Toon posts:

Zwaar hitte probleem X850 Pro in Shuttle

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik Call of Duty 2 heb loopt mijn bijna nieuwe Connect 3D X850 Pro regelmatig vast.

Een half uur gamen haal ik alleen als het vriest hier op mn kamer of als ik de cover van mijn Shuttle af haal ( en er een 120 mm op richt ). Als de temperatuur op mn kamer aangenaam maak ( 20 - 22 graden ) bevriest het beeld gewoon of hij valt uit binnen een half uur!

Ik heb de videokaart langer dan CoD2. Maar vind het wel mooi klote want ik heb € 60 voor dat spel betaald om het online te kunnen spelen. voordat ik het kocht heb ik alleen maar 10 minuten de demo gespeeld en toen wist ik al dat ik het zou kopen omdat ik al CoD speel sinds uit is.

Maargoed, bij wie ligt nou de fout:

- Shuttle: Zei moeten er voor zorgen dat alle combatibele hardware normaal moet kunnen functioneren in hun behuizing. Dus hadden voor de nodige extra koeling moeten zorgen.

- Connect 3D: Hun kaart had moeten worden voorzien zijn van betere koeling zodat hij ook in warme omgeving normaal kan funcioneren.

Daar zit ik nu dus mee, ik moet wel zeggen dat de temperaturen vrij hoog liggen in mn Shuttle'tje.

Idle:
- Mobo: 51
- CPU: 47
- Voeding: 48
- GPU: 45
- GPU RAM: 43

Stressed:
- Mobo: 56
- CPU: 53
- Voeding: 50
- GPU: 73
- GPU RAM: 58

Waar mijn Shuttle SN95G5 mee vol zit:
- AMD-64 3500+
- 2 x 512 Mb Corsair XL
- Shuttle mobo
- 2 x 120 Gb WD in Raid 0
- Plextor DVD fikker

Alle fans zijn temperatuur gestuurd.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Dit is niemands zijn fout, maar de jouwe. Je koopt een shuttle, die heeft geen "echte" airflow en sowieso word je pc warm. Dan koop je daarbij een gpu die redelijk goed is, maar wel veel warmte produceert met de stock koeler. Dan clock je je gpu nog overo ook? Anders is 73 graden wel ERG warm.

Maar goed, wat je kunt doen: koop een kast met airflow en je probleem is opgelost.

Dit is niemands zijn fout of schuld, je pc is gewoon veel te warm, klaar.

Ik weet niet hoe het met die schuttles zit, maar je kunt ook gewoon een paar gaten boren en er 12cm koelers in hangen voor airflow, maar ik denk niet dat dat past.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

WingsOfFury schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:51:
Dit is niemands zijn fout, maar de jouwe. Je koopt een shuttle, die heeft geen "echte" airflow en sowieso word je pc warm. Dan koop je daarbij een gpu die redelijk goed is, maar wel veel warmte produceert met de stock koeler. Dan clock je je gpu nog overo ook? Anders is 73 graden wel ERG warm.

Maar goed, wat je kunt doen: koop een kast met airflow en je probleem is opgelost.

Ik weet niet hoe het met die schuttles zit, maar je kunt ook gewoon een paar gaten boren en er 12cm koelers in hangen voor airflow, maar ik denk niet dat dat past.
Oh mijn god, dit is echt de grootste onzin die ik in het jaar 2005 gelezen heb. Shuttles geen airflow? Shuttles hebben vaak betere airflow dan menig pc-behuizing. Maargoed, om maar niet al teveel offtopic te gaan, de temperatuur van je GPU onder load is ernstig hoog, dit komt hoogstwaarschijnlijk niet door de Shuttle, maar meer door een brakke koeler heb ik het idee. En nee.. deze fout is AB_SO_LUUT onmogelijk de fout van Shuttle. Ik denk dat je je kaart moet RMA-en want dit is echt niet normaal.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:58:
[...]

Oh mijn god, dit is echt de grootste onzin die ik in het jaar 2005 gelezen heb.
Dan heb je zeker niet veel gelezen dit jaar, of heb je het net geleerd? :/

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
offtopic:
Dudes, cut the bullsh*t, zo help je de TS voor geen meter.

73graden is veel, maar niet superhoog oid. Een gpu kan max zo rond de 100-120graden worden als ik het goed heb. Daarentegen zijn de temps in een barebone zo goed als altijd hoger als in een "normale" pc.

-Bestaat er de mogelijkheid om een andere vga cooler erop te monteren (zoals een artic silencer)?
-Of andere fans met meer CFM tegen dezelfde geluidsproductie?
-Is het zeker weten een temperatuur probleem?

Probeer ook voor de zekerheid een andere driver (geen omega driver, maar gewoon een catalyst)

[ Voor 19% gewijzigd door aramdin op 29-12-2005 19:24 . Reden: Getting it back ontopic ]

Instagram / YouTube

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 22:31

Epsilon

[...]

Oh mijn god, dit is echt de grootste onzin die ik in het jaar 2005 gelezen heb. Shuttles geen airflow? Shuttles hebben vaak betere airflow dan menig pc-behuizing. Maargoed, om maar niet al teveel offtopic te gaan, de temperatuur van je GPU onder load is ernstig hoog, dit komt hoogstwaarschijnlijk niet door de Shuttle, maar meer door een brakke koeler heb ik het idee. En nee.. deze fout is AB_SO_LUUT onmogelijk de fout van Shuttle. Ik denk dat je je kaart moet RMA-en want dit is echt niet normaal.
Ik draai een SN25P (A64 barebone)

het ligt absoluut NIET aan de kaart, mijne wordt met stock koeler (X800XL) 76c (piek). De zalman verbeterd hier niet veel aan. De airflow in een shuttle is goed voor de cpu, maar niet voor de GPU. Daar ga ik nu verandering in brengen.

Voor mij is het geen optie om een gat in de shuttle te maken. Ik heb die fout bij mn vorige begaan, waar het mobo van begeven heeft. Weg garantie!

Hou dit topic even in de gaten topic starter:
1u CPU koeler op GPU?

De kaart is goed en kan het ook hebben. De sensor klopt echt wel.
WingsOfFury schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:51:

|:(

Hier heeft de topic starter wat aan. Koop een andere kast met goede airflow. Daarom koop je ook een barebone zeker? Check jouw GPU temp btw maar es ff in een kast met goede airflow. Zal je tegenvallen met stock koeler.

[ Voor 36% gewijzigd door Epsilon op 29-12-2005 19:28 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die temperaturen zijn echt wel in orde. Ik jaag mijn FX5900 ook vaak richting de 80 graden in m'n shuttle, en da's geen enkel probleem. (ook een SN95G5 met een Athlon 64 3500+).
Vertel eens hoe je je shuttle verder ingesteld hebt? Zoals SgtStrider al zegt, wellicht kan je hem rma'en. Probeer het ook eens met een andere videokaart indien mogelijk.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

De reden dat ik zeg dat die airflow onzin is, is omdat ik zelf een SN26P heb waar de kaart niet boven de 35 graden uitkomt onder load. Ik heb dan wel een brakke kaart (X800 GTO2), maar koeler moet het zeker zijn.

Als je 2 slots heb zoals ik, dan kun je een Arctic Cooling VGA Silencer proberen, dit bevordert de airflow aanzienlijk in de Shuttle !

suc6 in iedergeval, laat ons even weten wat je gaat doen.

edit: ik bedoel 53 ipv 35, mijn excuses :P

[ Voor 6% gewijzigd door SgtStrider op 29-12-2005 23:44 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 18:25
Ik heb precies dezelfde kaart, deze gaat onder full load echter omhoog naar een maximale GPU temperatuur van 55. Ik heb dan wel een midi-tower, maar ik zou dan idd erop gokken dat je ventilator het niet meer 100% doet. En dit terwijl m'n CPU stressed de 59 haalt....

Maar als ik jou was zou ik eerst eens alles goed schoonmaken, alle koelers schoonmaken met een make-up kwastje en een stofzuiger. Kijk eens of de temps dan wat beter worden.

Overigens heb ik het net geprobeerd... mijn kaart op XTPE speeds draait een contstante 84C en na een half uur 3DMark loopen doet hij het nog prima hoor....

Wanna play?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:58
SgtStrider schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:39:
De reden dat ik zeg dat die airflow onzin is, is omdat ik zelf een SN26P heb waar de kaart niet boven de 35 graden uitkomt onder load. Ik heb dan wel een brakke kaart (X800 GTO2), maar koeler moet het zeker zijn.

Als je 2 slots heb zoals ik, dan kun je een Arctic Cooling VGA Silencer proberen, dit bevordert de airflow aanzienlijk in de Shuttle !

suc6 in iedergeval, laat ons even weten wat je gaat doen.
dat geloof ik dus niet. De x800 GTO2 verbruikt misschien wel minder dan de x850, maar 35 graden is wel extreem laag.

Stel dat je casetemp 30 graden is (dat zal het zeker wel zijn). Dan betekent dat die maar 5 graden warmer wordt dan omgeving? Zo'n X800 GTO2 gpu verbruikt zeker meer dan 40 watt. Alleen waterkoeling (of een prommie) kan daar in de buurt komen en een stock koelertje echt niet. Foute temp uitlezing bij jouw

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

sorry... dat was dus een omgedraaid getal... 53 ;) maargoed.. dan nog :P

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
73 is wel heet voor kaarten... misschien kunnen ze wel 120 graden worden, maar dan houdt hij het niet lang vol... 60 graden max is netjes. Maar kaart RMAen omdat hij 73 graden wordt is onzin: stop die kaart eens in een midi- of bigtower en je ziet dat hij stukken koeler is.
En shuttles hebben dan wel een betere airflow: er is minder air/lucht om te verplaatsen. En dat kleine beetje lucht wordt ook nog eens tegelijkertijd verwarmt door alle componenten. Ik heb een oplossing gezien waarbij iemand een gat in de zijkant van zijn shuttle had gemaakt en daar een fan in had gezet om ervoor te zorgen dat de kaart iig verse lucht krijgt.

en de x800gto2 is geen brakke kaart... ik draai beter dan x850xtpe...
(en die draait wel max 38 graden...water is genoeg)

[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 30-12-2005 00:18 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• WingsOfFury
Oh mijn god, dit is echt de grootste onzin die ik in het jaar 2005 gelezen heb. Shuttles geen airflow?
Ik heb nooit beweert dat ze geen airflow hebben, lezen blijft moeilijk.
Epsilon schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:24:
[...]

|:(

Hier heeft de topic starter wat aan. Koop een andere kast met goede airflow. Daarom koop je ook een barebone zeker? Check jouw GPU temp btw maar es ff in een kast met goede airflow. Zal je tegenvallen met stock koeler.
Wat hij KAN doen staat er toch, hij hoeft het niet te doen. En mijn GPU (x850 pro, net als TS) word maar 55 graden @ overclock @ full load @ stock koeler, oplossing: air flow ;) Dus hoezo valt het tegen? Dat is minder dan de helft van zijn "maximale" 120 graden...

Dus het lijkt me duidelijk dat die Shuttles iig niet genoeg airflow geven om je gpu voldoende te laten koelen, zoals iemand anders ook al heeft gezegt.
Zo iets specifieker nu, mss dat ze wel airflow hebben, maar nu snapt iedereen wat ik bedoel. Mijn pc loopt ook vast als ik mijn casefans uitzet. Dit komt door de cpu of de gpu, dat heb ik nog niet getest, maar de cpu moet ook zon 80 graden aan kunnen, terwijl hij altijd onder de 50 blijft, als hij vastloopt zonder airflow. Met airflow zit hij onder de 40.

[ Voor 16% gewijzigd door WingsOfFury op 30-12-2005 03:46 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik denk dat we die oplossing maar standaard in ieder topic neer gaan zetten.

"Mijn videokaart/proc word te warm wat moet ik doen? "

GoT respons: "koop een nieuwe pc dan zijn je problemen ckers opgelost"

trouwens als je pc vastloopt en schijnbaar draait op aitflow zou ik maar eens snel me koeling gaan verbeteren.
Maargoed dit topic gaat onderhand dus nergens meer over behalve wat geflame over airflow, so cut the crap.

@ TS.
Ik denk dat je het beste even naar de oplossing kunt kijken die Epsilon voordraagt, dus het verbeteren van de airflow in je Graka gebied en/of het verbeteren van de koeling op de kaart zelf aangezien dat meestal net genoeg is om normaal mee te gamen.

Gabriël AM5

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:09

drooger

Falen is ook een kunst.

Staan in aantal FAQs ook informatie over airflow, misschien kan het daarbij.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
offtopic:
Hahaha, grappig :+
Eerst
[quote]sapphire schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 09:52:
...Maargoed dit topic gaat onderhand dus nergens meer over behalve wat geflame over airflow, so cut the crap....[/quote]

Dan
[quote]@ TS.
Ik denk dat je het beste even naar de oplossing kunt kijken die Epsilon voordraagt, dus het verbeteren van de airflow in je Graka gebied en/of het verbeteren van de koeling op de kaart zelf aangezien dat meestal net genoeg is om normaal mee te gamen.[/quote]

U vraagt, wij antwoorden.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
maar das gee flame of gezeik richting iemand, maar een gewoone opmerking

Gabriël AM5

• Bas_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05-2022
Heb je al eens de kap van de shuttle af gehaalt om te kijken wat de temperaturen dan zijn?

Chip-Con Prometeia|Opteron 144|OCZ EL PC3200(TCCD)|Corsair XMS PC3500C2 Rev1.1(BH-5)|DFI LP NF4 SLI-DR|MSI K8N NEO2|nVIDIA GeForce 6800Ultra|Leadtek GeForce4 TI4600|8v Multipoint Injection

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:41

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb iemand gezien die heel netje een gat in de zijkant van zijn shuttle heeft geboord. Hij heeft daar een 120 cm van laten zuigen of blazen en hij had toen geen problemen meer ( dit was een 6800 nogwat.) Dit is ook een oplossing. Misshcien niet een mooie oplossing maar het zou kunnen werken en je geeft niet zoveel geld uit aan een nieuwe kast of iets dergelijks.

Je kan inderdaad ook eventjes kijken wat de temps zij zonder een kap erop. Maar mijn oplossign is wel een ingrijpende maar het werkt wel. ( lever geen commentaar op mij want ik heb maar een P3tje. Ik probeer alleen maar te helpen. Ik heb eeen soortgelijk probleem gehad met mijn hds. Ik had een desktop pc en ik had geen airflow bij mijn hds. Het duurde 1 gesneuvelde hd voor dat ik er achterkwam wat het rpobleem was. Ik heb toen wel twee gaten in mijn kast gezaagd en heb daar een standaard hd koeler ingehangen. Ik heb nooit meer last van een hd die te warm wordt)

[ Voor 44% gewijzigd door Touchdomex op 30-12-2005 12:56 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• WingsOfFury
Ff kap eraf en een ventilator je pc in laten blazen, zodat de lucht word gefilterd. Alleen de kap eraf zal niet meteen voor 20 graden verbetering zorgen.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Die pasieve Gigabyte X800's worden tegen de 100*C dus 73*C moet geen probleem zijn. Probeer eens wat Bas_S zegt ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord op heel wat reacties hierboven:

Ik kan geen andere koeler op mijn X850 Pro instaleren omdat er ook geen dualslot koeler inpast.
De koeler van de videokaart zit al bijna tegen de behuizing aan.

Een gat in de behuizing zagen wil ik niet, want dan verlies ik mijn garantie en wil geen dingen hebben die er 3 cm uitsteken.

De airflow is eigenlijk alleen te verbeteren door de behuizing flink onderhanden te nemen ( gaten voor fans maken -> weg garantie ).

Ik heb zoals in de TS al staat al eens getest met de behuizing open en er dan een 120 mm fan oprichten voor wat airflow en dan kan ik gamen zolang ik maar wil, dan dalen de temperaturen ook drastisch.

De airflow in mijn Shuttle stelt volgens mij geen reet voor omdat er in principe maar 2 fans zijn die voor airflow zorgen:
- 92 mm op de ICE: Is er eigenlijk alleen maar voor de CPU
- 40 of 50 mm dingentje in de voeding die warme lucht uit de behuizing zuigt, en dan de voeding in.

Een andere kast kopen is gewoon helemaal onzin want deze Shuttle heeft me 320 Euro gekost.
Daarbij komt nog dat ik een andere moederbord en voeding moet kopen als ik een andere kast wil.
Dat wordt me echt te gek, want dan wordt het een grapje van 300 euro.

Nog meer vragen ofzo...

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ok moet even gezegd worden:
raam open en shuttle ernaast.....met dit weer meot dat geen probleem zijn :+

Maarja wat anders nog te doen, modden is geen optie, koeler vervangen door een laagmodel (zelf fixen) en airflow verbeteren, meer weet k niet

Gabriël AM5

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:36:
ok moet even gezegd worden:
raam open en shuttle ernaast.....met dit weer meot dat geen probleem zijn :+

Maarja wat anders nog te doen, modden is geen optie, koeler vervangen door een laagmodel (zelf fixen) en airflow verbeteren, meer weet k niet
Zover was ik zelf ook al :P

Misschien dat ik dan toch maar zelf cover en front ga maken van geperforeerd aluminium.

• WingsOfFury
Lol, het is duidelijk een airflow probleem, zoals ik al in eerste instantie zei. Toen zei iemand dat het onzin is, nu zegt op eens iedereen dat het een airflow probleem is, zelfs de TS.

Alleen de TS wil het niet verbeteren, dan lijkt me een slotje een goede oplossing. Of je zet gewoon altijd je kap eraf, maar met een dichte shuttle wil het gewoon niet lukken, klaar.
Je kunt ook de shuttle help-desk bellen, maar ik denk niet dat het iets uitmaakt.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:21:
Misschien dat ik dan toch maar zelf cover en front ga maken van geperforeerd aluminium.
Nog beter, meet je kappen op en maakt zelf nieuwe met koelers erin. Dan heb je nog je garantie en een goede airflow in je shuttle.

[ Voor 28% gewijzigd door WingsOfFury op 30-12-2005 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
WingsOfFury schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:22:
Lol, het is duidelijk een airflow probleem, zoals ik al in eerste instantie zei. Toen zei iemand dat het onzin is, nu zegt op eens iedereen dat het een airflow probleem is, zelfs de TS.

Alleen de TS wil het niet verbeteren, dan lijkt me een slotje een goede oplossing. Of je zet gewoon altijd je kap eraf, maar met een dichte shuttle wil het gewoon niet lukken, klaar.
Je kunt ook de shuttle help-desk bellen, maar ik denk niet dat het iets uitmaakt.

[...]

Nog beter, meet je kappen op en maakt zelf nieuwe met koelers erin. Dan heb je nog je garantie en een goede airflow in je shuttle.
Ik wist al dat het hitte probleem was... Een airflow probleem dus.

Als iemand weet waar ik gepferforeerd alumium kan bestellen voor een redelijke prijs, zeg het maar.

Verwijderd

koop een stuk alu en een paar goeie boortjes en leef je uit

we zijn niet voor niets tweaker })

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 18:35 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 22:31

Epsilon

WingsOfFury schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 03:41:
Wat hij KAN doen staat er toch, hij hoeft het niet te doen. En mijn GPU (x850 pro, net als TS) word maar 55 graden @ overclock @ full load @ stock koeler, oplossing: air flow ;) Dus hoezo valt het tegen? Dat is minder dan de helft van zijn "maximale" 120 graden...
je KAN ook een stofzuiger op je blok zetten, dat koelt pas goed!

Dat het kan maakt het toch nog geen oplossing? De oudere modellen schuttles zijn nou eenmaal vervelend wat dat betreft. Die hebben inderdaad maar 1 slot. De nieuwe hebben de videocard aan de andere kant zitten en dan heb je wel ruimte (de koeler zit dan aan de binnenkant van de kast).

Maar kom in het vervolg niet met oplossingen van "koop een andere kast". Daar heeft de TS niets aan. Een shuttle barebone koop je niet omdat hij zo goed koelt.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:09

drooger

Falen is ook een kunst.

Maar het is dan wel een ervaring die je op doet:

Als je een kast koopt, lees reviews en kijk naar de airflow en inbouwmogelijkheden. ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 09:24
koop nog een ( tweedehands) shutle en verbouw die kappen?

maar je zegt dat de ventilators temp gestuurd zijn, in een kast die heel heet wordt heeft dat geen enkele zin, ik denk dat je die fans wel met een vaste hogere dan standaard snelheid kunt laten draaien.
De meeste fans draaien volgens mij eerst tot een bepalde temperatuur op lage snelheid, en pas als het echt structureel te heet wordt, ipv een piekje, gaat ie harder draaien. dat is niet voldoende voor als je de videokaart als kachel laat werken. dan is de lucht in je kast meteen al te warm en gaan je koelers gewoon door tot de limiet, en dat kan onstabiliteit meebrengen.

dus als je proc 50 graden wordt en de temp in je kast al hoog wordt gaan de fans op max. = onstabiel.

ik heb toen qfan (optie op mb van asus) aan gezet, en de drempel voor de fans hoger gezet, en nu heb ik geen vastlopers meer, en is ie ook een stuk stiller.
de temp van de server is dan wel consta 55 graden, maar dat mag het probleem niet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door engelbertus op 30-12-2005 20:24 ]

Pagina: 1