Toon posts:

Lacie Ethernet disk Mini en NTFS

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net deze schijf gekocht en ik moet zeggen dat deze er prachtig uit ziet alleen heb ik het volgende probleem. Ik wil er image files op zetten en door de beperking van het reeds aanwezige fat 32 kunnen er geen bestanden groter dan 4 gigabyte op. Het probleem is dat de lacie tool de schijf niet naar ntfs wil formateren. Het is wel mogelijk via omwegen maar volgens lacie werkt de netwerk mogelijkheid dan niet meer. Daarnaast ondersteud de schijf nog een bestandsysteem maar als ik hem daarin formateer kan ik hem weer niet via usb benaderen.

Weet iemand een oplossing waarmee ik de schijf op ntfs kan krijgen met werkende netwerk mogelijkheden?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Er is hoogstwaarschijnlijk geen goeie oplossing. FAT32 is hoe dan ook af te raden, de enige goeie reden om het te gebruiken is cross platform.

Dat ander FS dat je bedoeld zal waarschijnlijk ext3 zijn aangezien deze NAS net als zovelen op een gestripte Linux loopt. Dit zal tevens ook het beste bestandssysteem zijn, maar zoals je vernoemd kan je de schijf niet via usb aan een desktop pc met windows gebruiken in zo'n geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Tom_G op 30-12-2005 11:05 ]

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13
Oplossing: Schijf formateren naar ext3 en je kunt wel werken met bestanden groter als 4 gb via het netwerk. nadeel je kan je lacie mini niet zo 123 openen via USB (omdat het een linux partitie is geworden)

http://specs.tweak.to/12729

Verwijderd

ik heb gisteren een lacie ethernet disc mini aangeschaft, en liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb het probleem opgelost door te formateren naar ext3 en vervolgens op mijn pc de drivers voor ext2/3 for windows geïnstalleerd (een windows driver om ext2 én ext3 partities te lezen en schrijven). De driver installeert gewoon, maar vindt niet de harde schijf.. echter, als je vervolgens via USB de lacie schijf benadert kan je deze gewoon openen en schrijven.
deze driver is te vinden op: http://www.fs-driver.org/