[XP] Gamepad Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 14:28
Ik weet niet of ik eht nu onder het goede forum plaats maar aangezien je dit ook kan zien als een driver probleem probeer ik het hier maar.

Mijn probleem is het volgende, ik heb hier een gamepad van XFX liggen (gekregen bij een gamer edition videokaart). Maar ik heb deze eens per ongeluk van mijn bureau laten vallen en het rechterpookje vernield 8)7 . Nu denken veel games dat dit pookje altijd ingedrukt is en gebeuren er de raarste dingen (oa bij prince of persia begint de camera als een gek rond te tollen). Nu kan ik de keys in de games ook niet aanpassen, omdat zodra ik een toets wil veranderen deze ingevuld wordt door het pookje (die is immers volgens de game ingedrukt). Nu is mijn vraag aan jullie kan ik in windows xp instellen dat beide pookjes niet gebruikt worden (of dat alleen de rechter het niet doet)? Ik heb bij de standaard gamepads die je bij spelbesturingen kunt kiezen niets soeps gevonden omdat daar de gamepads tot 6 knoppen lopen en ik er 12 heb (4 normale, 4 shoulder, 2 in het midden van de gamepad en de 2 pookjes ziet ie als knop). Ik zo graag namelijk wel graag de andere knoppen willen kunnen blijven gebruiken (de pook knopjes niet inbegrepen natuurlijk).

Ik hoop dat ik zo genoeg informatie gegeven heeft en dat 1 van jullie mij mishcien kan helpen. :*)

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Verwijderd

ik zou een nieuwe game-pad kopen??

het is toch zinloos om een driver aan te passen om die knoppen te negeren ofzo?

of schroef je game-pad open en verniel de soldeerverbindingen of printsporen van je pookje :)

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03 21:47
Zit inderdaad weinig anders op dan óf dat pookje onklaar maken op bovengenoemde wijze, óf gewoon een nieuwe gamepad te kopen. Voor zover ik weet zijn er geen drivers die knoppen uitschakelen. Zal ook niet veel vraag naar zijn dnek ik zo :+

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 14:28
hmm was te proberen was namelijk wel tevreden over deze gamepad :p. Lag lekker in de hand had 4 shoulderbuttons (blijkt speciaal te zijn als je kijkt naar dat saitek spul) en had geen aparte drivers nodig om te draaien, en het mooiste ik had hem gratis bij mijn 3dkaart gekregen (aardige jongens daar bij xfx :)).

Maarja moet maar opzoek nar een nieuwe, in ieder geval bedankt voor de reacties en iedereen een mooi 2006 toegewenst.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani