Toon posts:

[XP] Klikken om in te loggen*

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb één gebruikersprofiel met een wachtwoord. Normaal gesproken kon ik het wachtwoord direct intypen wanneer het inlogscherm verschijnt, maar nu moet ik eerst mijn gebruikersnaam aanklikken voordat het textfield te voorschijnt komt waar ik mijn wachtwoord kan intypen. Alsof er meerdere accounts staan waar ik uit zou moeten kiezen... maar er staat er dus maar één. Inmiddels heb ik al twee systemen waarbij hetzelfde 'probleem' zich voordoet. Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat het textfield op mijn inlogscherm van windows automatisch wordt weergegeven?

Groeten,
GoBat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt in XP aangeven (ik ga er even vanuit dat je dat gebruikt). hoe users moeten aanloggen. dat kan op de XP manier of op de klassieke manier. De manier die jij wil hebben is de zogenaamde klassieke manier.
Wat je dus moet doen is het welkomstscherm uitzetten bij de user accounts.

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 29-12-2005 22:06 ]

Verwijderd

Start -> instellingen -> configuratiescherm. Kies daar voor Gebruikersaccounts. Daarna kiezen voor: De manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen. Dan het vinkje weghalen voor HET WELKOMSVENSTER GEBRUIKEN.

Suc6 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 22:09 . Reden: te laat ]

Verwijderd

Ik vermoed, dat er via windowsupdates een .NET-account is bijgekomen.
Dit account wordt niet getoond op het inlogscherm.

Je kunt dit account bij de gebruikers op disabled zetten, waarna het weer als vanouds zou moeten zijn.

edit:
Door het welkomstscherm uit te schakelen, moet men zich met ctrl-alt-del aanmelden en ik weet niet of de TS dat wel wil ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 22:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:10:
edit:
Door het welkomstscherm uit te schakelen, moet men zich met ctrl-alt-del aanmelden en ik weet niet of de TS dat wel wil ;)
Nee hoor. De Ctrl-Alt-Del optie kun je in- en uitschakelen. Standaart staat deze uitgeschakeld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

edit:
Das standaard bij Win2k het geval. XP knalt gelijk naar een user/password schermpje

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat bij mijn probleem om het Welkomstscherm, niet om de klassieke aanmelingspromt. (ik gebruik even termen die windows in de help gebruikt). In het welkomstscherm staat mijn naam plus een icoon (de welbekende vallende druppel in water). Als ik hier op klik verschijnt er een textfield voor mijn wachtwoord. Deze moet ik invoeren alvorens mijn account in te kunnen. Maar, hiervoor kon ik dat 'klikken' achterwege laten en stond dat wachtwoord-veld er al automatisch. Omdat er toch geen andere gebruikers zijn. Zo'n .NET-account... waar vind ik die? Ik heb weliswaar geen WU uitgevoerd, wel heb ik een map gedeeld, voor het eerst op het betreffende systeem. Sinds dat moment is mijn 'probleem' begonnen.

Hopelijk schets ik hiermee duidelijk mijn probleem. Ik wil dus uitdrukkelijk wel gebruik maken van het Welkomstscherm, en niet van de 2000-inloglook.
Ik vermoed, dat er via windowsupdates een .NET-account is bijgekomen.
Dit account wordt niet getoond op het inlogscherm.

Je kunt dit account bij de gebruikers op disabled zetten, waarna het weer als vanouds zou moeten zijn.

edit:

Verwijderd

Klik met rechts op "Mijn Computer" en kies beheren.
Daarna ga je naar Lokale gebruikers en groepen en dan gebruikers toe en dubbelklik je in het rechterscherm op het bewuste account (ASPNET).
Vink "Account is uitgeschakeld" aan :)

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Is idd ws die bug dat het .NET-framework de user aanmaakt, maar die niet op ignore zet in de winlogon-lijst.
Er is nog een windows update patch voor het .NET-framework die dit foutje corrigeert. Dus nog ff een keer updaten.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!

Ik had dan geen ASPNET-account, maar een gastaccount dat actief in de lijst stond. Dit komt vast vanwege die share die ik had gemaakt.

Hartelijk dank, ik kan nu weer onbeperkt m'n wachtwoord inknallen!

Veel éénen toegewenst voor in het nieuwe jaar. I = aan O = uit
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:32:
Klik met rechts op "Mijn Computer" en kies beheren.
Daarna ga je naar Lokale gebruikers en groepen en dan gebruikers toe en dubbelklik je in het rechterscherm op het bewuste account (ASPNET).
Vink "Account is uitgeschakeld" aan :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet per de Windows Operating Systems - Policy nog even [XP] vooraan de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze vraag staat letterlijk in de Windows Operating Systems FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.