Ervaring met USB <-> DMX controllers

Pagina: 1
Acties:

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:48
Beste forummers,

vanaf een paar dagen heb ik een DMX naar USB controller gekocht voor het aansturen van dmx via de computer. Nu is dit voor mij nog allemaal zeer wennen, en ik vroeg me dan ook af of er mede forummers zijn met ervaring met software en hardware voor dmx.

(Ik wist echt niet waar ik zoiets moest plaatsen dus heb het hier maar neer gezet)

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:13
Ik heb zelf van bij The Willows een USB DMX interface gekocht.
Is heel compact, de goedkoopste die ik gevonden had, en buffert intern zodat de computer niet steeds alle kanalen moet herhalen.

Software waar nogal veel mensen wel tevreden van lijken te zijn is het gratis FreeStyler
Ik heb het zelf niet uitgebreid bestudeerd, maar het leek mij nogal beperkt qua automatische besturing (kleuren/gobo's wisselen, aan/uit, ...) en was ook niet erg intelligent qua muziekbesturing.

Ik gebruik nu zelf m'n eigen programma dat nog volop in ontwikkeling is, namelijk lightDecks
Hoewel er nog veel aan moet gebeuren, ben ik er toch al best tevreden over om wat coole lichteffecten mee te programmeren.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:48
Adion schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:22:
Ik heb zelf van bij The Willows een USB DMX interface gekocht.
Is heel compact, de goedkoopste die ik gevonden had, en buffert intern zodat de computer niet steeds alle kanalen moet herhalen.

Software waar nogal veel mensen wel tevreden van lijken te zijn is het gratis FreeStyler
Ik heb het zelf niet uitgebreid bestudeerd, maar het leek mij nogal beperkt qua automatische besturing (kleuren/gobo's wisselen, aan/uit, ...) en was ook niet erg intelligent qua muziekbesturing.

Ik gebruik nu zelf m'n eigen programma dat nog volop in ontwikkeling is, namelijk lightDecks
Hoewel er nog veel aan moet gebeuren, ben ik er toch al best tevreden over om wat coole lichteffecten mee te programmeren.
Deze heb ik dus ook, en op het moment ook werkend met Lightjockey, het is wel wat moeilijk maar ik begin het steeds meer te leren