Toon posts:

2 instellingen op 1 wireless kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:

Ik heb een laptop van het werk, met een cisco aironet wireless kaart. Op het werk is deze met wpa en alles der'op en der'aan ingesteld. Hij heeft z'n eigen ip toegewezen gekregen, en dat mag absoluut niet veranderd worden.

Dan wilde ik deze laptop ook bij mij thuis aan m'n WL500g acces point van Asus hangen. Ik heb het vaste ip probleem op kunnen lossen door de router hetzelfde ip te geven als dat van de gateway op het werk en een handmatig ip toe te wijzen aan de laptop.

Netwerk doet het, tot ik tegen het volgende probleem liep: de DNS van het werk is niet het zelfde als de gateway. Dat wil dus zeggen dat ik de WL500g niet EN gateway EN DNS server kan maken.

Dus het idee was om bijv. 2 ip's op de 1 of andere manier toe te wijzen aan de laptop. Maar hoe?

Ik heb al gegoogled tot ik een ons woog en got ook al afgezocht, maar vond niets tot nu toe.

Daarnaast een korte bijvraag naar proggies om diezelfde laptop automatisch te laten synchroniseren met een andere pc in het netwerk.

Bedankt voor eventuele bruikbare reacties.

Verwijderd

Beide programma's zijn zeker wel te vinden. Kijk eens naar NetSwitcher voor Windows, daarmee kan je tussen verschillende profielen switchen. Maar hierover is ontzettend veel te vinden, zoek eens in NT, niet in PNS.

En voor wat betreft synchroniseren: dat hangt er maar net vanaf wát je wilt synchroniseren. Maar ook hierover is veel te vinden. Voor files zijn er bepaalde programma's en voor mail etc. hetzelfde.

Dit is echter niet echt iets voor PNS daar het nou niet als een beheerskwestie kan worden aangemerkt.

Dit topic is gesloten.