Onboard standby power led knippert

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 19:23
Ik ben bezig met een nieuw moederbordje van Asus, A8N-SLi premium. Nu ging het in de eerste instantie prima, bloedsnel en niks aan de hand ik zet de computer uit en haalde de stroom van de PC af. Nu zet ik de PC weer aan en er gebeurt niks, alleen het groene onboard power ledje knippert!
Heb de battery er al uit gehaald, bios clear gedaan nog even een tijdje gewacht..... Maar niks, moederbord kapot?

Bios versie: 1011.001

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Trek de stekker er eens uit, houd je powerbutton 20 seconden ingedrukt en probeer dan opnieuw te booten. dit wil ook nog wel eens helpen.

• Cybertroy
Terw_Dan schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:32:
Trek de stekker er eens uit, houd je powerbutton 20 seconden ingedrukt en probeer dan opnieuw te booten. dit wil ook nog wel eens helpen.
Nee dit heeft niks geholpen, maar bedankt voor de tip!

• Cybertroy
Zal het nog even gekker maken, ik haal de plug van de voeding van het moederbord los en druk hem daarna gelijk weer in, verassing! Het knipperen in afgelopen en het ledje brand weer normaal. Dus kan weer booten (wel vervelend dat je het bios en raid weer opnieuw moet instellen) en het loopt weer mooi! Maar vertouwen...... NEE dat niet

• Cybertroy
Tjonge, wat een replays zeg! en wat denken er een hoop 'computer experts' met mij mee. Het valt me wel op dat als er iemand met een probleem komt er weinig respons op komt!! Nee vooral veel replays posten als iemand beter wat op had moeten zoeken en de 'simpele' problemen. Maar als het echt moeilijk wordt houden we het voor gezien. Jammer....

[off topic mode]heb wel het gevoel dat er minder wordt opgelost op het forum, misschien zoeken de experts hun heil ergens anders of zo.... Zoals ik al zij, een gevoel....[/off topic mode]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zo'n instelling moedig je mensen ook echt aan om met je mee te denken...
Zeker als je al een oplossing hebt gevonden die redelijk basic is (kabels controleren is een van de eerste dingen die je doet) dan is er vaak niet veel aan toe te voegen.

Je probleem kan aan verschillende dingen liggen, een brakke voeding, slecht contact door corosie of slechte connectoren. Dat zijn dingen die wij natuurlijk ook niet kunnen ruiken :P

Verwijderd

Cybertroy schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:13:
Tjonge, wat een replays zeg! en wat denken er een hoop 'computer experts' met mij mee. Het valt me wel op dat als er iemand met een probleem komt er weinig respons op komt!! Nee vooral veel replays posten als iemand beter wat op had moeten zoeken en de 'simpele' problemen. Maar als het echt moeilijk wordt houden we het voor gezien. Jammer....

[off topic mode]heb wel het gevoel dat er minder wordt opgelost op het forum, misschien zoeken de experts hun heil ergens anders of zo.... Zoals ik al zij, een gevoel....[/off topic mode]
offtopic:
Met zulk soort uitspraken verklein je de kans op een bruikbare reply denk ik wel :/ . edit terw_dan was me voor :P

Verder denk ik dat je mobo gewoon niet in orde is, het kan ook de combo mobo/voeding zijn. Een probleem met het on-signaal dan. Anders moet je maar eventjes een andere voeding proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 00:41 ]

Verwijderd

Oke sorry,

De voeding was eerst een 450 watt huntkey (tot waren er ook al problemen) en heb er nu een 550 watt huntkey in gedaan. Als de stroom op de computer blijft zitten dan is er geen enkel probleem, je kan dan de computer dan uit en aan zetten. Maar als je de voedingkabel uit de computer haalt dan is het mis!
Het vreemde is dat als de computer draait het systeem stabiel en snel is....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cybertroy schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:13:

Je had jouw probleem afgeschreven als 'opgelost'. Je vertelde dat het weer mooi loopt.

Een beetje normaal reageren mag hier ook wel. Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.