Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Gewoon je rijstijl aanpassen aan de weersomstandigheden.
één dag slecht weer en Nederland ligt op z'n gat of is in rep-en-roer
Verwijderd
Je kan natuurlijk ook een baan zoeken die je geen kans daarop geeft, jezelf goed verzekeren of verhuizen naar een land waar het nooit ijzeltNu wil ik liever geen risico lopen op een in elkaar gereden auto...
Het leven zit vol risico's (ook op een tropisch eiland).
Ik denk niet dat in CAO's iets staat over weersomstandigheden (behalve in de bouw), dus lekker een vrije dag opnemen, het is per slot van rekening 30 december, en als ik zo naar het verkeer kijk heeft 50% van de bevolking die vrije dag al opgenomen.
Signatures zijn voor boomers.
Dat bedoel ik maar...King_Louie schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 08:17:
Het is bij mij op de zaak meestal toch al rustig op vrijdagen, en het is deze hele week al bijna uitgestorven. Ik zag vanochtend de krantenkop met "ZWAAR WEER BEDREIGT AVONDSPITS" en heb maar even laten weten dat ik vandaag lekker een vrije dag neem. Tuurlijk, je kunt gewoon naar je werk gaan, en je auto overleeft het ook wel. Maar iedere minuut die ik niet in een file hoef te staan is toch weer mooi meegenomen.
Ik zal dadelijk ook even kenbaar maken dat als de situatie erg gaat worden, dat ik dan toch echt naar huis ga...
En tuurlijk, je kunt rustig aan doen, maar met het oog op mijn verhuizing morgen, wilde ik toch ook wel rond 7 uur, half 8 vanavond thuis zijn om de laatste spullen in te pakken allemaal...
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Normaal gesproken lukt dat natuurlijk niet op zo'n erg korte termijn, maar gezien de tijd van het jaar zal het misschien minder problemen opleveren.
Overigens had je dit dinsdag ook al kunnen bedenken, want toen riep men al dat er een zeer grote kans op sneeuw en ijzel zou zijn vandaag (en morgen ook).
Virussen? Scan ze hier!
Ik stop gewoon rond 1u, 1u30 naar huis vandaag. Ik moet het nog wel vragen, maar ik veronderstel dat dat geen probleem gaat zijn. Het is hier zo rustig vandaag. Ik moet anders nog over 60 km ijzel rijden, en daar heb ik echt geen zin in.
Gewoon vragen en anders gewoon een beetje ijsrijden. Zolang je rechtuit rijdt en niemand voor je remt, is er niets aan de hand.
[ Voor 28% gewijzigd door MrSleeves op 30-12-2005 11:22 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Het komt er nu op neer dat het halve bedrijf al leeg gelopen is.
En dat voor een bank
Kortom, wettelijk is niks geregeld. Maar ga eens gewoon met je werkgever babbelen. Het zijn ook mensen, die snappen heus wel dat nu eerder weg wil.
Programmer - an organism that turns coffee into software.
http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=715
Who is John Galt?
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
In verband met het reisadvies van de NS om vandaag na 16 uur niet met de trein te reizen, sluit XS4ALL om 15 uur. Na 15 uur is XS4ALL telefonisch niet meer bereikbaar.
Hiermee geven wij onze medewerkers de mogelijkheid om nog met het openbaar vervoer naar huis te reizen. We hopen op uw begrip voor deze situatie. Onze excuses voor het ongemak.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Als transporteur kan ik het wel begrijpen...dan moet je op de weg zijn naar klanten toe, maar naar huis toe kan een werkgever nooit aansprakelijk zijn voor jou capriolen op de weg. Als je gewoon rustig rijdt en genoeg afstand houd dan is er niets aan de hand. Maar als je toch 100 km/h of meer wilt rijden dan zoek je zelf problemen.....
Maar tegen mij werd gisteren om half vier (ipv vijf uur) gezegd dat ik naar huis mocht als ik wilde. Tja, dat laat ik me geen twee keer zeggen
Audi: Vorsprung durch Technik
Dit is niks typisch Nederland. Vorige week reed ik door Frankrijk, en het was net zo'n chaos. Populistisch gebabbel dusRejgun schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:16:
Echt weer tipisch nederlands, beetje sneeuw of ijzel en alles ligt plat.
Maar tegen mij werd gisteren om half vier (ipv vijf uur) gezegd dat ik naar huis mocht als ik wilde. Tja, dat laat ik me geen twee keer zeggen
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Verwijderd
Alsof dat alleen in NL is? Kijk naar Frankrijk vorige week, daar hebben automobilisten een hele nacht in hun auto moeten doorbrengen omdat alles helemaal dichtzat. En ook in Duitsland was zoiets aan de orde. Een tijdje geleden in Italie ook zo.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:40:
Het is wel zo, het sneeuwt is een x een beetje, (eind november bijv) en heel Nl is dood, staat in de file of wordt opgevangen in NOOD opvang... dat vind ik dan wel weer apart aan ons kikkerlandje...
In heel Europa is het noodweer geweest, als je het nieuws een beetje gevolgd heb. En dan zeg je dat het alleen in NL zo is? Da's imho nogal het ophebben van oogkleppen, zeg maar.
Sterker nog, als je het journaal gevolgd heb, had je geweten dat het in NL relatief juist heel erg meegevallen is, in vergelijking met bijv. Frankrijk.
En 'een beetje sneeuwen'? Dat van eind november was écht geen beetje (voor NL-begrippen), maar uitzonderlijk veel.
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2006 17:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
Van vorige week was een beetje sneeuw ja, stelde niks voor.. van november was 10x zo erg.
Wat hier is gebeurd is in mijn optiek beslist geen noodweer!
Enkel een paar centimeter sneeuw, wat wind en ijzel en o, o, o, we kunnen ineens helemaal niks meer.
en je zat ook lekker op de snelweg samen met de andere forenzen?Rejgun schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:10:
Leuk dat het in Frankrijk noodweer was.
Wat hier is gebeurd is in mijn optiek beslist geen noodweer!
Enkel een paar centimeter sneeuw, wat wind en ijzel en o, o, o, we kunnen ineens helemaal niks meer.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Wellicht is het probleem dat veel mensen hier niet leren om tijdens winterse omstandigheden te rijden.
Ik heb daarbij 8 jaar geleden het geluk gehad dat het gedurende enkele weken tijdens mijn 'lesperiode' erg winters weer was. Toen heb ik veel lesuren gemaakt. Hier heb ik dan ook veel mee geleerd.
Door deze ervaringen destijds ben ik het gewoon leuk gaan vinden om te rijden als er sneeuw ligt en derhalve enorm veel rij-uren gemaakt tijdens winterse omstandigheden. Dit met zowel voorwiel- als achterwiel aangedreven auto's.
Wat ik nog mis is een keer op een bevroren meer rijden (a-la de audi driving experience) lijkt me geweldig!
[ Voor 11% gewijzigd door Rejgun op 03-01-2006 19:11 ]
Bij ons niet echt, eerst maar strooien voor de klanten (werk bij een oliehandel), bij ons werkt iedereen onder het mom van niet zeiken om een vlokje sneeuwfreddyathlon schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 07:13:
Voor vandaag wordt er een weeralarm verwacht...
Nu werk ik in Hilversum, en zo'n beetje eind vd middag wordt er verwacht dat het extreem slecht weer wordt met sneeuw en ijzel.
Nu wil ik liever geen risico lopen op een in elkaar gereden auto...
Zijn er in dit soort situaties regelingen qua werk? dat je daarvoor vrij krijgt??