Toon posts:

Keychain slaat niets meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen wil Keychain niets meer onthouden. Ik heb geprobeerd in te loggen als root en de First Aid methode te gebruiken. Bij Adium o.a. krijg ik het volgende bericht.

2005-12-29 23:01:39.628 Adium[1057] could not add password in keychain for account MSN.1 on service Adium.MSN.1: SecKeychainAddInternetPassword returned -25299

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Omdat ik zeer benieuwd was naar wat je eigenlijk bedoelde met de 'First Aid methode' heb ik het gelijk opgezocht bij google en het eerste wat er uitkwam was een programma om je key chain mee te repareren. Apple Keychain First Aid.
Ik weet niet of je dit bedoelde, zo niet dan lost het je probleem misschien op, en zo ja dan zijn er misschien nog andere oplossingen. Je kan door te graven in het systeem alle prefs en andere opgeslagen data van keychain weg gooien en dit vervolgens opnieuw instellen.
Vaak is het ook een permission wat niet goed staat, maar ik neem aan dat je dit al geprobeerd hebt. :)

kleurbleur.nl

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als we de Keychain Services reference erbij halen zie je dat -25299 betekent "errSecDuplicateItem", oftewel het item bestaat al :P. Heb je al geprobeerd het wachtwoord uit je keychain te halen?

Overigens ziet er in Sleutelhangertoegang (Keychain Access) ook een Sleutelhanger-EHBO ([alt]+[cmd]+[a]). Misschien dat je het daar mee ook kunt oplossen i.p.v. je complet keychain door te spitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Daedalus op 30-12-2005 00:00 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:56:
Als we de Keychain Services reference erbij halen zie je dat -25299 betekent "errSecDuplicateItem", oftewel het item bestaat al :P. Heb je al geprobeerd het wachtwoord uit je keychain te halen?
De volgende keychains: System, X509Anchors, System staan er. Onder system staat alleen mijn AirPort wachtwoord. Keychain First Aid zit in Keychain zelf en dat heeft niet geholpen. Ook onder ...Passwords staat alleen mijn AIrPort password. Ik heb via Disk Utility tevens de permissies gerepareerd wat ook geen effect had.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb login.keychain gedelete en daarna heeft hij waarschijnlijk een nieuwe keychain aangemaakt. Nu werkt het weer. :Y)

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar stond de keychain 'Login' dus niet in het rijtje tussen System, X509Anchors enz.?

[ Voor 11% gewijzigd door Daedalus op 30-12-2005 00:16 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:16:
Maar stond de keychain 'Login' dus niet in het rijtje tussen System, X509Anchors enz.?
Nee. :?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Die hoort er nl. wel te staan, maar die was dan in jou geval blijkbaar kapot gegaan. Weet ik dat ook weer als ik ooit nog 'ns een soortgelijk probleem tegen kom. :)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik heb nog altijd vaak genoeg ruzie gehad met Keychain. Eigenlijk een van de weinige onderdelen van OSX wat ik niet logisch in elkaar vind zitten. Het klopt gewoon niet naar mijn idee. Maar hierdoor heb ik me ook nooit echt verdiept hoe het nou echt in elkaar steekt. Misschien maar een keer uitzoeken voordat ik zelf weer alles opnieuw kan instellen. :)

kleurbleur.nl

Pagina: 1