Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pushen met Mcafee Protection Pilot

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met een aantal windows xp sp2 en een server met server. Nou wil ik van de server met Mcafee protection Pilot een virusscanner naar de clients to pushen.

Dit is altijd moeiteloos gelukt voordat sp2 voor winxp uitkwam.

Het volgende heb ik al geprobeerd.

Firewall uitgezet
Firewall aan, bij exeptions de file and printer sharing, Mcafee framework service aangevinkt.
Na het pushen PC's herstart.
Het bestandje framepkg gebruikt.

Dit mocht ook niet werken

Op de client ben ik als administrator ingelogd.

Heeft iemand hier ook eerder problemen mee gehad, heb gegoogeld en hier op tweakers gezocht maar zonder resultaat.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met ProtectionPilot heb ik geen ervaring, wel met het grote broertje ePolicy Orchestrator, en die werkt volgens mij hetzelfde. Dus alles hierna even onder dit voorbehoud.

Onder welke account push je de agent naar de werkplekken? Dit account moet iig voldoende rechten hebben (volgens mij administrator).

Ik weet niet of PP ook een eventlog heeft (ePo wel). Meld die eventueel nog iets? Of de lokale eventviewer op de PC waar je hem naar wil pushen? Die framepkg, is dat de standaard meegeleverde, of een door jouzelf aangepaste/gemaakte versie?

Draait de Framework Service wel op de werkplek? Heb het namelijk met (oudere versies van) ePo ook wel eens gehad dat die Stopped was, en dan wil de install van de agent ook niet.

Heb je overigens ook al op MySupport gekeken? Over het algemeen heeft NAI daar behoorlijk bruikbare documentatie staan namelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 30-12-2005 09:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:07:
Met ProtectionPilot heb ik geen ervaring, wel met het grote broertje ePolicy Orchestrator, en die werkt volgens mij hetzelfde. Dus alles hierna even onder dit voorbehoud.

Onder welke account push je de agent naar de werkplekken? Dit account moet iig voldoende rechten hebben (volgens mij administrator).

Ik weet niet of PP ook een eventlog heeft (ePo wel). Meld die eventueel nog iets? Of de lokale eventviewer op de PC waar je hem naar wil pushen? Die framepkg, is dat de standaard meegeleverde, of een door jouzelf aangepaste/gemaakte versie?

Draait de Framework Service wel op de werkplek? Heb het namelijk met (oudere versies van) ePo ook wel eens gehad dat die Stopped was, en dan wil de install van de agent ook niet.

Heb je overigens ook al op MySupport gekeken? Over het algemeen heeft NAI daar behoorlijk bruikbare documentatie staan namelijk.
Ik push onder het administrator met alle rechten, de framepkg is de aangepast versie, framework service draait. Maar ik heb inderdaad die link nog niet gecheckt. ga ik even doen dus.

in het log van protection pilot staat unable to push agent to blablabla..........

Verwijderd

Lokaal moet de firewall uit staan op de werkstations, althans dat was t hier.

-> edit zie dat je dat al gedaan hebt.....
kan je wel met \\pcnaam\c$ op die werkstations komen onder het account dat je opgegeven hebt?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:32:
Lokaal moet de firewall uit staan op de werkstations, althans dat was t hier.

-> edit zie dat je dat al gedaan hebt.....
kan je wel met \\pcnaam\c$ op die werkstations komen onder het account dat je opgegeven hebt?
yep met \\pcnaam\c$ kan ik er gewoon op. Heb ook nai.com gecheckt er stond dat er vaak problemen waren dat de registry remote service niet aanstond. Deze stond aan. heb hem restart, gestopt en daarna gestart. geen vooruitgang.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bij de overgang naar sp2 heb ik geen problemen gehad, op de firewall na.
Met het handje lukt het wel op de stations ? Kun je op de server zien of de clients wél iets gedownload hebben ?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik bedenk me zojuist nog een mogelijkheid, dit hadden wij ook met Windows 2003-servers.

Kan je eens nakijken of het "Local Service"-account Read-rechten heeft op deze registry-key: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\SecurePipeServers\Winreg ?

Zoniet, moet je die eens geven (Read is voldoende) en het nog eens proberen. Dit was bij ons iig de oplossing.

Anders zou ik het helaas ook niet weten...

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 30-12-2005 10:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:12:
Ik bedenk me zojuist nog een mogelijkheid, dit hadden wij ook met Windows 2003-servers.

Kan je eens nakijken of het "Local Service"-account Read-rechten heeft op deze registry-key: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\SecurePipeServers\Winreg ?

Zoniet, moet je die eens geven (Read is voldoende) en het nog eens proberen. Dit was bij ons iig de oplossing.

Anders zou ik het helaas ook niet weten...
deze staat op read. anybody else?????

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Een nieuwe agent zal schelen. Hij werkt met dezelfde CMA als EPO dus als je die gebruikt dan moet het lukken. Was een issue in agent 3.5 patch 2 if i am not correct :)
Have fun... Goed de readme lezen ;)

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing was dat printer en bestandsdeling niet was opgenomen in de firewall van windows xp sp2.

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

WOW, wat een reactietijd.

Voor het archief. File en printer sharing is altijd nodig. Zowel in EPO als Protection Pilot voor het pushen. ALs het eenmaal werkt dan is het niet meer nodig!
tevens cma3.5p2 heeft xp sp2 firewall support

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Pagina: 1