geflipte windows xp denkt te draaien zonder hardware.

Pagina: 1
Acties:

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-03 14:37
hey,
Ik zit met een nogal vaag probleem. Windows denkt dat het draait op een pc zonder hardware :?
Sinds kort geeft apparaatbeheer geen enkel apparaat meer weer. Ditzelfde geld voor het onderdeel netwerkverbindingen in configuratiescherm. Er is zeker wel sprake van een netwerk alsmede een gedeelde internetverbinding. Andere pc's in het netwerk lijken hier geen last van te hebben. tot voor kort..
Bij één pc heb ik sinds vandaag alleen nog netwerkverbinding maar geen internet meer.
Ik weet niet 100% zeker of dit met elkaar te maken heeft maar op de pc waar ik geen internet meer heb kan ik geen problemen ontdekken en op mijn pc kan ik nu niets meer aan het netwerk instellen.
En om het nog gekker te maken staat het icoontje van de prullenbak constant op vol terwijl er niets in zit. Als k prullebak leegmaken doe vraagt ie of ik WINDOWS wil verwijderen. :?
Ik heb geen idee of dit met elkaar te maken heeft maar het is wel ongeveer tegelijk begonnen.
t komt op mij allemaal een beetje geflipt over 8)7

Viruscan ed doe ik om de dag, dus ik ga er van uit dat, dat het probleem niet kan zijn.

in de logbestanden van de pc waar ik geen internet meer heb kwam ik deze meldingen nog vlak onder elkaar tegen. Ze zeggen mij alleen niet zo heel veel

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Deze computer kan niet automatisch de IP-parameters voor de netwerkkaart met netwerkadres 0050FC99041B configureren. De volgende fout is tijdens de configuratie opgetreden: De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geïnitialiseerd. .

Deze computer kan niet automatisch de IP-parameters voor de netwerkkaart met netwerkadres 0050FC99041B configureren. De volgende fout is tijdens de configuratie opgetreden: De aangevraagde serviceprovider kan niet worden geladen of geïnitialiseerd. .

Netwerkadapter \DEVICE\TCPIP_{E00C8CA4-6261-48EC-8A95-2A6A0A68FB37} is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van  de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.

Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter \DEVICE\TCPIP_{E00C8CA4-6261-48EC-8A95-2A6A0A68FB37} met het netwerk is verbonden. De normale werking van de netwerkadapter is begonnen.

Op mijn pc staat Windows XP prof
Op de pc waar ik nu geen internet meer heb staat Windows XP Home
(op een aantal andere pc's kan ik nu dus nog wel internetten zonder problemen)

ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen want ik snap er helemaal niets meer van.
BVD!!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-03 21:03
Lijkt me een fout in xp. Virus scan etc heb je ook al gedaan? MIsschien anders simpel gezegd xp eropnieuw op knallen. Heb je ook alle drivers enz geinstalleerd?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
ik heb geen antwoorden, maar heb ff een minuutje gezocht:
[rml][ XP] Apparaatbeheer helemaal leeg[/rml]
[rml][ XP] Apparaatbeheer niet meer zichtbaar[/rml]
[rml][ XP] Geen apparaten in app.beheer[/rml]

verder zou je met die rare dingen die jij meemaakt ff een virusscanner kunnen gebruiken

PSN: djmurcielago

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-03 14:51
Ziet eruit alsof het tijd is voor een windows installatie. Small problems: reboot. Big problems: reinstall.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• NeORay
Opzich werkte eerst alles vlekkeloos dus drivers enzo waren gewoon goed geinstalleerd.
Ik kan niet controleren of dit nu nog zo is omdat ik niet in apparaatbeheer kan komen...
Virusscans heb ik al gedaan.
Ik kwam er btw net achter dat schijfbeheer ook niet werkt. Dus hij wil echt alle hardware niet meer weergeven....

Windows opnieuw installeren doe ik liever niet. Alleen als het echt niet meer anders kan.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik heb hetzelfde wel eens gehad omdat m'n plug-n-play support niet meer geïnstalleerd was.
Dus kon hij zelf geen hardware meer installeren en de oude hardware ging eruit en had ik zelf verder verwijderd.
Dus doe eens handmatig een hardware detectie en zorg dat iig het plug-n-play gedeelte geïnstalleerd is.

Het is idd wel een fraai gezicht :D

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 20:04
Ik denk dat mijn voorgangers niet bedoelen om Windows opnieuw te installeren als een Fresh Install, maar eerder als een in-place upgrade, met ander woorden, eroverheen. Dan hou je al je instellingen maar zullen fouten worden gecorrigeerd.

Heb je trouwens al eens in Safe-Mode gekeken? Zie je dan wel wat?

Verwijderd

Zet hem eens terug naar de dag dat het nog wel werkte.

• NeORay
in safe mode werkt het helaas ook niet.
Ik heb gekeken bij de topics die net werden gepost. daar stond een link naar een progje wat ik moest installeren om het probleem te verhelpen. Dit heeft helaas niets uitgehaald.
doordat ik de laatste tijd niet al te ruim in mn tijd zat en het eerst ook nog niet echt problemen in het gebruik opleverde heb ik er toen niet naar gekeken. Helaas kan ik dus niet terug naar de dag dat het wel werkte.
Bij de pc waar ik geen internet meer heb kan ik helaas ook niet terug wegens ruimtegebrek.

edit:
logbestand van het programmatje wat het probleem had moeten verhelepen.
Hij geeft ook aan dat alles goed is verlopen volgens mij.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50

Registry entries found: 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CzTg3A06bgF9]
@="gUi4756DEEDEEFEU\\sphinPDEEDTGEnZeUfnjEjB56v:KJEu4z8v45E5645sy7sF5B5"
"Device"="\\\\.\\DkbYQRW8"
"DriverPath"="C:\\WINDOWS\\System32\\drivers\\strsbhub.sys"
"DriverName"="PDRrust"
"HideUninstallerName"="C:\\Program Files\\Bleimage\\odedap32.exe"
"UninstallerPath"="C:\\WINDOWS\\System32\\uwdrsesm.exe"
"UninstallerRegKey"="HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Uninstall\\{9615A517-509A-4431-A425-403C7F80E1D9}"
"UninstallerParams"="/CTUN"
"HDll"="C:\\WINDOWS\\System32\\atdx3j.dll"
"ServerAddress"="adchannel.contextplus.net"
"LegalNote"="http://adchannel.contextplus.net/legal-note/nonbranded.html"
"PartnerId"="CP.IST2"
"InstallationId"="{Xe7f76e0-82eb-4448-ea5e-ade1c7f87abd}"
"PageFiltering"=dword:00000001
"ClientName"="C:\\Program Files\\Bleimage\\wnaotify.exe"

Removing hidden service: 
Service PDRrust removed. 

Removing hidden folder: 
Deletion of folder Bleimage succeeded! 

Deleting files: 

Deletion of file C:\WINDOWS\System32\drivers\strsbhub.sys succeeded! 
Deletion of file C:\WINDOWS\System32\rsmpicom.exe succeeded! 
Deletion of file C:\WINDOWS\System32\atdx3j.dll succeeded! 
Deletion of file C:\WINDOWS\System32\uwdrsesm.exe succeeded! 

Backing up files: 
Done! 

Removing registry entries: 

REGEDIT4 

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\CzTg3A06bgF9]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CzTg3A06bgF9]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{9615A517-509A-4431-A425-403C7F80E1D9}]

Done! 

Finished!

[ Voor 71% gewijzigd door NeORay op 29-12-2005 23:56 ]

Verwijderd

misschien moet je gewoon je hardware upgraden ;-)

Verwijderd

Probeer eens te zoeken naar devmgr en kijk goed naar de locatie waar de devmgr.dll staat. Deze zou moeten staan is c:\windows\system32. Overschrijf deze met een versie die je kan vinden in een servicepack (c:\windows servicepackfile\i386). Daarna moet je in de "run"box het volgende commando typen: regsvr32 dmocx.dll

Hierna zou het weer moeten werken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 00:15 ]

• NeORay
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:14:
Probeer eens te zoeken naar devmgr en kijk goed naar de locatie waar de devmgr.dll staat. Deze zou moeten staan is c:\windows\system32. Overschrijf deze met een versie die je kan vinden in een servicepack (c:\windows servicepackfile\i386). Daarna moet je in de "run"box het volgende commando typen: regsvr32 dmocx.dll

Hierna zou het weer moeten werken
Ik werk nog met een service pack 1 die direct meegeinstalleerd is met windows. Ik heb dus eigenlijk geen idee óf ik ergens een een servicepackfile heb staan en anders zou ik iig niet weten waar. Is daar mss een standaardlocatie voor?

Verwijderd

mp-tje schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:30:
[...]

Ik werk nog met een service pack 1 die direct meegeinstalleerd is met windows. Ik heb dus eigenlijk geen idee óf ik ergens een een servicepackfile heb staan en anders zou ik iig niet weten waar. Is daar mss een standaardlocatie voor?
In jouw geval heb je geen folder "servicepackfiles". Je kan dan in de i386 map op je windows cd kijken. Daar moet hij zeker in staan.

• NeORay
Ik zie op de cd in de folder i386 eigenlijk alleen de volgende bestanden:
devmgr.CH_
devmgr.DL_
devmgr.HL_

moet ik mss die .DL_ veranderen naar .dll ?
Ik heb dit wel ff gebrobeerd maar de filezsize was wel heel veel kleiner dus heb ik het maar niet gedaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaan er bij jou geen belletjes rinkelen als je dit soort dingen ziet?
Removing hidden service:
Service PDRrust removed.

Removing hidden folder:
Deletion of folder Bleimage succeeded!
Ik weet het niet hoor.
Maarre....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NeORay
BackSlash32 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 01:08:
Gaan er bij jou geen belletjes rinkelen als je dit soort dingen ziet?

[...]

Ik weet het niet hoor.
Maarre....
eeuh.. nee, niet gelijk, maar mss dat dat nog komt :P
de servicenaam ken ik niet ofzow...

Verwijderd

mp-tje schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:25:
Opzich werkte eerst alles vlekkeloos dus drivers enzo waren gewoon goed geinstalleerd.
Ik kan niet controleren of dit nu nog zo is omdat ik niet in apparaatbeheer kan komen...
Virusscans heb ik al gedaan.
Ik kwam er btw net achter dat schijfbeheer ook niet werkt. Dus hij wil echt alle hardware niet meer weergeven....

Windows opnieuw installeren doe ik liever niet. Alleen als het echt niet meer anders kan.
Dus, bespaar je de tijd en een hoop gedoe. Mocht het probleem weer optreden dan kunnen we verder zoeken. Nu is het alleen maar gissen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
mp-tje schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 01:05:
Ik zie op de cd in de folder i386 eigenlijk alleen de volgende bestanden:
devmgr.CH_
devmgr.DL_
devmgr.HL_

moet ik mss die .DL_ veranderen naar .dll ?
Ik heb dit wel ff gebrobeerd maar de filezsize was wel heel veel kleiner dus heb ik het maar niet gedaan.
Omdat die dll's (en .chm, .hlp en vele andere **_ bestanden) gecompressed zijn. Je kunt "expand" gebruiken om ze uit te pakken. (Clickety en Clickety)
Verder zou je eens kunnen proberen systeemherstel te draaien of de Windows System File Checker (in een command window: "SFC /scannow"). En tot slot: Wellicht helpt het installeren van SP2 wel om beschadigde bestanden te vervangen (en daarbij en passant te upgraden). Mogelijkheden te over dus.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 30-12-2005 02:47 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
start op met F8 en zet je vorige herstelpunt terug

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ik vind het vreemd dat TS nog nergens melding heeft gemaakt of hij al zijn virusscanner heeft laten lopen en wat hij al meer aan acties heeft ondernomen...

Bovendien: Het schijnt niemand hier op te vallen dat de machine van TS vergeven is van de adware. De post met de log impliceert dat m.i. wel heel erg duidelijk.

Mijn advies:
a. download hitman pro en laat deze zijn werk doen
b. run de virusscanner
c. download Microsoft antispy en laat ook deze draaien (misschien niet de beste, maar het vindt wel vaak spyware en adware welke door resp. Spybot S&D en ad aware niet gevonden worden.

Het lijkt mij overigens niet onverstandig de PC te formatteren en een verse installatie uit te voeren. Daarmee ben je waarschijnlijk veel sneller klaar dan scannen en verwijderen. TS lijkt daar echter geen zin/tijd voor te hebben.

@Wooley: TS heeft geen idee sinds wanneer de problemen zijn opgetreden. Hoever moet je dan teruggaan? Daarnaast geeft TS aan dat dit geen optie is.

offtopic:
Ik vraag me dan wel af: Wat dan wel?
TS lijkt ook niet veel moeite te (willen) doen...

[ Voor 15% gewijzigd door Nulnulnix op 30-12-2005 08:32 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• NeORay
Nulnulnix schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 08:28:
Ik vind het vreemd dat TS nog nergens melding heeft gemaakt of hij al zijn virusscanner heeft laten lopen en wat hij al meer aan acties heeft ondernomen...

Bovendien: Het schijnt niemand hier op te vallen dat de machine van TS vergeven is van de adware. De post met de log impliceert dat m.i. wel heel erg duidelijk.

Mijn advies:
a. download hitman pro en laat deze zijn werk doen
b. run de virusscanner
c. download Microsoft antispy en laat ook deze draaien (misschien niet de beste, maar het vindt wel vaak spyware en adware welke door resp. Spybot S&D en ad aware niet gevonden worden.

Het lijkt mij overigens niet onverstandig de PC te formatteren en een verse installatie uit te voeren. Daarmee ben je waarschijnlijk veel sneller klaar dan scannen en verwijderen. TS lijkt daar echter geen zin/tijd voor te hebben.

@Wooley: TS heeft geen idee sinds wanneer de problemen zijn opgetreden. Hoever moet je dan teruggaan? Daarnaast geeft TS aan dat dit geen optie is.

offtopic:
Ik vraag me dan wel af: Wat dan wel?
TS lijkt ook niet veel moeite te (willen) doen...
in mn topic start staat dat ik om de dag een viruscan draai. Ook Microsoft Antispyware loopt elke nacht.

De logs in de TS zijn overigens van de andere pc waar internet niet meer werkte. Hier staat idd geen goede antispyware software meer geinstalleerd. Viruscan draai ik daar echter wel heel regelmatig.
Overigens had ik tot mijn grote vreugde daar vanmiddag plots weer wel internet nadat ik Norton IS 2005 had gedeïnstalleerd omdat deze verlopen was. :? Ik heb nu AVG geïnstalleerd en die vindt geen enkel virus.

Mijn pc staat 24/7 te draaien als webserver, fileserver en netwerkserver. Het is daarom niet zo wenselijk dat de pc een tijd niet bereikbaar is. Eigenlijk is het al niet fijn als k m ( zoals nu al wel een aantal keer gebeurd is) opnieuw moet opstarten. Bovendien heeft de pc-boer waar k m gekocht heb, heel handig alle driver-cd's kwijt gemaakt toen k m er had gebracht voor een kleine reparatie. Kheb nooit een cd'tje terug gezien maar ik denk dat ze mij ook niet zo snel zullen terug zien. Het helemaal opnieuw installeren zou dus waazinnig veel tijd kosten (om alle drivers weer te zoekn op internet) en tijd heb ik helaas niet teveel.
Het heeft dus niets met 'geen zin' te maken. Bovendien heb ik ook aangegeven wél opnieuw te willen installeren als het écht niet anders kan. Daar kan ik me echter weinig bij voorstellen aangezien mn pc gewoon goed draait maar alleen geen apparaten ed meer weergeeft. Jullie zullen begrijpen dat dat alleen wel erg onpraktisch is.

• NeORay
het vervangen van die dll en vervolgens dat commando uitvoeren haalt niets uit helaas..

upgraden naar SP2 durf ik nu niet echt. Waarschijnlijk moeten een aantal netwerksettings dan weer opnieuw worden ingesteld (of anders ingesteld) en daar kan ik nou juist niet bij..

[ Voor 52% gewijzigd door NeORay op 30-12-2005 23:46 ]

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Dat van die driver CD komt op mij over als een flauwe uitvlucht om maar niets te hoeven doen.
Je vraagt je af waarom? Heel simpel: XP herkent standaard al veel apparaten, dus het kan nooit veel zijn wat niet herkend wordt. Bovendien kun je de drivers al op voorhand downloaden, dus eerlijk gezegd zie ik in dit opzicht geen enkel probleem.

Tja, je PC werkt toch al niet naar behoren dus waarom niet toch stiekum SP2 installeren? Verder verzieken is al bijna niet meer mogelijk. Bovendien zet SP2 alleen maar de firewall aan (als deze nog niet aan stond). Sterker nog: je kunt SP2 altijd weer deïnstalleren. Dus: Ook hier zie ik geen probleem.
En ook dit klinkt alsof je niets wilt doen!
Hmmm, al SP1 opnieuw geprobeerd te installeren...? (Dan hoef je SP2 niet te installeren)

Met bovenstaande opmerkingen probeer ik je NIET af te zeiken, maar je wekt wel een bepaalde indruk...

Alleen MS antispy draaien heeft m.i. weinig nut. Zoals eerder vermeld is het ook handig om hitman pro regelmatig te draaien.

Dat een herinstallatie veel tijd kost hoef je me niet te vertellen, maar ik ben van mening dat er toch niet veel anders op zit.
En om het nog gekker te maken staat het icoontje van de prullenbak constant op vol terwijl er niets in zit. Als k prullebak leegmaken doe vraagt ie of ik WINDOWS wil verwijderen. :?
Heb je dan nog niet je prullenbak geopend en de inhoud geprobeerd te herstellen?
Het lijkt erop dat je abusievelijk Je Windows map (Of een deel ervan) hebt geprobeert te verwijderen of dat een programma (of deïnstallatie)dat gedaan heeft.

Probeer anders het volgende:
1. Klik Start - run (of uitvoeren)
2. typ cmd en druk op enter
3. typ SFC /SCANNOW
Hiermee probeert Windows belangrijke, kritsche ontbrekende en beschadigde bestanden terug te zetten...

Lukken de tips niet, dan zul je m.i. toch echt een herinstallatie moeten doen!
En van tijd tot tijd kan het geen kwaad de PC te herinrichten... Helaas kost dat erg veel tijd (en daar weet ik alles van).

Laat even weten of het al dan niet gelukt is...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nulnulnix schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 09:46:
Probeer anders het volgende:
1. Klik Start - run (of uitvoeren)
2. typ cmd en druk op enter
3. typ SFC /SCANNOW
Hiermee probeert Windows belanrijke, kritsche ontbrekende en beschadigde bestanden terug te zetten...
Ook dat was al eens geopperd, net als het proberen te herstellen van het systeem met systeemherstel. Ook een in-place herinstallatie is al geopperd. Maar geen van de 3 opties heb ik de TS al zien uitproberen. Ik vraag me dan ook af waar we ons nog druk om maken...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Ik vrees dat je daarin gelijk hebt....

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Misschien offtopic, maar waarom draai je eigenlijk om de 2 dagen een virusscan en een antispyware scan iedere nacht? :? Ik heb in geen maanden een scannetje of iets dergelijks gedraait. 8)7
(Zonde van stroom en je HDD's vinden het ook niet echt lekker, de mijne zijn blij als ze 's nachts mogen slapen. :*))

ff ontopic weer: Zelf zou ik gewoon die bak formatteren... Is meestal korter dan het probleem oplossen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 31-12-2005 12:20 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
In het bedrijfsleven had ik deze pc nu allang opnieuw geinstalleerd. Het kost veels teveel tijd en dus geld om uit te zoeken wat het probleem kan zijn...

Al je data backuppen op een andere schijf/partitie/dvd/floppy oid. en reinstall dat ding! Gooi er dan meteen Service Pack 2 op!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Doe eens Rootkit revealer draaien.

Best kan je dat je gehacked bent gewoon.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Glashelder schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:15:
Doe eens Rootkit revealer draaien.

Best kan je dat je gehacked bent gewoon.
Tjah, scannen op virussen en spyware, maar een update tegen virussen en hackertjes (Om lekken in Windows te dichten) die het meest voorkomen daar doe je niet aan... (Terwijl je daar recht op hebt, tis 100% gratis btw :P) Beetje onzinnig imho wat je tot nu toe hebt gedaan qua beveiliging. B)

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 31-12-2005 12:23 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1