Toon posts:

athlon 2.4 op 166 ipv 133, start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Guys, ik kom er niet meer uit...

had winxp prof geinstalleerd, en zag dat winxp mn processor zag als 1.8 terwijl het een 2.4Ghz is. Ik mn bios in, zet clockrate op 166 en nu wil ie niets meer...zelfs mn numlock wil niet meer aan...

help! heb al gezocht op het forum maar kon niets vinden...

Hans ;(

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 15:08
probeer je CMOS te clearen...

en post ook wat meer informatie, want met dit zijn we niet echt heel veel :)

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat mijn beeldscherm ook niet werkt...na wat verder zoeken wil ik mn bios resetten, jumper verhaal is me niet dudelijk en ik las hier [rml][ Asus CUV4X-C] Bios reset jumper gezocht[/rml]

dat de batterij er even uithalen ook werkt...die zie ik ook niet zitten (misschien dat daglicht helpt O-) )

type mobo:GIGABYTE GA-7DXE

zit die batterij vaak op dezelfde plek?

edit: batterij eruit gehaald, terug gezet maar geen stap verder....stroomlampje blijft nu knipperen...dat deed ie daarvoor niet...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 04:18 ]

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
Je moet de batterij eruit halen en de voedingsstekker eruit halen en dan 10 sec de powerknop inhouden en dan pas moet je weet de batterij terugzetten.

en als ik het goed hebt moet je geheugen ook op 133 lopen in plaats van 166 dat is bij de pentium 2,66 ook.

Verwijderd

Topicstarter
ook dit werkt helaas niet...heb het meerdere keren geprobeerd. de enige (zichtbare) verandering is dat mn toetsenbord het weer doet. Als ik de pc uit wil drukken doet hij dit gelijk. Eerder moest ik em even ingedrukt houden. Iemand anders nog een tip?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
hmmm als die automatisch 133 detecteerd, ben je dan niet gewoon afgezet met een langzamere chip....

U vraagt, wij antwoorden.

• devils_own
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02-2025
Ik heb een keer zelfde probleem gehad. Heb toen uiteindelijk tijdelijk een andere videokaart er in gezet en toen had ik weer beeld en was de bios ook gereset. Het lijkt er op dat je een soort gelijk probleem hebt. Verder begrijp ik dat het op een gigabyte bord gaat en als ik me niet vergis hebben die een dual bios dus kun je switchen naar de andere bios. Even in het boekje lezen hoe je dat doet wie weet helpt het.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:06:
hmmm als die automatisch 133 detecteerd, ben je dan niet gewoon afgezet met een langzamere chip....
nee, hiervoor draaide ik win2000 en daar zag ie em wel...

Verwijderd

Topicstarter
devils_own schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:10:
Ik heb een keer zelfde probleem gehad. Heb toen uiteindelijk tijdelijk een andere videokaart er in gezet en toen had ik weer beeld en was de bios ook gereset. Het lijkt er op dat je een soort gelijk probleem hebt. Verder begrijp ik dat het op een gigabyte bord gaat en als ik me niet vergis hebben die een dual bios dus kun je switchen naar de andere bios. Even in het boekje lezen hoe je dat doet wie weet helpt het.
ga ermee aan de slag! ik kom er op terug :) tnx alvast

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
de bios staat op zich redelijk los van het OS... Misschien zag die vorige windows omdat hij naar de processornaam keek i.p.v. naar de snelheid.

U vraagt, wij antwoorden.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi hansbakker,

Het liefst zou ik je een ban willen geven voor n00b-heid ;) Een Athlon 2400+ is niet 2.4GHz maar draait werkelijk op 1.8GHz clock rate. Windows 2000 leest echter de processor naam uit en Windows XP de werkelijke snelheid, vandaar dat verschil. Laat dus als je computer straks weer draait het systeem ook gewoon lekker op die 1.8GHz draaien ;)

Wat je kan doen om je systeem weer op te laten starten is idd het CMOS even resetten :) dat kan je doen door het batterijtje eruit te halen of door een speciaal jumpertje op je moederbord om te zetten... Ook hier kun je nog wel wat info uithalen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.