroleerd, degene die voor me liep mocht wel de koffer openmaken, en wat lagen daar; een stapel dvdtjes. Inleveren maar. Ik heb uit Mexico er ook wel wat gekocht maar voordat ik weer hierheen kwam weer gedumpt. Voor die paar dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
TIP:
Neem ze niet zelf mee!
Stuur ze gewoon per post op! :)
Niet gelijk de hele mik, maar in pakketjes van 6-10 stuks, of nog minder zodat ze in de brievenbus passen
Dat valt ook wat minder op als dat je gelijk een pakket van 60 stuks ga opsturen.
(geen afzender er op plaatsen!)
Als ze dan beginnen te zeuren, hoef je alleenmaar te zeggen "is niet van mij, weet ook niet wie ze heeft opgestuurd, en wil ze ook niet hebben" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te laat!

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel blanco spindels meegenomen van de markt in bangkok, een vriend van me heeft 2 jaar geleden eens 600 cd's meegenomen in zijn sporttas. Uiteraard zonder plastic hoesjes. Anders koop je goedkoop een USB schijf en ga je ze backuppen? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik heb dit jaar uit thailand 4 films en een stuk of 14 cd's meegenomen, werd er bij elke douane uitgepikt.. Moest van nederland-engeland-singapore-battaya-singapore-engeland-nederland, en ben 4x uit de rij gepikt..heb een crimineel hoofd denk ik.

Maar ik had buiten dat ook nog psp+5games bij en 2 maatpakken..maar ben er wel mee weggekomen, heb me gewoon van de domme gehouden en gezegt dat ik dacht die cd's echt waren, en dat ik er bijna 10 euro per stuk voor heb betaald, toen vonden ze het zielig dat ik zo was opgelicht en kon ik doorlopen B) (8> .

Die films heb ik later wel weg kunnen pleuren want is echt bagger kwaliteit, ook al staan ze ja met een hard gezicht te verzekeren dat het geen screeners/tc's/cams etc zijn: dat zijn het wel..

ps: Als je electronica koopt, zoals bij mij die psp, moet je gewoon zorgen dat je een bonnetje hebt die onder een bepaald bedrag zit dan hoef je daar alvast geen belasting over te betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door intuliegend op 30-12-2005 10:29 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het is over het algemeen de regel dat onder de ~40 alles gedoogd wordt, en boven de 40 wordt er actie ondernomen. Dus met 60 zou je een probleem kunnen krijgen, tenzij je met z'n 2-en bent :)

Best handig, werken bij de Belastingdienst (=Douane) :Y)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:21:
Ik heb wel blanco spindels meegenomen van de markt in bangkok, een vriend van me heeft 2 jaar geleden eens 600 cd's meegenomen in zijn sporttas. Uiteraard zonder plastic hoesjes. Anders koop je goedkoop een USB schijf en ga je ze backuppen? :7
hij heeft een laptop bij .. dus de optie zou ook kunnen zijn om ze daarop te zetten maar ik voel zo aan dat de TS originele dvds wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

andreict schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:31:
[...]

hij heeft een laptop bij .. dus de optie zou ook kunnen zijn om ze daarop te zetten maar ik voel zo aan dat de TS originele dvds wil hebben.
Waar "origineel" natuurlijk betrekkelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
Gewoon hoesjes weggooien en in een CD map doen geen oplossing? Dat in je laptop tas doen en dan lijkt het net of het daarbij hoort.. Dat wil nog wel eens werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Archie_T schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:40:
Gewoon hoesjes weggooien en in een CD map doen geen oplossing? Dat in je laptop tas doen en dan lijkt het net of het daarbij hoort.. Dat wil nog wel eens werken
of kerstkaarten er van maken... en daarna weer om toveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08
Angeloonie schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:30:
Het is over het algemeen de regel dat onder de ~40 alles gedoogd wordt, en boven de 40 wordt er actie ondernomen. Dus met 60 zou je een probleem kunnen krijgen, tenzij je met z'n 2-en bent :)

Best handig, werken bij de Belastingdienst (=Douane) :Y)
Geef dan ook een compleet antwoord :/

De import van materiaal wat inbreuk maakt op auteursrechten of handelsmerken is in z'n geheel niet toegestaan ongeacht de economische waarde die het vertegenwoordigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rukapul schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:55:
[...]

Geef dan ook een compleet antwoord :/

De import van materiaal wat inbreuk maakt op auteursrechten of handelsmerken is in z'n geheel niet toegestaan ongeacht de economische waarde die het vertegenwoordigt.
Klopt, maar het is een ongeschreven regel dat de douane voor -40 stuks niet moeilijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:42
andreict schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:41:
[...]

of kerstkaarten er van maken... en daarna weer om toveren :X
Ik bedoelde het serieus hoor... Alleen ben je dan je hoesjes kwijt. Wil wel werken als je maar niet VEEELS te veel erin doet, en wat normale CD's bovenin en onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de douane wilt omzeilen dan zet je gewoon alle dvd's op je harde schijf. Neem je de hoesjes leeg mee, en brand je ze in Nederland weer op een dvdtje. Natuurlijk blijft het iligaal aangezien je de film zelf niet legaal hebt verkregen.

Als ze je aanhouden bij de douane dien je afstand te doen van de goederen en krijg je een leuk prent mee naar huis, die behoorlijk kan oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zoals eerder gezegd:
Opsturen
Hoesjes weggooien en gewoon versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Voor dit soort dingen heb je toch juist een newsserver... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb besloten de dvd's op te sturen. Met fedex ofzo in 3 delen. 20 per pakketje.
Ik zou ze idd ook allemaal kunnen backuppen maar daar heb ik echt geen zin. Kost veel te veel tijd.
Bedankt voor alle reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Laat je ff weten hoe het afloopt... ?

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:28:
Heren,

Ik heb besloten de dvd's op te sturen. Met fedex ofzo in 3 delen. 20 per pakketje.
Ik zou ze idd ook allemaal kunnen backuppen maar daar heb ik echt geen zin. Kost veel te veel tijd.
Bedankt voor alle reacties!!
Niet slim! Ik dacht ook VCDS te kopen via een legale winkel, die leverden via FedEx, en mijn pakketje werd gecontroleerd en ik moet van onze vrienden van Buma Stemra afstand doen van de goederen. Terwijl ik ter goedertrouw handelde....€40 naar de haaien, ik was toen 17 dus dat was veel geld voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 13:33
wij doen hetzelfde vanuit china

1x per 3 maand nemen we 20 dvd's mee in de koffer,..

Niks maar dan ook niks geen problemen gehad!

MRTN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Yep, verstuur niet per FedEx, die zijn roomser als de paus.... Ik zou een andere verzender nemen (TNT b.v).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt flauw, maar de TS vraagt specifiek naar een manier hoe hij zijn illegale cd's in Nederland krijgt. Vragen naar crack's of warez staan we niet toe, ik vind deze kwestie toch wel aardig dicht in de buurt komen.

Daarnaast vraag ik mij af wat douane perikelen in AVH doet, maar dat terzijde.

Dit topic gaat op dit moment op slot met als reden het illegale karakter.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.