4x Promise TX100 IDE controller op P3

Pagina: 1
Acties:

• superyupkent
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 18:04
Heren (en dames?),

Een goedenavond, ik zit met het volgende: Ik wil graag een fileserver maken met een raid 5 array van 5x80GB en een raid 1 van 2x120. Deze twee arrays wil ik aan elkaar koppelen dmv LMV in een volume group. Wat dat betreft geen vragen.

Mijn probleem is het volgende:
Ik heb een P3B-F moederbord met 6 PCI sloten, hiervan zijn 4 in gebruik door de Promise TX100 controller en een netwerkkaart (realtek 8139 chipset). Het vervelende is dat ik maar 4 van de 5 80GB schijven zichtbaar krijg in de startup bios van de ide kaart.
Ik heb natuurlijk gekeken naar de IRQ settings van mijn mobo, die zijn als volgt:

(alle IRQ's voor seriele poorten, paralelle poorten, USB en de onboard IDE staan uit)
PCI 1 (unshared IRQ) TX100
PCI 2 (unshared IRQ) TX100
PCI 3 (shared met 6) TX100
PCI 4 (shared met 5) TX100
PCI 5
PCI 6 Realtek 8139

Alle kaarten van promise kunnen volgens opgaaf van de fabrikant overweg met shared IRQ mits de andere kaarten daar ook mee overweg kunnen (de netwerkkaart kan dit).

Concluderend is de vraag dus of iemand een tip heeft hoe ik de resterende 2 IDE controllers aan de praat zou kunnen krijgen. Alvast bedankt,

Alex

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De vraag is of die Promise controllers wel met elkaar overweg kunnen. Ik heb een Gigabyte bordje met een onboard Promise controller waar ik in eerste instantie een tweede Promise controller als PCI kaart bij wilde plaatsen. Dit functioneerde totaal niet, uiteindelijk bleken beide controllers elkaar behoorlijk in de weg te zitten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• superyupkent
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 18:04
gezien het feit dit allemaal promise kaarten zijn zou het niet veel uit moeten maken, zeker omdat op de website van promise wordt vermeld dat de kaarten allemaal IRQ sharing aankunnen.