Toon posts:

Spontane system reboot bij CoD2 en Lost Coast. Overhit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gisteren een nieuw systeem aangeschaft met de volgende specificaties:

Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939)
Ahtlon 64 bit 3200+
2x 512mb DDR
XFX GeForce 7800 GT
Asus 450 watt ATX voeding

Als ik nu CoD2 of Half Life 2: Lost Coast met alle instellingen op het hoogst ongeveer een kwartier of langer speel, dan start de computer spontaan opnieuw op. Kan het zijn dat er hardware overhit raakt?

In asus Probe staat iets opmerkelijks:
Chassis fan Value: 0 Status: Monitor paused!
als ik het kruisje er voor invink dat zegt hij flikkerend bij status "Chassis fan below threshold".

Kan dit er iets mee te maken hebben?

ps: Het systeem is in elkaar geklikt door een familielid met redelijke kennis van computers.

Bij voorbaat dank.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:07:
Hey,

Ik heb gisteren een nieuw systeem aangeschaft met de volgende specificaties:

Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939)
Ahtlon 64 bit 3200+
2x 512mb DDR
XFX GeForce 7800 GT
Asus 450 watt ATX voeding

Als ik nu CoD2 of Half Life 2: Lost Coast met alle instellingen op het hoogst ongeveer een kwartier of langer speel, dan start de computer spontaan opnieuw op. Kan het zijn dat er hardware overhit raakt?

In asus Probe staat iets opmerkelijks:
Chassis fan Value: 0 Status: Monitor paused!
als ik het kruisje er voor invink dat zegt hij flikkerend bij status "Chassis fan below threshold".

Kan dit er iets mee te maken hebben?

ps: Het systeem is in elkaar geklikt door een familielid met redelijke kennis van computers.

Bij voorbaat dank.
Op die monitor paused moet je niet letten, wat inderdaad wel belangrijk is is je temperatuur... die je ook met Probe kunt aflezen, wat zijn die?

Kweet niet of er ook progje's zijn om je VGA temp. af te lezen voor Nvidia (kep zelf geen Nvidia kaarten meer die ik gebruik).

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01
met RivaTuner kun je heel gemakkelijk weten wat je max temp is.

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Verwijderd

Topicstarter
Nu (wat ik kan aflezen, hij is net weer gecrashed):

cpu 41
mb 45

Lijkt me niet te warm.. zal dus wel aan de videokaart liggen?
Oke zal dat programma even installeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThaFlub schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:42:
met RivaTuner kun je heel gemakkelijk weten wat je max temp is.
Heb net RivaTuner 2 geinstalleerd.. maar ik zie de max temp zo niet staan? :?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22

drooger

Falen is ook een kunst.

Doe cpu burn, o.i.d. op je computer en controleer de temperaturen tijdens het stressen. Als de cpu temperatuur te veel stijgt, controleer daarna(als de pc uit is) met je handen aan de heatsink(metalen blok he) als hij erg warm is.

Als het niet warm is, dan ligt het waarschijnlijk aan de videokaart, want die kan ook lekker warm worden. Daar is de stock koeler vervangen door een goede koeler al een simpel antwoord.

Ook kan je ventilatoren in je kast doen, want het lijkt me dat er helemaal geen ventilatoren tot nu toe in zitten.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Topicstarter
k thx... klopt idd verder geen coolers er in zitten.. buiten die van de voeding, cpu en videokaart om.. bovendien heb ik ook voor een miditower gekozen (heb niet erg veel ruimt om mn bureau).
Verder kreeg ik van een vriend de tip om bij systeemeigenschappen -> geavanceerd -> opstart- en herstelinstellingen: "de computer automatisch opstarten" uit te vinken.. dan zou ik een blauw scherm moeten krijgen met een speciekere foutmelding. Heb net 3 maps CoD2 online gedaan.. maar hij crashte nu niet.. waarschijnlijk niet zon erg zware belasting als de singleplayer..als ik morgen weer wat tijd heb dan laat ik em 3dmark05 wel een uurtje draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 23:18 ]

Pagina: 1