Enige weken geleden verkocht ik mijn Thosiba Satellite A60-122 Notebook aan een kennis. Ik heb de laptop opgeleverd na herinstallatie dmv de recovery DVD. Deze persoon wou de laptop gaan gebruiken in een bedrijfsnetwerk en bracht hem naar de syteembeheerder. Deze man bracht de laptop op zijn beurt weer naar het plaatselijke automatiseringsbedrijf waar het bedrijfsnetwerk in onderhoud is. Nu heb ik mijn laptop terug gehad omdat volgens het automatiseringsbedrijf het netwerk gedeelte van de laptop niet goed functioneerd. Het lukte niet om de laptop in het domein te hangen. Dan zou de laptop crashen... Thuis heb ik geen domein maar internetten via mijn router gaat prima. Ping -t naar een website (van het bewuste bedrijf) leverde meer als 1000 goede pings (0 verlies) en een mailtje van de provider op
Voordat het automatiseringsbedrijf de laptop in het netwerk kon plaatsen hebben zij de laptop voorzien van een legale Win XP Pro (de recovery dvd installeerd de home versie). De installatie is niet vlekkeloos verlopen volgens de medewerker.Dit zou volgens hun door een hardwarefout komen (de laptop zou uitvallen). Volgens hun moest ik de Thosiba helpdesk bellen en vragen of ze de laptop na willen kijken. Volgens hun testprogramma was het netwerkgedeelte niet goed.
Voordat ik thosiba ga bellen wou ik natuurlijk eerst zelf even kijken (ik had nl nooit problemen). Ik heb via Google en op GOT gezocht naar een netwerkkaart testprogramma voor mijn laptop. Helaas kon ik ze niet echt vinden. Veelal werd ik verwezen naar de bijgeleverde software van de fabrikant of als een ping naar 127.0.0.1 goed was dan was de netwerkkaart ook goed.
Zelf denk ik dat de installatie van Win XP Pro gewoon niet goed is gegaan en dat dit de eventuele problemen, die ik dus nog niet gezien heb maar er wel schijnen te zijn veroorzaakt. In c't van maart 2005 vond ik de test suite. Helaas is dit vooral voor beeldschermen het geheugen.
Kan iemand mij aan een goed hardwaretestprogramma helpen met de nadruk op het netwerkgedeelte. Ik wil dan deze test uitvoeren en als de resultaten goed zijn de bal keihard (voorzien van feiten) terugkaatsen naar het automatiseringsbedrijf want ik vind dat zij zich er erg makkelijk van af maken.
Voordat ik thosiba ga bellen wou ik natuurlijk eerst zelf even kijken (ik had nl nooit problemen). Ik heb via Google en op GOT gezocht naar een netwerkkaart testprogramma voor mijn laptop. Helaas kon ik ze niet echt vinden. Veelal werd ik verwezen naar de bijgeleverde software van de fabrikant of als een ping naar 127.0.0.1 goed was dan was de netwerkkaart ook goed.
Zelf denk ik dat de installatie van Win XP Pro gewoon niet goed is gegaan en dat dit de eventuele problemen, die ik dus nog niet gezien heb maar er wel schijnen te zijn veroorzaakt. In c't van maart 2005 vond ik de test suite. Helaas is dit vooral voor beeldschermen het geheugen.
Kan iemand mij aan een goed hardwaretestprogramma helpen met de nadruk op het netwerkgedeelte. Ik wil dan deze test uitvoeren en als de resultaten goed zijn de bal keihard (voorzien van feiten) terugkaatsen naar het automatiseringsbedrijf want ik vind dat zij zich er erg makkelijk van af maken.