Mensen, ik heb hier een servertje staan van een klant waar in de eerste instantie 2 schijven in een RAID Mirror zaten van 200 gb per stuk. Dat maakt dus 1 raid array van 200 gb.
De klant wilde graag grotere schijven erin hebben. Dus 2 keer 400 GB besteld. Heb eerst de ene 400 GB schijf laten rebuilden vanaf de andere 200 GB, en daarna de tweede 400 Gb vanaf de eerste gerebuilde 400 GB.
Opzich is dit allemaal gelukt. Servertje loopt weer.
Maar toch is gebeurd waar ik een beetje bang voor was: de array wordt niet herkend als 400 GB... Toen ik de schijven liet rebuilden zag de controller wel dat het om 400 GB schijven ging. Overigens is dit een FAsttrak x4 Sata controller.
Dus jullie voelen hem aankomen: Hoe ga ik dit veranderen???
(wil een mod de typo in mijn toptictitel even fixen, thanks :-))
De klant wilde graag grotere schijven erin hebben. Dus 2 keer 400 GB besteld. Heb eerst de ene 400 GB schijf laten rebuilden vanaf de andere 200 GB, en daarna de tweede 400 Gb vanaf de eerste gerebuilde 400 GB.
Opzich is dit allemaal gelukt. Servertje loopt weer.
Maar toch is gebeurd waar ik een beetje bang voor was: de array wordt niet herkend als 400 GB... Toen ik de schijven liet rebuilden zag de controller wel dat het om 400 GB schijven ging. Overigens is dit een FAsttrak x4 Sata controller.
Dus jullie voelen hem aankomen: Hoe ga ik dit veranderen???
(wil een mod de typo in mijn toptictitel even fixen, thanks :-))
[ Voor 5% gewijzigd door Tweakod3x op 29-12-2005 21:01 ]
Proud owner of the [CBJ]Lanhok!