Toon posts:

[Flash 8] Vreemde tweens en graphics....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik snap er even helemaal niets meer van....

Ik ben in Flash 8 bezig met een opdracht voor school. Nu heb ik wat tekst geschreven en een paar .jpg bestanden geïmporteerd.

Punt is het volgende, ik maak verschillende graphics elementen aan die ik met alpha waarden enzo een motion tween wil laten toepassen. Punt is echter dat Flash er dan ineens 1 hele graphic van maakt, waar alle losse elementen in komen te zitten :? In de Library wordt en een gfx genaamd Tween toegevoegd. Ook de motion tween werkt niet goed, als ik een simpele animatie maak (verschillende alpha waarden bijv) dan gebeurt er op de timeline helemaal niets...

Ik snap er echt helemaal niets van, dit heeft Flash nog nooit gedaan, wat is er aan de hand?

Edit: En als ik zelf een motion tween toepas dan gaat het geheel soms bewegen zonder dat ik de eindposities aangepast heb....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 21:02 ]

Verwijderd

VOORDAT je ook maar iets gaat doen met je object moet je er een Movieclip van maken (F8), en deze moet op een aparte layer staan, anders gaat je tween niet werken

Verwijderd

Topicstarter
Jezus, forgive me :o

Natuurlijk, allees moet op een aparte layer staan :o Dat is basic Flash, ik schaam mij diep :X