Soundmax : 2 paar boxjes werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Hey,

ik heb hier thuis een ASUS A78X-MX SE mobo in mijn pc zitten, met daarop soundmax (onboard audio) en aan de achterkant van mijn pc zitten dus 2 speaker aansluitingen, + 1 microfoon aansluiting. Maar ik heb een vraagje : als ik 1 speaker in 1 van de 2 aansluitingen stop, dan doet hij het bij allebei. Maar zodra ik mijn tweede set boxjes in de andere aansluiting doe, kom het geluid alleen uit de éérste aansluiting.

Kan iemand mij helpen door te zeggen hoe ik toch geluid uit allebei de aansluitingen kan laten komen?
Ik heb alle drivers al geprobeerd, dus daar ligt het (volgens mij) niet aan.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hoi :)
Ik zou zeggen pak de handleiding er eens even bij.
Meestal zijn het gewoon 5.1 uitgangen en dan hoor je ze teminste alleen als je een dvdtje aanzet.
Ook zit er natuurlijk een audio utility bij je mobo en kijk daar eens wat instellingen na.. en verander er eens wat!

Maak ook nog eens gebruik van de zoekfunctie.. dit is namelijk al veel vaker voorgekomen.

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Got search al vaak gebruikt, maar nog steeds niks gevonden. Als jij mij kunt vertellen waar ik dat zou kunnen vinden?

blijkbaar is de blauwe aansluiting een line in, groen line out, rood mic in. Maar er staat in het boekje ''als je de instellingen veranderd naar multi drive sound (quad) dan veranderd de line in -> line out 2. maar dat gebeurt bij mij helemaal niet? en ik wil eigenlijk gewoon mijn headset + boxjes aan kunnen sluiten, en zorgen dat er hetzelfde geluid uit komt.