A8V RAID0 van Promise naar VIA verhuizen met behoud data?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nu de volgende config:

2x WD Raptor 10Krpm 73GB op Promise in RAID0.
2x Maxtor Diamondmax 10 300GB 7200 RPM single modus op de VIA controller (1 data 1 backup)

Nu haalt mijn Promise controller niet de volle snelheid van de raptors uit de bodem van de disks en wil dus graag de raptors aan de via hangen en omgekeerd, in raid0 dus.

Is het nu zonder slag of stoot mogelijk om met behoud van data deze omzetting te doen? Of ga ik hier problemen mee krijgen?

Ik heb nu een random access van 7.7ms, average read van 103.4 en die read snelheid is puur door gebrek aan IO breedte, want van het begin van de schijf tot aan het einde is de snelheid constant en loopt niet af.

Mocht dit niet kunnen, is er een ghost pakket dat die via en promise controllers wel herkent zodat ik een ghost kan maken :?

[ Voor 28% gewijzigd door Fairy op 29-12-2005 18:42 ]

• Fairy
  • Niet online
Ow leuuuuck fantastique.

Ik hang net even de disks om om even in de via bios te kijken wat hij ziet, nou raad eens, disks zijn meteen USELESS non bootable corrupted ala begin maar opnieuw.

Wat een shitzooi nou nu kan ik dus wel zeker opnieuw beginnen met installeren.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Je hebt waarschijnlijk geprutst, want het kan wel. Heb het meerdere keren gedaan, en nog nooit problemen mee gehad..

iRacing Profiel

• Fairy
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:36:
Je hebt waarschijnlijk geprutst, want het kan wel. Heb het meerdere keren gedaan, en nog nooit problemen mee gehad..
Nee ik weet echt wel wat ik doe.

Heb de disks omgehangen aan dezelfde poort op de andere controller. Hij heeft aan dat het single disks zijn en ik heb aangegeven dat het een stripeset hoort te zijn, vervolgens kan ie er niks mee en kan ie ook niks meer met die disks op de promise controller.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft weinig met Windows Operating Systems te maken lijkt me - in Opslagmedia & I/O Controllers weten ze veel meer van harddisks en het ompluggen daarvan op andere controllers af, tenzij je vraag was of Windows nog gaat booten - maar volgens mij gaat het om je data integriteit :)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Lijkt me logisch ook dat je met die Promise geen hoge snelheid haalt, die zit nl. gewoon op de pci bus.

Met andere woorden, zet de traagste disk (array) op die promise, de snelste op de on board via.
Pagina: 1